jallamamba Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har en hjemmemekka kjøleløsning der jeg har en slange (12cm) fra en veggventil og har koblet denne bak på kabinettet, der har jeg en 12cm vifte som suger luft inn. Kan dette være skadelig i lengden? Grunnen til jeg spør er at jeg har fått endel merkelige problemer med stabilitet, nesten som om noe er kortsluttet...nå går mistanken i retning av kjølinga. Hva tror dere? Lenke til kommentar
theretard2k Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg ville ikke Tru at det ville være skadelig det er bare BEDRE for pc`en det men bare ikke om sommeren da , men det er ikke dårlig tenkt det dere der ass, skal kansje tenkte på det selv å Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Altså, du har et rør som går rett fra utsiden på huset og inn til PC-en? (Hvis jeg har forstått det riktig) Da kan det jo være kondens som gjør det, og kanskje kortslutter en eller annen komponenet som forårsaker ustabiliteten. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har en hjemmemekka kjøleløsning der jeg har en slange (12cm) fra en veggventil og har koblet denne bak på kabinettet, der har jeg en 12cm vifte som suger luft inn.Kan dette være skadelig i lengden? Grunnen til jeg spør er at jeg har fått endel merkelige problemer med stabilitet, nesten som om noe er kortsluttet...nå går mistanken i retning av kjølinga. Hva tror dere? 7437289[/snapback] Tro det eller, men denne løsningen benyttet jeg for å overklokke min Duron 600 til 1ghz for.....tja 5-6 år siden. Cpu'n holdt seg kjølig, men når temperaturen ute krøp til minus 5-6 grader begynte skjermkortet mitt å produsere artifacts. Prøv å koble ut viften som suger luften inn og se om stabiliteten forbedrer seg. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Altså, du har et rør som går rett fra utsiden på huset og inn til PC-en? (Hvis jeg har forstått det riktig)Da kan det jo være kondens som gjør det, og kanskje kortslutter en eller annen komponenet som forårsaker ustabiliteten. 7441690[/snapback] Røret er fra innsiden. Det er en gammeldags ventil som er midt på veggen. Hullet er ca 40x3 cm (BxH). Fjernet selve 'ventilen' -en lukkemekanisme fra innsiden og lagde meg en aluminiumsboks som dekker dette hullet og stikker ca 13cm ut fra veggen. Laget et 12cm hull på undersiden av denne boksen som røret går ut i fra. Et slikt "trekkspill"rør som brukes i kjøkkenvifter (30cm sammenfoldet, men kan strekkes 1,5m) Lagde meg en kobling bak på pc ved hjelp av en cd-spinndel (50stk) slik at jeg lett kan koble av når det måtte passe. Endret 6. desember 2006 av jallamamba Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 En ting er fare for kondens ved lave utetemperaturer. En annen ting er støv og andre ting som finnes i lufta, du bør ihvertfall ha filter på. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Alt av luft som går inn i PC'n min er godt filtrert Men vurderer å kutte ut denne kjøleløsningen hvis det kan være det som har ødelagt HK mitt... Synd egentlig, for lufta var så kjølig og go' Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Altså, du har et rør som går rett fra utsiden på huset og inn til PC-en? (Hvis jeg har forstått det riktig)Da kan det jo være kondens som gjør det, og kanskje kortslutter en eller annen komponenet som forårsaker ustabiliteten. 7441690[/snapback] Om jeg ikke har glemt det lille jeg lærte av fysikk i naturfagtimene, så forekommer kondens når varm, fuktig luft treffer en kald overflate/gjenstand, ikke omvendt.. Det er klart, om noen av komponentene som kjøles av den kalde lufta blir veldig mye kaldere enn romtemperaturen, da kan det kanskje bli et problem, men tviler på at det ville være et særlig sannsynlig scenario -i alle fall ikke med de utetemperaturene vi har nå for tida... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå