Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Roaming Profile

Anbefalte innlegg

Har nå i ca 1/2år logget på mine win2k Prof lokalt hjemme (dvs uten domene controller) så alle instillingene mine har blitt lagra lokalt på PC'ne mine. Nå har jeg endelig fått opp en 2k Advanced Server, og nå tenkte jeg at jeg skulle logge på den istedenfor, og sette den opp med roaming profile så jeg alltid har de samme instillingene uansett PC jeg logger meg på fra. Finnes det noen program eller noe sånt som kan overføre/konvertere brukerinstillingene mine fra min PC til serveren? Har laga katalog som profilen skal lagres i osv osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

Del mappen hvor brukerprofilen ligger, sett riktig sikkerhet. Inne i egenskapene for brukerkontoene kan man velge plassering for Profil. Kopier eksisterende brukerprofil til denne mappen.

Men hvordan dette går siden flere brukere er logget på med profilen samtidig vet jeg ikke hvordan går.

Må eventuelt forandre profilen til en Mandatory profil, men da kan ingen forandringer skje på profilen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 23:04, skrev _StatuS_:

Men får jeg kopiert over bruker-spessifikt Registry osv da?

Profiler inneholder ikke info fra registeret. Alt som har med profilen å gjøre, og som du trenger, ligger under brukernavnet til brukeren og som regel under "documents and settings".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...