durabit Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:14, skrev zuperMensch: Quote: Den 2002-11-19 14:26, skrev durabit: Jeg er også veldig skeptisk til selvbestemt abort som er en samfunnsbeslutning tatt for å ivareta individuell egoisme i samfunnet. Abort er tross alt drap på et menneskefoster. Det merkelige er at jeg klarer å provosere veldig mange personer i dette landet ved å påstå at det burde vært krav til abort dersom en fostervannsprøve viste at fosteret var sterkt sykelig eller kanskje *****loid. Det mener de er kynisk. Men er det noe bedre å ta abort pga. egoisme? Så lenge det er innenfor rammene (hvor mange uker er det?), så mener jeg det er helt i orden med abort. Jeg mener man ikke tar noe liv når det er snakk om en celleklump. Dessuten er det helt og holdent opp til kvinnen som bærer fosteret hva hun vil og ikke vil. Hvis fosteret er sykt (mongoloid eller andre alvorlige skavanker), så synes jeg man gjør fosteret en tjeneste ved å ta abort, for ikke å snakke om tjenesten man yter samfunnet. Folk flest synes jeg er en kynisk dritt når jeg nevner dette, men det er deres problem. Det er da fortsatt ytringsfrihet her i landet, selv om det virker som noen ivrer etter å avskaffe det. Ja er det ikke merkelig zuperMensch. Det er egentlig ganske utrolig i hvor stor grad den vanlige mann i gata er belemret med forutinntatte, tillærte, ulogiske og ofte usammenhengende meninger. Det er akseptabelt å mene det men ikke det andre. Det skal være lov å ta abort men det er fyfy å ta abort når det fosteret har skavanker. Jeg avskyr slikt. Eneste grunn til at jeg er skeptisk til abort er pga. min kristne tilhørighet - "kristen" fritenker. Jeg vet iallefall mine beveggrunner til at jeg mener det jeg mener. De mest underholdende diskusjoner har jeg hatt med humanister. Belære de litt. Humanisme er jo noe svadafilosofisk piss. Foretrekker heller folk som er overbeviste ateister eller nihilister. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Finnes ikke noe sånt som dumme spørsmål, bare dumme svar . Jeg syns bare du forsvarte rasister litt vel mye. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det er vertfall ikke hyggelig å føle rasisme på kroppen for den det skjer med. Å tror at du er bedre bare fordi du har en annen hudfarge er ganske trangsynt. Lenke til kommentar
hefo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 17:00, skrev PiRANhA:Jeg vil gjerne si noen ord om rasisme.Jeg er født i Norge, men hele slekta mi er fra Spania, har egentlig aldri opplevd rasisme, da "norsken" min er flytende og jeg har jo tross alt levd her hele livet mitt. MEN i dag skjedde det. Jeg er den eneste "bindestrek" nordmannen i klassen min men -som sagt- har det aldri vært noe problem. I dag var vi på vei til en turnhall med klassen min for å ha gym der, vi tok bussen og etter en stund kom en narkoman på bussen. Han begynte å flørte med en av jentene i klassen min og "prøve" seg på hun. Da bussjåføren så dette, stoppet han bussen og sa at vi ikke skulle kjøre videre hvis han ikke gikk av bussen. Vi ble stående der i 5 min. Til slutt gikk en mann (av Pakistansk opprinnelse) bort til ham (narko-duden) og ba ham pent om å gå av bussen. Da klikket det for narkomanen. Han sa at han var nordmann, og at han _fortjente_ å sitte på bussen, men ikke innvandrere. Til slutt gikk han med på å forlate bussen, men da han skulle av kom han bort til meg og klassen min og sa at "Dere må passe på han gutten der...