loathsome Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, Har et lite problem med RAMen min som plager meg. Har 2 stk. 1024MB-rambrikker. Med DIMM4: Nanya NT1GT64U8HA0BY-37B kan jeg klokke helt opp til 3,7GHz, og det eneste som stopper meg er temp. Med den andre er det vel rundt 2,9, og med begge 3,2 - HVORFOR?!. Kjører kun på Nanya-brikken nå, jeg. Skjønner ikke en dritt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du behøver ikke skrive "skjønner ikke en dritt".. ol.. Det virker bare useriøst.. Det er alment kjent blant de som har satt seg litt inn i klokking at best resultat (høyest mulig klokk) oppnås med en brikke.. At du i det hele tatt har to forskjellige brikker vitner heller ikke om spesielt god kunnskap.. særlig dersom det dreier seg om ett dual system.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 God kunnskap innen akkurat dette har jeg aldri sagt, påpekt eller insinuert at jeg har. Så det du sier er at jeg vil få bedre klokk om brikkene er like? Og absolutt best om jeg bare har èn? Hva mener du med "dual system"? Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hva mener du med "dual system"? 7436733[/snapback] Såvidt jeg har observert har du ett 965P hk (Asus P5B).. og ett "Core 2 Duo" system. Disse har såkalt "dual channel". Det er *veldig* å anbefale å kjøpe ett sett RAM-brikker for dual channel, selv om det ofte vil fungere helt greit med 2 tilsvarende brikker (men jeg har selv oftere opplevd problemer). For de som jakter etter den høyste "CPU-Z scoren" så vil det ofte hjelpe med kun en brikke.. Bortsett fra det er det absolutt en fordel å kjøre "dual" i system som er laget for dette. Endret 6. desember 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Stemmer at jeg har P5B og C2D. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054 <- er det et dual-channel kit? Vil to helt like RAMbrikker tilsvare et såkalt "dual-channel", eller må ramen være laget for dette? Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Korrekt.. De brikkene du linker til er ett bra kit (men ikke billige).. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Fikk en deal med den lokale PC-sjappa. De sa jeg kunne levere inn brikkene mine, og få 2 x 1024MB brikker av samme type. Burde jeg gjøre dette, evt. hva skal jeg se / spørre etter? Tusen takk for hjelpen, TL1000S !! edit: Har du et bra og billig kit å anbefale? Endret 6. desember 2006 av loathsome Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ta imot tilbudet du.. Akkurat nå er det ikke så veldig mye tilbud på RAM-brikker (uten at jeg har sjekket nøye etter). Har selv stort sett holdt meg til Geil.. og ett og annet OCZ-kit.. mest pga. prisen. Nå ser jeg at det koster stort sett det samme.. dvs. ett 2GB-kit fra ca. 2k og oppover. Dersom du ikke skal klokke (mye) så holder det lenge med det billigste PC5400/5300 (DDR-667) kit'et du kan finne. Men, skal du klokke litt over FSB400 så koster det ikke mye mer for et PC6400 (DDR-800) kit. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Ta imot tilbudet du.. Akkurat nå er det ikke så veldig mye tilbud på RAM-brikker (uten at jeg har sjekket nøye etter). Har selv stort sett holdt meg til Geil.. og ett og annet OCZ-kit.. mest pga. prisen. Nå ser jeg at det koster stort sett det samme.. dvs. ett 2GB-kit fra ca. 2k og oppover. Dersom du ikke skal klokke (mye) så holder det lenge med det billigste PC5400/5300 (DDR-667) kit'et du kan finne. Men, skal du klokke litt over FSB400 så koster det ikke mye mer for et PC6400 (DDR-800) kit. 7439846[/snapback] Hm, ligger på 420FSB med Nanya-brikken min nå, jeg Men takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå