DE1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Fikk litt lyst til å gjøre dette selv jeg nå... Når står folk opp for å gå i kø a? - Eller, når steller dere, dere i kø? Edit: Er det lov å legge ut salg på noe man kjøper dagen etter? Feks. selger wii'en til 2500,-. Den kjøpes og sendes i morgen. Er det lov å legge ut på eks. finn.no eller bruktmarkedet her på hw? Endret 7. desember 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Stille seg først i køen ja... hvorfor tenkte jeg ikke på det... Mulig det finnes folk som ikke har anledning til dette grunnet jobb, skole, whatnots... 7438970[/snapback] Hva får deg til å tro at du hadde klart å skaffet deg en alikevel hvis du ikke kan stå i kø pga skole? Da hadde bare en annen i stedet for den som skal videreselge kjøpt den. Slike produkter på lanseringsdager blir aldri stående i butikkhyllene ut dagen uansett.. Personlig ville jeg ikke engang gitt 2500 for en Wii. Synes den MAX er verdt 1990, så blir enten KØ eller nothing på meg. Og det heller mest mot Nothing.. Er enig at Svartebørs kanskje ikke er så bra, men synes det er spesielt med konsoller. Man får som regel bare i 1 stk og vedkommende som har skaffet den har antagligvis stått i kø. Du betaler på en måte noen andre å gjøre noe du ikke gidder å gjøre selv, akkurat som du betaler vaskedama for å vaske huset fordi du ikke gidder selv. 7439050[/snapback] Jeg er litt enig i EssspeN, selv om det er galt moralsk. Hvis man er så desperat at man betaler overpris så må man jo bare la folk gjøre det, syns man ikke det er verd det så betaler man ikke det. Og til de som syns det er urettferdig at dere ikke kan skaffe dere pga jobb og skole med tanke på kø, her har dere jo en kjempesjangse til å stille likt, en auksjon varer nemlig (ofte) i 10 dager. Jeg skjønner godt at folk blir irriterte over dette, men det er tross alt ikke så mange som videreselger at dere ikke klarer å skaffe dere en. Hadde det vært så mange som videresolgte så hadde ikke prisen vært så høy, men presset seg mere ned. Nå har jeg ikke noe tall for dette, men si at det er kanskje 10 som blir solgt videre av 1000 stk. Det er uansett bare småtteri som blir solgt videre vil jeg tro..? Endret 7. desember 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Fikk litt lyst til å gjøre dette selv jeg nå... Når står folk opp for å gå i kø a? - Eller, når steller dere, dere i kø? Edit: Er det lov å legge ut salg på noe man kjøper dagen etter? Feks. selger wii'en til 2500,-. Den kjøpes og sendes i morgen. Er det lov å legge ut på eks. finn.no eller bruktmarkedet her på hw? 7448624[/snapback] Praktisk ja, teoretisk nei. Skaffer du varen og får solgt den 10 dager etterpå så er det lov. Legger du ut varen for salg og skaffer ikke varen så sliter du med at du blir utestengt, og er kjøperen en vrien kar kan han muligens anmelde deg også.. (sjanges er uansett mikroskopisk for dette ) Kjøpes og sendes i morgen? Hørtest ikke så troverdig ut, ingen er garantert å skaffe en, eller..? Endret 7. desember 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nei, men jeg kjøper ikke en Wii der sjangsen er 50-50 om jeg får solgt med fortjeneste.. Jeg vil ikke ha Wii. Hadde ikke gitt 250 for en heller. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kom over denne på qxl allerede: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=43407 men hvem som gidder å by 4k for en wii kan jeg ikke skjønne...da må man være desperat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kom over denne på qxl allerede:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=43407 men hvem som gidder å by 4k for en wii kan jeg ikke skjønne...da må man være desperat. 7450424[/snapback] Hvis du vil kjøpe den med en gang koster det bare 6000 Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 ser qxl flommer over av wiier nå,hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 ser qxl flommer over av wiier nå,hehe 7454100[/snapback] Synd for de som selger som ikke får solgt de. 1. De taper penger på å legge ut varer uten salg. 2. De får ikke solgt varene før etterspørselen blir for liten. Mer eller mindre sjangsespill spørr du meg og så liten fortjeneste at det ikke er bryet verdt. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 tja,for de som har vært på elkjøp så ligger det an med en fortjeneste på 1100 Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) og det ser ut som elkjøp sin 1990 pris ikke varte lenge. link Er oppe i 2495 nå. eller stod den der til 2495 hele tiden, mens butikkene tok 1990? Endret 9. desember 2006 av GtReBra Lenke til kommentar
haj14 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ringte å hørte med Elkjøp i dag klokken 11 for å spørre om neste leveranse. Den visste han ikke, men vedkommende sa at prisen skulle forbli den samme. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fikk nettopp 4000kr for en Wii! Og siden jeg ikke er sånn "MÅ HA MÅ HA" ang Wii kan jeg vente til neste parti kommer, så kjøpe en til for pengene jeg tjente... Altså, jeg fikk meg en Wii gratis! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fikk nettopp 4000kr for en Wii!Og siden jeg ikke er sånn "MÅ HA MÅ HA" ang Wii kan jeg vente til neste parti kommer, så kjøpe en til for pengene jeg tjente... Altså, jeg fikk meg en Wii gratis! 7463228[/snapback] Tenk på den stakkaren som måtte punge ut 4000 for den du solgte. Kanskje det var en fyr som bare såvidt eide flisa i veggen og nå har han kanskje ikke råd til noe annet en gårsdagens kneip og vann.. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fikk nettopp 4000kr for en Wii!Og siden jeg ikke er sånn "MÅ HA MÅ HA" ang Wii kan jeg vente til neste parti kommer, så kjøpe en til for pengene jeg tjente... Altså, jeg fikk meg en Wii gratis! 7463228[/snapback] Tenk på den stakkaren som måtte punge ut 4000 for den du solgte. Kanskje det var en fyr som bare såvidt eide flisa i veggen og nå har han kanskje ikke råd til noe annet en gårsdagens kneip og vann.. 7463520[/snapback] Åneidu! Jeg syns ikke syndt på noen som kjøper til en slik overpris! Det er absolutt ingen som tvinger dem! Og eier de ikke flisa i veggen er det heller noen som må lære seg å prioritere her i livet! Selv hadde jeg ikke hatt noen problemer med å 'overbetale' for feks en Xbox720 om jeg ikke hadde fått tak i noen. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tenk på den stakkaren som måtte punge ut 4000 for den du solgte. Kanskje det var en fyr som bare såvidt eide flisa i veggen og nå har han kanskje ikke råd til noe annet en gårsdagens kneip og vann.. 7463520[/snapback] Hvis den personen var så fattig, burde han kjøpt seg en Wii i det hele tatt? Tror jeg skal være så frekk at jeg svarer for deg; nei, han burde ikke ha gjort det. For min del må folk gjerne betale 4000kr for en Wii, money talks! Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Poenget er vel mer at hvis ikke du hadde faktisk kjøpt den konsollen for å legge den ut til salg, så har denne personen (som i og for seg har kunnet stått bak deg i køen når du kjøpte den) kunne kjøpt den til utsalgspris. I don't like it....men jeg skjønner fristelsen, og hvis noen er så tett at de legger 4000 spenn i det...so be it Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hvis man ikke vil betale mer enn utsalgspris kan man enkelt og greit drite i QXL og kjøpe seg en Wii når neste levering kommer i hyllene. Hvis man absolutt skal ha i dag får man bla opp. Fikk selv 5000 for min, men dette er inkludert ekspress over natten til Tromsø, som sikkert kommer på 7-800. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hvis man ikke vil betale mer enn utsalgspris kan man enkelt og greit drite i QXL og kjøpe seg en Wii når neste levering kommer i hyllene. Hvis man absolutt skal ha i dag får man bla opp. Fikk selv 5000 for min, men dette er inkludert ekspress over natten til Tromsø, som sikkert kommer på 7-800. 7466789[/snapback] Noen folk har rett og slett for mye penger. Dette blir jo nesten som å "ta" fra de rike og gi til de "fattige" Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Fikk nettopp 4000kr for en Wii!Og siden jeg ikke er sånn "MÅ HA MÅ HA" ang Wii kan jeg vente til neste parti kommer, så kjøpe en til for pengene jeg tjente... Altså, jeg fikk meg en Wii gratis! 7463228[/snapback] Tenk på den stakkaren som måtte punge ut 4000 for den du solgte. Kanskje det var en fyr som bare såvidt eide flisa i veggen og nå har han kanskje ikke råd til noe annet en gårsdagens kneip og vann.. 7463520[/snapback] Nu må dere slutte. Det her blir for dumt. Grunnen til at han kjøpte den til 4k var fordi han syntes den var verdt det. Og hvorfor skal man ikke da få selge den for den prisen. Det er ikke umoralsk i det hele tatt. Heller er det ikke umoralsk å stille seg i kø for så å selge den etterpå. Det er totalt uinteressant at det sto en bak i køen som ikke fikk. Og om han som kjøpte den til 4000, nå kun er nødt til å leve på vann og brød en tid framover, hvorfor er det selgers skyld? Har ikke kjøper ansvar for egne handlinger. Er det ikke kjøper selv som har satt seg i den situasjonen. Bør ikke han da også ta ansvar for det han har gjort. Det var ingen som tvingte han til å bruke pengene. Ingen som sa at han var nødt til å kjøpe en Wii til 4000. Dette er snakk om tilbud og etterspørsel. Det er hevet over enhver tvil om at prisen på første levering av Wii er alt for lav. Det samme gjelder forøvrig også andre spillemaskiner. For mange er Wii verdt mye mer enn gjeldende utsalgspris i dag. Så hvorfor skal de ikke få lov til til å skaffe seg en maskin til den prisen de mener er riktig. Hvorfor skal selger få kritikk, han selger en maskin til korrekt pris. Det er som er dumt er jo at det ikke er Nintendo som sitter igjen med pengene. De burde satt opp prisen på første levering, så kan de som synes maskinen er verdt mer, også betale mer. Dermed vil også svartebørs salget reduseres. Det skal koste å være innovatør. Nå skal man vel ikke stikke under en stol at de tilstandene man ser nå har en reklameverdi uten sidestykke. Og at det derfor ikke er ønskelig av leverandør å endre noe. Å begynne å sammenligne videresalg av Wii med tyveri, er jo helt borti natta. Det samme gjelder forøvrig billetter til f.eks. TG og U2 konsert. Alle områder der det finnes et svartebørssalg er utgangspunktet prisen for lav i forhold til hva mangen synes den er verdt. Derfor bør prisen økes, slik at pengene går til arrangør og ikke svartebørshaier. Nå kan man argumentere med at man, ved å øke prisene, ville stengt ute mange som ikke har råd, og det stemmer selvsagt. Men det er ikke alle forunnt å eie en Ferrari heller. Noen ting er mer eksklusivt enn andre ting og dermen ikke ment for allmennheten. Men det er en annen diskusjon. Ørjan... Endret 10. desember 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 ...Derfor bær prisen økes, slik at pengene går til arrangår og ikke svartebørshaier....7468565[/snapback] hmmmm, hvordan kan dette løse problemet? Svartebørshaiene vil vel bare kjøpe billettene og selge de tilsvarende dyrere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå