miniPax Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Har en Smoothwall stående hjemme med DHCP kjørende. Denne har ip 192.168.1.1 Nå har jeg satt opp en WINS server på 192.168.1.2 Nå vil jeg gjerne at DHCP'n til Smoothwall også gir ut info om denne WINS serveren når den gir ut IP til klientene. Hva og hvor må jeg legge til info i Smoothwall? Har skjønt at jeg må redigere på en fil via bash da jeg ikke kan legge til WINS info via Web-administreringa, men jeg er n00b på *nix, og er ikke helt sikker på hva jeg redigerer filer med i Smoothwall, og hvordan jeg gjør dette. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Du kan jo prøve og legge til: option netbios-name-servers 192.168.1.2; i dhcpd.conf filen. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Har funnet filen (den som ligger i /etc). Men hvordan får jeg redigert den? Bruker forresten den sikre terminalen som man kan bruke fra Web-administrasjonen hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 pico, vim, vi, joe, nano... noen av disse skal virke..... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Det virket å redigere med kommandoen joe. Eneste er at når jeg nå starter dhcp serveren på ny, får jeg beskjed at option netbios-name-servers er en ugyldig option.....Er det dette som er optionen for WINS servere? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ærlig talt så vet jeg ikke. Tok et søk på google rett og slett, søkte på dhcpd.conf og fant den option på en side, faktisk flere sider, så den skal funke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå