MysticoN Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hello, har dette skjerm kortet no, men føler liksom at det ikke duger helt til BF2142. har i en periode no lurt på å kjøpe nytt skjermkort siden jeg kjøpte et "billig" kort når jeg kjøpte pc'en. (vart lite peng igjen etter MB, CPU og RAM). normalt bytter jeg sjeldent ut skjermkort, så burde jeg kjøpe et kort no, eller vente til januar (bynnelsen av februar) før jeg kjøper et kort? hvor lang tid vil det ta før DX10 kortene starte å synke i pris? og en siste ting, har per dags dato en 500w PSU. dette holder vel ikke til dagens spille kort.. er det mulig å bruke 2 psu'er? en til pc'en og en til GPU? (altså koble de 2 4pin GPU kortet trenger fra PSU 2?) Lenke til kommentar
worthy Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det spørs vel egentlig hvor fornøyd du er med din PC akkurat nå, jeg har selv kjøpt inn en helt ny pc. Men så sitter jeg med x800pro og div andre gammelt hardware så jeg tenkte at det var på tide å gi meg en fin fin julegave . Hvis du har penger til det så er det bare å sette igang sier nå jeg, hvis man bare venter så får man aldri noe nytt uansett fordi det ligger allitds noe nytt på lur av produsentene. nVidia skal release en enda kraftigere GTX samt komme med budsjett og low-end kort i Mars eller noe. ATi er jeg derimot ikke sikker på når vil komme med sitt dx10 kort. Prisen vil nok ikke akkurat synke sinnsykt da kortet kommer siden det er spådd at de vil ha ca like god ytelse så om du ikke er ute etter high-end kortene så er det bare å smøre seg med litt tolmodighet og vente til budsjett og low-end kortene kommer. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Det spørs vel egentlig hvor fornøyd du er med din PC akkurat nå, jeg har selv kjøpt inn en helt ny pc. Men så sitter jeg med x800pro og div andre gammelt hardware så jeg tenkte at det var på tide å gi meg en fin fin julegave . Hvis du har penger til det så er det bare å sette igang sier nå jeg, hvis man bare venter så får man aldri noe nytt uansett fordi det ligger allitds noe nytt på lur av produsentene. nVidia skal release en enda kraftigere GTX samt komme med budsjett og low-end kort i Mars eller noe. ATi er jeg derimot ikke sikker på når vil komme med sitt dx10 kort. Prisen vil nok ikke akkurat synke sinnsykt da kortet kommer siden det er spådd at de vil ha ca like god ytelse så om du ikke er ute etter high-end kortene så er det bare å smøre seg med litt tolmodighet og vente til budsjett og low-end kortene kommer. 7435875[/snapback] takker for svar. jeg venter ikke på at det skal bli billig å kjøpe skjermkort. men at det skal være "verdt" det å kjøpe et DX10 kort. slik det er pr dags dato er det vel bare 2 kort som har støtte for DX 10(?) har i det siste kun spillt wow.. og har ikke merka "savnet" på et sikkerlig skjermkort før jeg slutta med wow.. pengene er ikke et problem, men vist jeg får et "mye" bedre kort om 20 dager til en billigere penge så er det vel verdt å vente. selv om jeg har penger til et nytt skjermkort håper jeg å slipper å måtte kjøpe nytt PSU,. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 500watt holder nok lenge, tror jeg så på en eller annen test at 8800gtx core2duo og to hardisker brukte 340watt eller noe. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er mye spekulasjoner om ATI sitt R600 kort kommer til å blir bedre enn G80GTX kortet. Ryktene sier det, men det er kun rykter. R600 er planlagt å slippes i januar/februar skifte. Og nye G8x kort skulle visst komme i Mars, men ingen vet sikkert hva slags kort det blir. Om det blir bedre eller dårligere enn G80... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Det er mye spekulasjoner om ATI sitt R600 kort kommer til å blir bedre enn G80GTX kortet. Ryktene sier det, men det er kun rykter.R600 er planlagt å slippes i januar/februar skifte. Og nye G8x kort skulle visst komme i Mars, men ingen vet sikkert hva slags kort det blir. Om det blir bedre eller dårligere enn G80... 7436152[/snapback] skal aldri ha ATI kort samme kor mye bedre det er^^ Grunnen til det med PSU, er at jeg leste tilbake meldinger på komplett. der var det vist et par som hadde 500w og fikk ustabil pc pga at GPU fikk for lite strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå