Gå til innhold

ComputerCity - erfaringer med denne nettsjappen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber selv for ComputerCity, og kan love deg at det er en seriøs bedrift. Vi har ikke hatt nettbutikken vår oppe så lenge, så det er nok derfor man ikke finner så mange kundeerfaringer på Prisguiden.

 

ComputerCity består av 16 butikker i Norge, Sverige og Danmark og har i tillegg en nettbutikk for hvert land. Eier er Siba-konsernet.

 

Skulle det oppstå noe med det du bestiller, så kan du jo sende meg en PM. ;)

 

Valget er ditt! =)

Lenke til kommentar

jeg har en stikk motsatt erfaring av computercity, dette må være den mest usæriøse butikken jeg har vert borte i, og det at de påstår at nettbutikken ikke har vært åpen så lenge er bare tull, den har vært åpen i vertfall 2 år. jeg bestilte en hp stasjonær pc av de, men etter en uke så hørte jeg ingen ting og fikk ikke nåe ordrebekreftelse heller. jeg ringte da inn til kundeservice der jeg etter ca 1 time i telefonen kom til en arrogant kundehjelper som kunne fortelle meg at den pcen jeg bestilte ikke var på lager, selv om det stod at den var det, jeg kunne få en demo modell da men ikke til nedsatt pris. Dårlig!bare gå inn på dinpris.no så ligger det erfaringer på computercity, så kan du vurdere selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
jeg har en stikk motsatt erfaring av computercity, dette må være den mest usæriøse butikken jeg har vert borte i, og det at de påstår at nettbutikken ikke har vært åpen så lenge er bare tull, den har vært åpen i vertfall 2 år. jeg bestilte en hp stasjonær pc av de, men etter en uke så hørte jeg ingen ting og fikk ikke nåe ordrebekreftelse heller. jeg ringte da inn til kundeservice der jeg etter ca 1 time i telefonen kom til en arrogant kundehjelper som kunne fortelle meg at den pcen jeg bestilte ikke var på lager, selv om det stod at den var det, jeg kunne få en demo modell da men ikke til nedsatt pris. Dårlig!bare gå inn på dinpris.no så ligger det erfaringer på computercity, så kan du vurdere selv.

7453456[/snapback]

Ok, da står den sikkert i stil med siba som er dens samarbeidpartner. Makan til dårlig butikk skal man lete lenge etter. Siba slår elkjøp i dårlig service uten tvil.

 

Jeg prøvde å bestille en tv hos siba mens den var til 8500, men pga en feil på siden deres så gikk det ikke. Skal jeg bestille den nå er det umulig for meg å få den til samme pris :thumbdown: Hos elkjøp klarer de iallefall å fikse dette.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
jeg har en stikk motsatt erfaring av computercity, dette må være den mest usæriøse butikken jeg har vert borte i, og det at de påstår at nettbutikken ikke har vært åpen så lenge er bare tull, den har vært åpen i vertfall 2 år. jeg bestilte en hp stasjonær pc av de, men etter en uke så hørte jeg ingen ting og fikk ikke nåe ordrebekreftelse heller. jeg ringte da inn til kundeservice der jeg etter ca 1 time i telefonen kom til en arrogant kundehjelper som kunne fortelle meg at den pcen jeg bestilte ikke var på lager, selv om det stod at den var det, jeg kunne få en demo modell da men ikke til nedsatt pris. Dårlig!bare gå inn på dinpris.no så ligger det erfaringer på computercity, så kan du vurdere selv.

7453456[/snapback]

Det stemmer at vi har hatt nettbutikk en stund, men det er ikke så lenge siden vi relanserte den. Vi har da satset mye penger på dette. Systemet som ligger bak er forandret, administrasjonen er anderledes og vi har forandret en del på logistikk/transport.

 

Dersom det sier stemmer, så er det beklagelig. Jeg er enig i at det er dårlig kundebehandling, og jeg forstår din frustasjon. Uten å kunne vite det så vil jeg tippe at det er over ett år siden du bestilte dette. Ser man på karakteren vår hos DinPris.no, så ser man at karakterene som er gitt er et godt stykke tilbake i tid. Vi hadde mye problemer i denne perioden da bedriften brukte lite ressurser på nettsatsningen. Det er dog ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Må nesten støtte Nuffern i det han sier her..

