Gå til innhold

AM2 -HK RAM og CPU, noen gode tips?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg luta lei av Gigabyte HK mitt, vil ha noe nytt og vil tilbake til Asus igjen

 

Det blir et AM2 system, med Asus HK, og siden jeg er bortskjemt med mitt nåværende HK med 8 SATA kan jeg ikke ha mindre kontakter på det nye HK :)

 

HK: valget står mellom disse 2:

Asus M2N-SLI Deluxe

Asus M2N32 WS PRO

 

CPU:

AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2

 

RAM:

?

Er usikker her...jeg vil ha noe sprekt noe, men trenger ikke plent være noe overklokkingsminne, da jeg aldri har prøvd meg på overklokking tidligere.

Men må ha min. 2Gb (2x1Gb)

Sjekket litt i prisguiden, og fant disse OCZ men er usikker på hvilke timings som er de beste

 

Noen som har noen gode tips/råd/erfaringer her? :)

 

EDIT:

Har laget denne handlevognen:

Oppgradering

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har AM2 synes det er greit til gaming, Asus derimot har jeg hatt mye problemmer med altså hovedkortet, byttet 2 ganger av Asus.

 

så jeg gikk får denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=49056

 

eller denne er også: https://prisguiden.no/product.php?productId=46531

 

 

helt grei, klokke vennlig begge 2 har jeg hørt, tenkt meg en klokke runde snart jeg og.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp dette oppsettet og er ganske fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer enda. En mnd gammelt.

 

CPU

 

RAM

 

Hovedkort

 

Har kræsja ett par ganger mens jeg har spillt Medival2 Total War, men utover det er det ganske stabilt.

Kjøler med boxed-vifta og havner sjeldent over 45-grader på maks load. Derimot er NB-en ganske varm, ca 50 under load. Kanskje fordi det er en passiv kjøler.

 

Annet av hardware er GeForce 7600 GS, Silent Pipe versjon (uten vifte), 10 000RPM wd 150gb Raptor, 2 Seagate 160 Gb SATA-disker og 2 250 GB WD IDE-disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...