Gå til innhold

Problemer etter å ha lagt in .NET

Anbefalte innlegg

Instalerte Microsoft .NET Framework Version 1.1 her i forgårs fordi et program eg ønsker å bruke trengte det.

Men eg fekk noen irriterende problemer etter å ha gjort dette som eg håper noen her kan hjelpe meg med :)

1. Hvordan kan eg fikse det slik at når windows starter så går den rett til desktop og ikke kommer med denne boksen hvor eg må logge inn med brukernavn og passord?

2. Før eg la inn Microsoft .NET Framework Version 1.1 så kunne eg klikke på noen ikoner for å velge om eg ville restarte eller shutdown osv.., nå har dette forandret seg til at eg får fram denne "boksen"(drop-down box) hvor eg kan velge hva eg vil gjør, hvordan få tilbake til slik eg hadde?

3. Ved klikk på ctrl-alt-delete fekk eg fram task manager, nå etter å ha instalert .NET får eg fram en meny hvor eg må velge task manager, hvordan få bort dette.

Eg bruker WinXp Pro -sp2.

Bare legge til at etter å ha instalert Microsoft .NET Framework Version 1.1 fekk eg denne velkomst skjermen som eg ikke tidligere har hatt, etter å ha vert innom bruker kontoer i kontroll panelet og haket av for ikke å vise velkomstskjerm så kommer altså denne log-in boksen i steden for, til å begynne med kunne eg ikke huske passord og fekk da ikke logget meg inn(veit ikke om eg har noe pass en gang), men heldigvis har eg en kamerat som foreslo å prøve uten passord hvor eg da endelig kom meg inn i windows(pustet lettet ut!).

Eg er eineste bruker av min data og ser på det som irriterende at eg får denne log-in boksen ved oppstart eller restart, håper noen her kan hjelpe meg med dette og kansje 2 og 3 også?

*Vurderer sterkt og avinstalere Microsoft .NET Framework Version 1.1 nå, men vil prøve først og fikse små "irriterende forandringer" som eg ikke ønsket. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet finnes det en del kompatibilitetsproblemer mellom .net 1.1 og 2.0. Se f.eks. liste her. Mener også å huske at GoBinder (et notatprogram) ikke funker i Vista enda pga. at det krever .net 1.1, men jeg er litt usikker på akkurat det.

Falkers:

For det første ville jeg testet om å avinstallere .net 1.1 fjerner problemene. De fleste programmer skrevet for 1.1 funker i .net 3.0 eller 2.0, så kanskje du kan løse problemet så enkelt.

1. Du kan f.eks. bruke TweakUI (last ned her) for å sette en bruker til å automatisk logges på ved oppstart.

2 og 3 er jeg usikker på. Men som sagt over så burde du teste om du virkelig trenger .net 1.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...