 

Det har skjedd mye med systemene til ComputerCity i forbindelse med relanseringen...

7471663[/snapback]

 

.. og jeg ber til gud for at de ikke arver sine dårlige egenskaper fra sin samarbeidspartner :ph34r: amen

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 2 stk HP laptoper for 1 1/2 år siden.

Kjøpet fungerte veldig bra, synd jeg ikke kan si det samme når den ene av disse sluttet å virke. Er inne på rep for 2. gang nå, og jeg er ikke imponert av systemet de har for mottak av varer for rep. :hrm:

7476680[/snapback]

Synd at den ene maskinen har sluttet å fungere. Vi sender inn maskinene direkte til InfoCare etter at vi har fått de fra kunde. Det er de som er HPs servicepartner i Norge, og vi er helt avhengige av å bruke de. Dessverre så kan de være forferdelige trege når det er snakk om reklamasjonssaker. Under garantitiden går det relativit raskt, men på reklamasjon må man beregne med noe lengre servicetid.

 

Det er dessverre ikke alltid de klarer å få med seg alt når maskinen er inne til reperasjon, og derfor hender det en sjelden gang at maskinen må inn på nytt. Dette spesielt i saker der det er vanskelig å feilsøke, og feilen kan være periodisk.

 

Dersom saken skulle trekke ut i tid, så må du gjerne ta kontakt med oss så kan vi sikkert skaffe en lånemaskin til deg mens din er på rep. Håper saken din løser seg, og at du får en maskin tilbake du slipper å ha flere problemer med!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 2 stk HP laptoper for 1 1/2 år siden.

Kjøpet fungerte veldig bra, synd jeg ikke kan si det samme når den ene av disse sluttet å virke. Er inne på rep for 2. gang nå, og jeg er ikke imponert av systemet de har for mottak av varer for rep. :hrm:

7476680[/snapback]

Synd at den ene maskinen har sluttet å fungere. Vi sender inn maskinene direkte til InfoCare etter at vi har fått de fra kunde. Det er de som er HPs servicepartner i Norge, og vi er helt avhengige av å bruke de. Dessverre så kan de være forferdelige trege når det er snakk om reklamasjonssaker. Under garantitiden går det relativit raskt, men på reklamasjon må man beregne med noe lengre servicetid.

 

Det er dessverre ikke alltid de klarer å få med seg alt når maskinen er inne til reperasjon, og derfor hender det en sjelden gang at maskinen må inn på nytt. Dette spesielt i saker der det er vanskelig å feilsøke, og feilen kan være periodisk.

 

Dersom saken skulle trekke ut i tid, så må du gjerne ta kontakt med oss så kan vi sikkert skaffe en lånemaskin til deg mens din er på rep. Håper saken din løser seg, og at du får en maskin tilbake du slipper å ha flere problemer med!

7479573[/snapback]

 

Javel, men dette er totalt ubrukelig for kunden. Kunden driter vel i hvilken underleverandør dere bruker på produktene/servicene deres. Det er siba og HP sitt problem, og så lenge siba selger hp produkter så vil de jo bli styrt av hp når det kommer til reklamasjon. Men dette bør ikke hindre siba i og stille spørsmål til hp om det er fornuftig å bruke infocare som samarbeidspartner, da dette valget tydeligvis gir siba et dårlig rykte.

 

Det blir vanligere og vanligere å bruke unnskyldningen "dette ligger utenfor vår kontroll" men dette er jo helt feil og en uakseptabel unnskyldning å bruke. Butikken har sanksjonsmuligheter ovenfor underleverandøren de kan bruke (f.eks dagsbøter eller rabatter på senere kjøp) slik at underleverandøren "skjerper" seg. Dette er rett og slett en praksis som har sklidd ut og burde, etter min mening, skjerpes betraktelig inn i fremtiden.

 

Med det sagt så ser jeg jo at Nuffern her prøver å gjøre det beste utifra de forutsetningene som ligger til grunn, og det skal du få for Nuffern, siba har nok i deg en god medarbeider som bruker fritiden til det beste for bedriften :)

Men du kan jo kanskje snakke med din overordnede om at noen opplever dette som et problem. Det vil ihvertfall ikke skje noe med problemet hvis ingen prøver å forandre på det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Javel, men dette er totalt ubrukelig for kunden. Kunden driter vel i hvilken underleverandør dere bruker på produktene/servicene deres. Det er siba og HP sitt problem, og så lenge siba selger hp produkter så vil de jo bli styrt av hp når det kommer til reklamasjon. Men dette bør ikke hindre siba i og stille spørsmål til hp om det er fornuftig å bruke infocare som samarbeidspartner, da dette valget tydeligvis gir siba et dårlig rykte.

 

..

 

Med det sagt så ser jeg jo at Nuffern her prøver å gjøre det beste utifra de forutsetningene som ligger til grunn, og det skal du få for Nuffern, siba har nok i deg en god medarbeider som bruker fritiden til det beste for bedriften :)

Men du kan jo kanskje snakke med din overordnede om at noen opplever dette som et problem. Det vil ihvertfall ikke skje noe med problemet hvis ingen prøver å forandre på det...

7482580[/snapback]

 

Ja, i butikken jeg jobber i har vi f.eks. kun bosch nå, de er helt fabelaktige på service, noe som gjør kundene glade. Før hadde vi dewalt, de var ikke så flinke, ergo misfornøyde kunder. Løsningen ble at vi skiftet fra dewalt til bosch, forhandlerne som ville drive med dewalt kunne gjøre det og slite med misfornøyde kunder selv..

 

Jeg vurderte å handle på computerworld selv bare pga Nuffern. Virker som han har den rette holdningen i forhold til de jeg har snakket med på siba.

 

EDIT:

Utelukker fortsatt ikke kjøp hos deg Nuffern, venter bare på det rette produktet til den rette prisen :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

For å gjøre det klinkende klart-jeg forholder meg til Computercity, ikke infocare.

 

Sendte laptopen for 2. gang på rep. den 16/11, den ble sendt som bedriftspakke over natten(250,-)til Computercity Sandvika. Lørdag den 18/11 ringer en person fra Computercity Sandvika og forteller at han har mottatt PC og feilsøkt på denne, og besluttet at denne måtte sendes videre for rep.

På dette tidspunkt var vi veldig fornøyd med servicen :)

Så skjedde ingenting, før vi i tlf etterlyser denne den 07/12- ca 3 uker etter denne ble sendt. Denne var da plutselig ikke registrert inn i noe system, men i løpet av dagen klarte man å finne denne i deres egne lokaler. Dette er hva jeg kaller dårlige mottaksrutiner.

Nå er det en ungdom her i huset som begynner å bli "litt" frustrert...........

Kanskje er det jeg som har vært uheldig, nuffern virker som en positiv kar med vilje til å rydde opp.

Jeg håper bare at freden igjen kan senke seg i heimen før jul, og den eneste måten det kan skje på er at vi får tilbake PC`n i god stand. :yes:

Lenke til kommentar

Nå er det slik at skal vi selge HP på må vi forholde oss til deres "regler". Dette på godt og vondt. Det er ikke aktuelt å droppe dette samarbeidet. Sett under ett er vi veldig fornøyde med HP som samarbeidspartner. I de situasjonene der kunden kommer i en kinking situasjon så får vi prøve å strekke oss lenger slik at kunden ikke opplever det som dårlig service. Det får bli vår utfordring, og ikke noe vi skal prøve å lempe over på kunden.

 

Gadgetelsker, det er klart du skal forholde deg til ComputerCity og ikke Infocare. Ser at du har sendt maskinen til Sandvika, og jeg kan derfor ikke uttale meg spesifikt om saken da jeg jobber på Alnabru. Sandvika er en langt mindre butikk, og har dessverre ikke den samme servicegraden som Alnabru. De har nettopp mistet sin serviceansvarlig, og han som arbeider der nå er under opplæring. Det er absolutt ingen unnskyldning, men kanskje en liten forklaring.

 

Sender du meg en PM med servicenummeret ditt så kan jeg forsøke å få sjekket opp saken.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...