Gå til innhold

blir det noe, Warcraft the movie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke bare rykter. Blizzard annonserte filmen i en pressemelding ( http://blizzard.com/press/060509.shtml ) og fortalte litt om planene i noen intervjuer senere. Legendary Pictures (Superman Returns, The Ant Bully) skal produsere filmen. De har en egen side for Warcraft her, men der står det ikke mye enda. Ikke forvent en film med det første, det tar litt tid å produsere. ;) IMDb gjeter på 2008 ( http://www.imdb.com/title/tt0803096/ ).

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Hmm, med Lord of The Rings fortsatt friskt i minne må jeg si at jeg både gleder og gruer meg...

 

Spill-til-film sjangeren har vel ikke akkurat fostret de største mesterverkene i manns minne, kan jo nevne Street Fighter, Dead or Alive, Alone In The Dark...

 

Resident Evil og Tomb Raider f.eks var greie nok i min mening, så det er heller ikke bare elendighet.

 

Hvis de klarer å få inn noe av stemningen og en litt episk feeling i filmen så tror jeg mye er gjort. Men frykten er jo der for at dette kan blir noe forferdelige overflatiske greier, med mer B-film preg enn noe annet.

 

Uansett, skal bli spennende og se....

Lenke til kommentar

Legendary Pictures ..hmm..lurer på hvorfor akkurat dem, de er ikke akkurat den produsenten med beste CV.. og blir ikke noe bedre at Superman Returns fikk lite gode kritikker. gleder meg til Warcraft filmen..vil nok minne litt om ringenes herre kanksje.. og nå som også eragon går på kino snart.. (er ikke det en trilogi det også, som skal vises 3 år, slik som ringenes herre?)

Lenke til kommentar

Ja det er mange tidligere dårlige film-konverteringer av dataspill. Men det er ingen grunn til at Warcraft ikke vil lykkes. Tvert i mot. Blizz var klare på det når de annonserte filmen at de ville at Warcraft skulle bli en skikelig film av like høy kvalitet som alle andre Blizz produkt. Og at dem lenge hadde sett etter en produsent som var like dedikerte som dem selv på å lage en skikkelig film. De hadde vistnokk takket nei til flere tilbud før, da de ikke syntes filmfolkene var engasjerte/dedikerte nok. LP har ikke gitt ut så mange filmer enda, men prosjektene deres ser veldig lovende ut syntes jeg.

 

Problemene til mange av de tidligere spill-til-film porsjektene er at de ikke har fått nok økonomisk støtte, ikke gode nok folk på prosjektet og at filmselskap kan være veldig vrange på å la noen eksterne (spillutviklerene) ha noe særlig å si på filmutviklingen. Jeg tror Warcraft kan være den først spill-til-filmen som bryter denne dårlige trenden. Og kan vise oss at det faktisk er et marked for slike filmer. Mange spill er tross alt langt mer orginale og har mer spennende karkaterer og historie en mange filmer som pumpes ut fra Hollywood.

 

Men ja det blir spennende å se. Det kan bli en episk, eller det kan styrte til jorden...

Lenke til kommentar
Legendary Pictures ..hmm..lurer på hvorfor akkurat dem, de er ikke akkurat den produsenten med beste CV.. [...] og nå som også eragon går på kino snart.. (er ikke det en trilogi det også, som skal vises 3 år, slik som ringenes herre?)

7435815[/snapback]

Uenig med deg med tanke på LP. De har god CV for slik en film. Men hver sin smak. :)

 

OT: Eragon er ikke filmet back-to-back som RH. Neste del, Eldest, er ikke bekreftet. Det regnes som meget sannyslig at den får grønt lys om Eragon gjør det brukans eller bra på kino ("box office"). Det svirrer også noen rykter om at pre-production alt har begynt, men altså dette er ikke bekreftet. Pesronlig ser jeg ikke så veldig fram til Eragon. "Star Wars rip-off in a LOTR setting". Men man kan aldri vite, kanskje er den konge.

 

EDIT: La merke til at det er en egen Eragon-tråd her.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
Legendary Pictures ..hmm..lurer på hvorfor akkurat dem, de er ikke akkurat den produsenten med beste CV.. [...] og nå som også eragon går på kino snart.. (er ikke det en trilogi det også, som skal vises 3 år, slik som ringenes herre?)

7435815[/snapback]

Uenig med deg med tanke på LP. De har god CV for slik en film. Men hver sin smak. :)

 

OT: Eragon er ikke filmet back-to-back som RH. Neste del, Eldest, er ikke bekreftet. Det regnes som meget sannyslig at den får grønt lys om Eragon gjør det brukans eller bra på kino ("box office"). Det svirrer også noen rykter om at pre-production alt har begynt, men altså dette er ikke bekreftet. Pesronlig ser jeg ikke så veldig fram til Eragon. "Star Wars rip-off in a LOTR setting". Men man kan aldri vite, kanskje er den konge.

 

EDIT: La merke til at det er en egen Eragon-tråd her.

7435836[/snapback]

 

ok, takk for infomasjonene, du virker som en film/spill kjent kar med meninger, og sånne som deg er bra vi har her på forumet :)

Lenke til kommentar
Skal Warcraft filmen være tegenserie eller med ekte folk? egentlig håper jeg på tegneserie aktig. Har ennå D&D filmen bak i hodet. Er blant de værste filmene jeg har sett, men henhold til mobs, armor og lignende. Tror faktisk Warcraft hadde passet bedre som tegneserie

7436956[/snapback]

 

Nei nei, nå har jeg fått nok av night elf damene i animasjon. Nå vil jeg se det "real" thing :D

Lenke til kommentar
Vel du kan si det samme om D&D, de har vel til og med mer bøker og historie. Men filmen sugde. Tommel opp for WC film

7437373[/snapback]

Ja men nå var ikke D&D-filmen basert på D&D-lore i det hele tatt. Ikke satt til noen spesefikk setting, som f.eks Forgotten Realms. Og ikke basert på noen kjetn historie. Det er ikke mye man gjekjenner fra D&D utenom noen få spell som heller egentlig ikek fungerer som de skal. :) Så det blir ikke riktig å si at D&D har mye historie men filmen ble alliekvel dårlig, når ikke historien ble brukt. (PS. JEg har ikke sett D&D-film nummer 2, men forstår at den er i samme gate)

 

Oh ja det skal være virkelige folk i Warcraft-filmen. "Live-action film", skriver Blizzard selv. Men den blir nok i såfall stappet full nok av animasjon og fancy dataeffekter uansett. :D

Lenke til kommentar
Om det skulle blitt noe syntes jeg den skulle være på samme måten som lotr - ingen animasjon, det blir for overfladisk.

7438043[/snapback]

 

 

Må passe på at spells og lignende blir litt virkelighetstroene,selv om det ikke akkurat er det. Og i LOTR var det ikke så mye spells og fiksfakseri som det antagelig kommer i WC filmen

 

sant det SirGalrim. Tror den filmen hadde vært bedre om det hadde vært om Drizzt sitt liv, liker drizzt. Har heller ikke sett 2ern, tok hintet etter første filmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...