NothgaliC Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Noen som kan forklare meg hva timings er, hva de gjør og hvilke timings som er best? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette står greit forklart i denne tråden. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Egentlig ikke nei. Det jeg vil ha er hvorfor det er bedre med laver timings. Hva de forskjellige talla står for. Alt med andre ord. I den tråden står det bare hva som er best. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ok, veldig enkelt forklart: Timings eller tilgangstider beskriver hvor lang tid minnet bruker på å kommunisere med minnekontroller/prosessor. De 4 første tallene er de viktigste: Cas Latency - Ras to Cas Delay - Ras Precharge - TRAS. Cas Latency = Hvor lang tid minnet bruker på å bearbeide data etter det er mottatt. F.eks 4. (nanosekunder) Ras to Cas = Litt usikker, men har noe med antall CPU cycles mellom Cas og Ras signalet når man skriver/leser fra RAM. Ras Precharge = Hvor lang tid minnet bruker på å kvitte seg med en "rad" og starte på en ny. TRAS = Har også noe med antall CPU cycles å gjøre. Litt usikker på denne. Mye unødvendig info kanskje. Hovedregel er uansett, lavere tall - raskere minne. Håper dette hjalp litt... Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Ja det hjalp. Jeg holder på med et prosjekt der jeg skal fordype meg i RAM akkurat nå. Derfor vil jeg vite alt av relevanse. Og jeg fant ikke noe om timings i farta, derfor spurte jeg her. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) nvm, så nettop at en allerede hadd gjort det. Hadde glemt det. Endret 13. desember 2006 av NothgaliC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå