Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til dobbel port-forwarding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Før hadde jeg bare Thompson Alcatel 510 fra Telenor og jeg hadde ingen problemer med å åpne riktige porter, men nå står det en Linksys WRT300N på linja også. Hvordan skal jeg åpne riktige porter på begge isammen ?

7436859[/snapback]

 

Hadde samme problem med speedtouch 510, noen av de har router funksjon.

Min hadde selv om den ikke skulle ha det ifølge serienr og telenor support sider.

Fant adressen til modemet på telenor supportsider, gikk inn og satte modemet til å fungere som switch.

Gikk deretter inn på routeren min, Jensen trådløs (husker ikke type), enebla port forwarding.

La også inn passord og brukernavn for pålogging i routeren (noe som vanligvis gjøres av modemet).

Problem løst.

Lenke til kommentar

Altså, to routere med hver sin brannmur --> krasjer! Dermed må du enten gå inn i modemet og slå av routerdelen der, eller inn i den nye routeren din og slå av routerfunksjonen der. Dette klarer du sikkert helt fint hvis du leser den flotte brukerveiledningen som du fikk med, eller som garantert ligger ute på nettet :)

 

Du må iallefall koble til routeren/modemet --> skrive inn adressen til saken i adresselinja slik at du får koblet til --> deretter går du inn og disabler routerfunksjonen! :yes:

Jeg slapp alt dette da jeg har samme modem, ved å bruke min switch som jeg allerede hadde, og kjøpte meg heller accesspunkt istedenfor trådløs router! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...