choizy Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, Er på leting etter en tråløs router eller aksesspunkt som faktisk fungerer. Bruker nå to forskjellige tråløse nettverk. 1. Linksys WRT54g 2. Noe Telenor sendte med som suger. Alternativ 1 er forsåvidt ganske stilig siden den har så og si ubegrenset funksjonalitet med en alternativ firmware. Men, får den ikke til å bli stabil. Routerene blir i dag brukt til ganske hard bittorrent trafikk og vanlig sufing/spill. Er villig til å bruke bortimot 3000 nokr ( Det er snart jul og pakke må man ha ). Vet ikke om det er vanlig at tråløse routere bryter sammen av trafikk som dette men, mine ser ikke ut til å takle det. Er på jakt etter anbefalinger på produkter som kan hjelpe meg med dette. Produktene skal gjerne ha vert prøvd ut i lignende sammenhenger tidligere. Nedenfor følger en liste over funksjoner jeg kan være interessert i. Alle er ikke nødvendige men, de er pluss i vurderingen. Bandwith shaping (Lignende linux) Bandwith monitor (ntop lignende) WDS DHCP server 802.g er bra nokk men, a ville ver fint. Kommer ikke på noe mer akkuratt nå. Håper dere kan hjelpe meg litt her. Har lite bra erfaring med tråløse nettverk. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Flyttes til riktig kategori, fra hjelp til kjøp og salg av PC Lenke til kommentar
choizy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Flyttes til riktig kategori, fra hjelp til kjøp og salg av PC 7441849[/snapback] Beklager så mye skal legge den der istedenfor. Nå har jeg gjort noe galt. Fikk to poster kan vi slette denne da ? Endret 7. desember 2006 av choizy Lenke til kommentar
martbo Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nå har jeg gjort noe galt. Fikk to poster kan vi slette denne da ? 7444200[/snapback] Stengte og flyttet den andre til feilposter. Denne er grei Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, Er på leting etter en tråløs router eller aksesspunkt som faktisk fungerer. Bruker nå to forskjellige tråløse nettverk. 1. Linksys WRT54g 2. Noe Telenor sendte med som suger. Alternativ 1 er forsåvidt ganske stilig siden den har så og si ubegrenset funksjonalitet med en alternativ firmware. Men, får den ikke til å bli stabil. Routerene blir i dag brukt til ganske hard bittorrent trafikk og vanlig sufing/spill. Er villig til å bruke bortimot 3000 nokr ( Det er snart jul og pakke må man ha ). Vet ikke om det er vanlig at tråløse routere bryter sammen av trafikk som dette men, mine ser ikke ut til å takle det. Er på jakt etter anbefalinger på produkter som kan hjelpe meg med dette. Produktene skal gjerne ha vert prøvd ut i lignende sammenhenger tidligere. Nedenfor følger en liste over funksjoner jeg kan være interessert i. Alle er ikke nødvendige men, de er pluss i vurderingen. Bandwith shaping (Lignende linux) Bandwith monitor (ntop lignende) WDS DHCP server 802.g er bra nokk men, a ville ver fint. Kommer ikke på noe mer akkuratt nå. Håper dere kan hjelpe meg litt her. Har lite bra erfaring med tråløse nettverk. 7435856[/snapback] Prøv dette på linkysen : Administration > Management> (og ned på siden) IP Filter Settings (adjust these for P2P) Maximum Ports : 4096 TCP Timeout (in seconds) : 600 UDP Timeout (in seconds) : 600 Har selv 3 wrtèr som jeg ikke sliter med i heletatt når jeg kjører nedlasting på fullt. Kan du utdype : Men, får den ikke til å bli stabil Endret 7. desember 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå