Gå til innhold

Visste ikke at ram var så viktig..

Rambo82

Anbefalte innlegg

Min bror sin pc ble sprengt av lynet her forleden dag. Og da fant jeg ut at jeg skulle prøve de to 512mb ram brikkene hans ,sammen med mine to 512mb ram brikker. (2gb ram totalt)

Eneste er at alle er DDR pc3200, utenom ene som er pc2700 av en eller annen grunn.

Men .. startet opp Battlefield 2 som vanlig, og ble overrasket over mindre hakking og jeg kunne logge meg ut av spillet uten at det fryser seg i 1-2minutter, før jeg kommer ut av spillet og til windows.

Kunne quitte og var i windows med en gang og starte ett annet program,dette gikk ikke så fort før..

Fant og ut på "task manageren" at jeg brukte 1.03gb ram mens battlefield 2 var på..

Så dette var en meget positiv opplevelse.. :tease::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man ikke har nok ram til det man holder på med så må programmene benytte harddisken som midlertidig lagringsområde.

Harddisker har en responstid som er omtrent 1 million ganger tregere enn ram og en båndbredde som er omtrent 130 ganger tregere enn ram. Derfor blir det brått tregere når programmene må jobbe på harddisken i stedet for på ram.

Lenke til kommentar
Dersom man ikke har nok ram til det man holder på med så må programmene benytte harddisken som midlertidig lagringsområde.

Harddisker har en responstid som er omtrent 1 million ganger tregere enn ram og en båndbredde som er omtrent 130 ganger tregere enn ram. Derfor blir det brått tregere når programmene må jobbe på harddisken i stedet for på ram.

7439761[/snapback]

ja oki, takk for en grei forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...