Gå til innhold

NV30 500MHz GPU


Sagacious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes at mange her henger seg alt for mye oppi nye skjermkort.Radeon 9700 har jo netopp kommet, og dere venter stadig på noe nytt.Vedder på at en del av dere som skal ha det kortet ikke spiller så mye engang. Selv kjøpte jeg en Radeon 8500,( hadde GeForce2 mx) , og jeg må si at jeg ikke merker NOE SOM HELST forskjell i spill, bortsetfra mer poeng i 3D mark. Etter NV30 kommer det noe nytt, to uker etter at den har kommet ut kommer dere til å sikle over det neste kortet.Dette er ganske så å si meningsløst.Hva med å nøye seg med det som er ute på markedet, for det er jo på ALLE måter bra nok.

 

Ville bare dele min mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 19:17, skrev asad:

Jeg synes at mange her henger seg alt for mye oppi nye skjermkort.Radeon 9700 har jo netopp kommet, og dere venter stadig på noe nytt.Vedder på at en del av dere som skal ha det kortet ikke spiller så mye engang. Selv kjøpte jeg en Radeon 8500,( hadde GeForce2 mx) , og jeg må si at jeg ikke merker NOE SOM HELST forskjell i spill, bortsetfra mer poeng i 3D mark. Etter NV30 kommer det noe nytt, to uker etter at den har kommet ut kommer dere til å sikle over det neste kortet.Dette er ganske så å si meningsløst.Hva med å nøye seg med det som er ute på markedet, for det er jo på ALLE måter bra nok.


Ville bare dele min mening.



 

Det handler kanskje om utvikling.

Og det er ikkje vanskelig og sjå forskjell i unreal tournament 2003 på et radeon 8500 og 9700...... Og dessuten så kommer ikkje det no nytt to uker etter, det va sikket ment som ironi, men uansett....

Du har da vel andre ting og gjere enn og klage over andre som gleder seg over at utviklinga går fort........

Lenke til kommentar
Quote:


asad skrev (2002-11-18 19:17):

Jeg synes at mange her henger seg alt for mye oppi nye skjermkort.Radeon 9700 har jo netopp kommet, og dere venter stadig på noe nytt.Vedder på at en del av dere som skal ha det kortet ikke spiller så mye engang. Selv kjøpte jeg en Radeon 8500,( hadde GeForce2 mx) , og jeg må si at jeg ikke merker NOE SOM HELST forskjell i spill, bortsetfra mer poeng i 3D mark. Etter NV30 kommer det noe nytt, to uker etter at den har kommet ut kommer dere til å sikle over det neste kortet.Dette er ganske så å si meningsløst.Hva med å nøye seg med det som er ute på markedet, for det er jo på ALLE måter bra nok.


Ville bare dele min mening.



Eg skal kjøpe et skjermkort med NV30 gpu'en. I dag har eg bare et GF2ULTRA 64DDR som eg kjøpte i desember 1.2000. Så vil ikke si at det er å bruke mye penger på skjermkort. Eg må si at eg merket forskjell på det gammle eg hadde (tror det var 256gpu) Alle detaljene var blitt mye bedre.
Lenke til kommentar

Må si at jeg så langt er ganske skuffet.

De positive tingene er

- Adaptive texture filtering (Endelig)

- loss-less color compression (Men hva er forskjellen her fra R9700 sin komprimering?)

- gamma correction

- 8xFSAA

 

og så det negative

- 128bit minnebus (ikke overaskene)

- 8x1 design

- Standard IMR

- og det mest skuffene av alt, samme FSAA som GF4Ti (bortsett fra 8x støtte)

 

Kan ikke helt se for meg det kortet her være noe spesielt raskere enn Radeon9700Pro.

Lenke til kommentar

Quote:


Selv kjøpte jeg en Radeon 8500,( hadde GeForce2 mx) , og jeg må si at jeg ikke merker NOE SOM HELST forskjell i spill, bortsetfra mer poeng i 3D mark.


 

Merker du ikke forskjell i spill fra et Geforce2MX kort til et Radeon 8500 skjermkort? Da spiller du enten litt eldre spill eller kjører latterlig lav oppløsning (mindre enn 800*600)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 21:34, skrev MistaPi:

Noen benchmark tall.


Quake3 @ 2048x1536 max quality @ 173fps

Doom3 @ 1280x1024 @ 49.8fps (vs 20.9 for 4600)

UT2k3 4XFSAA 8xANISO @ 108fps vs 37.3 for 4600.

Triple performance in nature benchmark in 3dmark2001 with NV30 vs 4600


Uvist hvilken klokke hastighet dette kortet kjørte på dog.


 

Hvor fikk du disse tallene fra? Har du en link eller noe?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 21:50, skrev Spaz:

Quote:


Den 2002-11-18 21:34, skrev MistaPi:

Noen benchmark tall.


Quake3 @ 2048x1536 max quality @ 173fps

Doom3 @ 1280x1024 @ 49.8fps (vs 20.9 for 4600)

UT2k3 4XFSAA 8xANISO @ 108fps vs 37.3 for 4600.

Triple performance in nature benchmark in 3dmark2001 with NV30 vs 4600


Uvist hvilken klokke hastighet dette kortet kjørte på dog.


 

Hvor fikk du disse tallene fra? Har du en link eller noe?

 

TRYKK HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...