anaton Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg har flere tomme div bokser på siden min, disse boksene skal kun ha farge og ikke ha noen tekst. har satt den ene boksen på denne måten: div.svart { height: 5px; width: 700px; background-color: black; } alt fungerer som det skal i firefox og opera, men ikke i explorer. boksene i IE lar ikke height bli 5px, explorer forstørrer dem som om jeg skulle skrevet auto istedenfor 5px. noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette i IE? bruker forresten IE 7, vet ikke om div boksene blir bra i IE 6. Har prøvd å sette height til auto og min-height til 0px og deretter satt padding til 5px, da har linjen blitt bra dersom jeg har fjernet width, men da mister jeg jo lengden jeg ønsker meg. og setter jeg da width til 700px blir boksen for høy igjen. tips?? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 nettlesere tolker marginer og padding forskjellig, så husk alltid å sette inn margin:0px; og padding:0px; hvis du ikke skal ha padding/margin. da vil IE lese det korrekt. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Prøv å legg til overflow: hidden; IE tolker forøvrig height som min-height, og støtter ikke CSS-egenskapene min-height og max-height i det hele tatt. Lenke til kommentar
anaton Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Takk! det virket med overflow: hidden; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå