Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klokking funker mye bedre med bare en rambrikke!

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite problem med RAMen min som plager meg.

Har 2 stk. 1024MB-rambrikker.

Med DIMM4: Nanya NT1GT64U8HA0BY-37B kan jeg klokke helt opp til 3,7GHz, og det eneste som stopper meg er temp. Med den andre er det vel rundt 2,9, og med begge 3,2 - HVORFOR?!.

Kjører kun på Nanya-brikken nå, jeg.

23781.jpeg

23782.jpeg

Skjønner ikke en dritt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du behøver ikke skrive "skjønner ikke en dritt".. ol.. Det virker bare useriøst..

Det er alment kjent blant de som har satt seg litt inn i klokking at best resultat (høyest mulig klokk) oppnås med en brikke..

At du i det hele tatt har to forskjellige brikker vitner heller ikke om spesielt god kunnskap.. særlig dersom det dreier seg om ett dual system..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva mener du med "dual system"?

7436733[/snapback]

Såvidt jeg har observert har du ett 965P hk (Asus P5B).. og ett "Core 2 Duo" system.

Disse har såkalt "dual channel".

Det er *veldig* å anbefale å kjøpe ett sett RAM-brikker for dual channel, selv om det ofte vil fungere helt greit med 2 tilsvarende brikker (men jeg har selv oftere opplevd problemer).

For de som jakter etter den høyste "CPU-Z scoren" så vil det ofte hjelpe med kun en brikke..

Bortsett fra det er det absolutt en fordel å kjøre "dual" i system som er laget for dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fikk en deal med den lokale PC-sjappa.

De sa jeg kunne levere inn brikkene mine, og få 2 x 1024MB brikker av samme type. :)

Burde jeg gjøre dette, evt. hva skal jeg se / spørre etter?

Tusen takk for hjelpen, TL1000S !!

edit:

Har du et bra og billig kit å anbefale? :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ta imot tilbudet du.. :)

Akkurat nå er det ikke så veldig mye tilbud på RAM-brikker (uten at jeg har sjekket nøye etter).

Har selv stort sett holdt meg til Geil.. og ett og annet OCZ-kit.. mest pga. prisen.

Nå ser jeg at det koster stort sett det samme.. dvs. ett 2GB-kit fra ca. 2k og oppover.

Dersom du ikke skal klokke (mye) så holder det lenge med det billigste PC5400/5300 (DDR-667) kit'et du kan finne. Men, skal du klokke litt over FSB400 så koster det ikke mye mer for et PC6400 (DDR-800) kit.

Lenke til kommentar
Ta imot tilbudet du.. :)

Akkurat nå er det ikke så veldig mye tilbud på RAM-brikker (uten at jeg har sjekket nøye etter).

Har selv stort sett holdt meg til Geil.. og ett og annet OCZ-kit.. mest pga. prisen.

Nå ser jeg at det koster stort sett det samme.. dvs. ett 2GB-kit fra ca. 2k og oppover.

Dersom du ikke skal klokke (mye) så holder det lenge med det billigste PC5400/5300 (DDR-667) kit'et du kan finne. Men, skal du klokke litt over FSB400 så koster det ikke mye mer for et PC6400 (DDR-800) kit.

7439846[/snapback]

Hm, ligger på 420FSB med Nanya-brikken min nå, jeg :hmm:

Men takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...