Gå til innhold

Legge uåpnet Wii på QXL, hvor mye kan man tjene?

SirKenneth89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på hvor mye dere tror man kunne fått hvis man hadde solgt en helt ny og uåpnet Nintendo Wii på QXL? Noen som husker om noen solgte en Xbox 360 på QXL da den ble lansert i desember i fjor, og hvor mye de tjente på den?

7436947[/snapback]

Bare drit i det.. La heller gamere som virkelig har lyst på en Nintendo Wii få kjøpe et eksemplar. Istedenfor at en skal kjøpe seg en på lanseringsdatoen bare for å tjene penger! Som sagt blir man ikke populær av slikt.. :hrm:

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

Litt teit at man blir upopulær ved å tjene penger på denne måten da! Forstår at det kan være irriterende for de som ikke får tak i en Wii, men disse kan jo kjøpe på QXL hvis de er helt desperate! Men tror ikke jeg gidder å kjøpe to bare for å selge en videre uansett!

Men skal uansett ha en Wii selv + Zelda og Red Steel :cool:

Lenke til kommentar
Litt teit at man blir upopulær ved å tjene penger på denne måten da! Forstår at det kan være irriterende for de som ikke får tak i en Wii, men disse kan jo kjøpe på QXL hvis de er helt desperate! Men tror ikke jeg gidder å kjøpe to bare for å selge en videre uansett!

7438217[/snapback]

Kvifor skulle ein ikkje bli upopulær? Du øydeleggjer for ein annan for å tene nokre kroner sjølv. Det er jo ikkje som om du tilbyr ei verdifull teneste. Du fjernar eit eksemplar som nokon kunne ha kjøpt til normal pris i ein butikk, og gjer ho tilgjengeleg gjennom privatkjøp til ein mykje høgare pris i staden.

Kay

Lenke til kommentar

Synes det er helt MERKELIG tankegang til folk her på forumet.

Selvsagt er det OK å kjøpe en konsoll å selge videre med fortjeneste.

Jeg ville selv aldri gjort det, men hadde det vært en maskin jeg ville ha så ville jeg heller kjøpt en på qxl for 1000 kroner mer enn å stå i kø på elkjøp halve natta.

Så lenge noen er villig til å betale prisen så er det bare å selge.

Folk skal jo kjøpe den til 2600 på ebgames samme om den selger for 1990 på elkjøp. Der er det jo 600 kr prisforskjell..

Åhh "tenk om alle hadde kommet på elkjøp, EBGAMES ødlegger for de som vil ha den for 1990!! Tenk om elkjøp fikk alle maskinene"

Kan ikke tenke slik vet du!

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Synes det er helt MERKELIG tankegang til folk her på forumet.

Selvsagt er det OK å kjøpe en konsoll å selge videre med fortjeneste.

Jeg ville selv aldri gjort det, men hadde det vært en maskin jeg ville ha så ville jeg heller kjøpt en på qxl for 1000 kroner mer enn å stå i kø på elkjøp halve natta.

Så lenge noen er villig til å betale prisen så er det bare å selge.

Folk skal jo kjøpe den til 2600 på ebgames samme om den selger for 1990 på elkjøp. Der er det jo 600 kr prisforskjell..

Åhh "tenk om alle hadde kommet på elkjøp, EBGAMES ødlegger for de som vil ha den for 1990!! Tenk om elkjøp fikk alle maskinene"

Kan ikke tenke slik vet du!

7438621[/snapback]

Jaha? Er det ikke merkelig tankegang å tenkte "Så lenge noen er villig til å betale prisen så er det bare å selge." når dette snyter en annen som virkelig hadde ønsket seg Wiien og kanskje ikke har nok penger til å kjøpe den til overpris av en grådig videreselger?

Det er selvfølgelig ikke ulovlig på noen måte, men i min bok ikke så rent lite umoralsk....

Som svar til trådstarter... i USA gikk uåpnede konsoller til 50-75% over listepris. Dette er nok desverre (for deg) godt over dobbelt av hva du kan forvente deg med tanke på etterspørsel US vs. NOR...

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

7438217[/snapback]

Kvifor skulle ein ikkje bli upopulær? Du øydeleggjer for ein annan for å tene nokre kroner sjølv. Det er jo ikkje som om du tilbyr ei verdifull teneste. Du fjernar eit eksemplar som nokon kunne ha kjøpt til normal pris i ein butikk, og gjer ho tilgjengeleg gjennom privatkjøp til ein mykje høgare pris i staden.

Kay

7438542[/snapback]

Er veldig enig med deg. Har ikke sansen for slike folk, fortjener en omgang juling hele gjengen!

Lenke til kommentar
Jaha? Er det ikke merkelig tankegang å tenkte "Så lenge noen er villig til å betale prisen så er det bare å selge." når dette snyter en annen som virkelig hadde ønsket seg Wiien og kanskje ikke har nok penger til å kjøpe den til overpris av en grådig videreselger?

7438668[/snapback]

Da får han som virkelig ønsker seg WII som ikke har penger til vidresalg bare stelle seg FØRST i køen da.

Problem Solved!

Ved vidresalg blir også 2 personer fornøyde, ikke bare 1.

Den som selger (tjener penger = happy)

Den som kjøper (får WII = happy)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Da får han som virkelig ønsker seg WII som ikke har penger til vidresalg bare stelle seg FØRST i køen da.

Problem Solved!

Ved vidresalg blir også 2 personer fornøyde, ikke bare 1.

Den som selger (tjener penger = happy)

Den som kjøper (får WII = happy)

7438877[/snapback]

Stille seg først i køen ja... hvorfor tenkte jeg ikke på det... Mulig det finnes folk som ikke har anledning til dette grunnet jobb, skole, whatnots.

Med at to personer blir fornøyde... forsåvidt... men det blir vel en strech..

Blir som å si at folk svartebørshandel egentlig en en bra ting. Det er jo flere som blir happy... Både selger og kjøper :)

Uansett... det er bare flott at folk har forskjellige meninger. Med dette sagt bør det dog være verdt å merke seg den generelle oppfattelse av svartebørs-handel...

Happy huntin'

Lenke til kommentar

Nå får vel europa flere Wii bare litt senere i desember (stod i en annen tråd), så ikke forvent deg så mye. Uansett, 8.desember får du bare kjøpe 1 på hver elkjøp butikk, og du skal være forbanna rask eller ha gode kamerater om du skal rekke køen 2 steder.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke engang gitt 2500 for en Wii. Synes den MAX er verdt 1990, så blir enten KØ eller nothing på meg.

Og det heller mest mot Nothing..

Er enig at Svartebørs kanskje ikke er så bra, men synes det er spesielt med konsoller.

Man får som regel bare i 1 stk og vedkommende som har skaffet den har antagligvis stått i kø.

Du betaler på en måte noen andre å gjøre noe du ikke gidder å gjøre selv,

akkurat som du betaler vaskedama for å vaske huset fordi du ikke gidder selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...