(rettet mot meg)" som de fleste skjønner er det pga min spanske-bakgrunn. Etter denne kommentaren gikk han av bussen.Jeg har (mange ganger) sett Frp politikere snakke om at innvandrere må integrere seg i det norske samfunn. Helt Enig. _MEN_ hva menes med integrering? Jeg er født i Norge, snakker flytende norsk, har norske venner, hva mer forventer det norske samfunnet av meg? Skal jeg ta hormoner for å bli 1.90 høy, bruke blå farge-linser og bleke håret mitt for å se norsk ut, ergo integrere meg?Det er sånne ting som "skrur" tilbake integrerings-prosessen. Vi er tross alt mange milliarder mennesker på jorda, som skal _dele_ denne kloden. Som FrP vil jeg si at det på ingen måte er det du viser til som menes med integrering. Det som menes med integrering er at du klarer å fungere i det norske samfunnet. At du kan språket og forstår hvordan det norske samfunnet er bygd opp og klarer å rette deg etter dette (underforstått norske lover som er normgivende her). Dette ser det utfra hva du skriver ut som du gjør og kan derfor kalle deg integrert.. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 23:42, skrev MrA|:Finnes ikke noe sånt som dumme spørsmål, bare dumme svar . Jeg syns bare du forsvarte rasister litt vel mye. hehe.. Du har forsåvidt rett i at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. Men, men.. Jeg forsvarer ikke rasistene, jeg forsvarer bare ytringsfriheten til rasistene. Det kan kanskje tolkes dithen at jeg er skap-nazi, men det er jeg altså ikke :wink: Og SirHartge: Det kan hende jeg ikke var flink nok til å få frem poenget mitt tidligere (ikke alle er like klare som LeD), men vi kan ihvertfall være enige om at rasisme er lite hyggelig, og at rasister er trangsynte. :smile: Eksempelet mitt med Benjamin ble kanskje etterhvert litt søkt, men det ligger et poeng mellom linjene, i det minste. Edit: Det er utrolig hvor vanskelig det skal være å skrive feilfritt! _________________ Overbevist selv, søker jeg ikke å overbevise. [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-11-21 00:10 ] Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Å blande sammen en masse raser i et samfunn fører bare til trøbbel og konflikter. De forskjellige passer best å være der de er. Vi ser det alle plasser. Midtøsten, balkan osv. Men det jeg mener at de alltid har ulike kulturer og religioner etc, og så kommer konfliktene. Og husk hvor få Nordmenn det er i Norge. Tror faktisk det er flere Nordmenn i Usa enn i Norge . Men der skulle jo ingen hvite ha vært, for der var det de røde som hadde sin plass. Vi så hvordan det gikk med dem. De ble oversvømmet av de overtallige innvandrerne fra Europa, og nå sitter bare en håndfull av dem rundt på simple reservater og drikker seg fulle. Slik kan det gå her også. Det er baRE 4 MILL. Nordmenn, og Oslos gater er jo snart svartere enn de er hvite. Og så er det skummelt med den store muslimske utbredelsen. Fy for en vemmelig religion. De vil jo utrydde alt som ikke er Islamsk. Nei nå får jeg stoppe litt.. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 00:37, skrev groenn:Å blande sammen en masse raser i et samfunn fører bare til trøbbel og konflikter. Er en overhengende fare for det, ja. Quote: Og husk hvor få Nordmenn det er i Norge. Tror faktisk det er flere Nordmenn i Usa enn i Norge. Det tror jeg er feil. I følge Google er det ca. 1.2 mill. av norsk ætt i USA. Quote: Men der skulle jo ingen hvite ha vært, for der var det de røde som hadde sin plass. Vi så hvordan det gikk med dem. De ble oversvømmet av de overtallige innvandrerne fra Europa, og nå sitter bare en håndfull av dem rundt på simple reservater og drikker seg fulle. Det er riktig at "de røde" har blitt en minoritet i USA, men om de bare sitter å drikker kan det settes spørsmålstegn ved. Quote: Slik kan det gå her også. Det er baRE 4 MILL. Nordmenn, og Oslos gater er jo snart svartere enn de er hvite. Det er faktisk 5 millioner nordmenn nå. Og det er nå fortsatt en vesentlig majoritet av hvite i Oslo, så påstanden din er ukorrekt. Quote: Og så er det skummelt med den store muslimske utbredelsen. Fy for en vemmelig religion. De vil jo utrydde alt som ikke er Islamsk.Nei nå får jeg stoppe litt.. All religion er vemmelig. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg tror kanskje det kan vaere greit aa komme med et lite perspektiv til innvandring, sett utfra mine 2 aar her nede i Australia. Det er ikke noe problem. Greit nok at politikerne her er rasister, og greit nok at en del enkle mennesker ikke forstaar bakgrunnen for sitt eget behov for aa ha noen aa hate / mislike, men dette er ikke relevant. Politikerne vil alltid utfoere satanisme i praksis allikevel; det ligger naturlig i det aa foere sin egeninteresse til ytterpunktet og lyve og bedra uten hensyn til noen ting - altsaa satanisme. Og enkelte mennesker's behov for aa ha noen aa hate er irrelevant i perspektiv til "rasisme". helt enkelt fordi slike mennesker alltid vil finne noen aa hate. Tenk bare over hvor mye stridigheter Norge opplevde mellom bygder foer i tiden.Og ogsaa naa... :smile: Men her i Australia ser jeg ikke paa "rasisme" som et problem. Hvorfor? Fordi det: 1. Er veldig mange "utlendinger" her. 2. Den engelske kulturen er dominerende. Og det ligger i den engelske kultur aa vaere hoeflig. Nordmenn derimot er aper. Saa - jeg tror problemet ligger hos oss nordmenn, og at vi trenger aa integrere oss, ikke hovedsakelig at andre skal laere seg til aa akseptere vaar uhoeflighet, arroganse, uvennlighet, diskriminering, etc. Og en liten ting til: Det finnes ikke menneskelige raser. Folk ser forskjellige ut, men dette er ikke grunnet genetiske fellestrekk / forskjeller. Henviser gjerne til dokumentasjon for dette. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 00:50, skrev zuperMensch:Det er faktisk 5 millioner nordmenn nå. Og det er nå fortsatt en vesentlig majoritet av hvite i Oslo, så påstanden din er ukorrekt. Aja, det er det ja? Ja det tviler jeg ikke på. Får meg til å tenke på noen av disse latterlige venstrevridde folka, som Jon Michelet f.eks, som skrek og bar seg fordi Norges og Danmarks befolkninger hadde stagnert og tilogmed minket prikkelitt. De mente at; " dette MÅÅÅÅ vi se å gjøre drastiske tiltak mot, eller så blir det ikke mer Nordmenn og Dansker igjen!! Vi Utrydder oss!! Og dette trodde tilogmed enkelte på Isteden for å "løse" dette med å åpne innvandringslusene, så burde det heller blitt satset mer radikalt på å bygge opp velstand i den tredje verden. Det tror jeg er den eneste reelle resepten for å stagge befolknings-eksplosjonen, som er det virkelig STORE problemet vi står ovenfor. Og som er mye av årsaken til invandrings og flykningestrømmene. Og du kan ta fanden på at 5 mill. blir piss i havet hvis "demningen brister" for alvor.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 00:05, skrev zuperMensch:Jeg forsvarer ikke rasistene, jeg forsvarer bare ytringsfriheten til rasistene. Det kan kanskje tolkes dithen at jeg er skap-nazi, men det er jeg altså ikke :wink: For meg så virker det slik at du forsvarer rasister og deres handlinger. eksempelvis Benjamin drapet. Quote: men vi kan ihvertfall være enige om at rasisme er lite hyggelig, og at rasister er trangsynte. :smile: Da har vi jo komt frem til noe.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 18:41, skrev PiRANhA:Norske gener har lyst hår og blå øyne... da er vist ikke jeg norsk da ... hmm hvor stammer jeg fra tru? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 18:41, skrev PiRANhA:Norske gener har lyst hår og blå øyne... Det er jo helt latterlig. Hva må til for å være "Norsk" ? Bodd i landet siden 600 tallet ? Det har vært folkevandring i nord europa helt siden isen trakk seg tilbake, å si at det KUN var blonde med blå øyne som bodde her på berget og alle med brunt hår og brune øyne bodde et helt annet sted, vitner bare om evneveike personer som drar latterlige konklusjoner. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg synes egentlig ikke det er noe rart at det er så mange rasister her i norge, hvor ofte er det vi hører på tv, radio osv at det er en invandrer som har banket opp noen, ranet noen osv. Jeg synes at de som ikke kan oppføre seg skulle blit sendt tilbake (uten penger), men vi synes så syndt på de stakkars folka at vi må sende med dem mye penger når de blir sendt hjem. Hva hadde skjed med oss hvis vi dro til fks Pakistan og begynte og rane og banke folk? jo de hadde kappa henda av oss. Så jeg synes vi skall ta inn dem som har det verst, og sende tilbake dem som gjør noe galt. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Det kan jo gjerne ha litt med at media har en tendens til å peke det ut dersom en invandrer har gjort noe. Om du hører "En mann i tyveårene stakk ned en dørvakt i Oslo" på radioen, kan du ta deg gift på at det var en "ekte" normann. "En mann i tyveårene stakk ned en dørvakt i Oslo. Mannen har Pakistansk opprinnelse". Om en ikke er oppmerksom på denne typen snikende undertoner og budskap, er det veldig lett å bare bite seg merke i hva innvandrere gjør, uten å reflektere om synet ditt strengt tatt kan rettferdiggjøres. Og selv om saken stiller seg slik at det er betydelig høyere kriminalitet blant folk med innvandrerbakgrunn, blir det å skyte seg selv i foten å hoppe til konklusjonen at det er *fordi* de ikke kommer fra norge. Det er absolutt ingenting som tyder på at folk født på forskjellige geografiske områder har større eller mindre voldelige/ondsinnede tilbøyeligheter, men jeg hører til stadighet folk argumentere med nettopp det som en underforstått absolutt sannhet. Leser du litt histore innser du kjapt at mellommenneskelige grupperinger har mindre mot hverandre desto mer felles grunnlag de har, og at alle sivilisasjoner idag er bygd på en laaaang kjede av enten integrering eller overvinnelse. Ja; selvfølgelig kan en tape noe når kulturer smelter sammen, men tap er også en del av historien, og for hvert eneste framskritt av en hvilken som helst art, er det en bitter gammel mann som forbanner seg over det på dødsleiet. Jeg vil heller snu litt på problemstillingen å spørre: Gjør det egentlig så mye at verden ikke vil være den samme om hundre år som den er idag? Sørger dere tapet av alle våre stolte og særegne tradisjoner vi for lengst har glemt? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: men vi kan ihvertfall være enige om at rasisme er lite hyggelig, og at rasister er trangsynte. :smile: Vell... du skal ikke være for rask til å trekke den konklusjonen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: JohndoeMAKT skrev (2002-11-24 04:58): Quote: men vi kan ihvertfall være enige om at rasisme er lite hyggelig, og at rasister er trangsynte. :smile: Vell... du skal ikke være for rask til å trekke den konklusjonen. Hvorfor det da? Traff han riktig? Rasisme er en feil holdning til andre raser. Så eg må si meg delvis enig i at de er trangsynte. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 siden jeg ikke har blå øyne eller blondt hår lurer jeg enda på hvor jeg er fra ..... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Kebab GUD skrev (2002-11-24 22:59):siden jeg ikke har blå øyne eller blondt hår lurer jeg enda på hvor jeg er fra ..... Du er fra verden :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Kebab GUD skrev (2002-11-24 22:59):siden jeg ikke har blå øyne eller blondt hår lurer jeg enda på hvor jeg er fra ..... Hæ vet du ikke det, Trudde alle kom fra mor eg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå