Laka Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:14, skrev starfish:Det er greit at utlendinger kommer, bosetter seg på lovlig vis og lever et normalt lovlig liv.Det som ikke er greit, er at hvis vedkommende misbruker sin unike sjanse til å leve i Norge i harmoni. Hvis dem misbruker sin sjanse til å oppføre seg ordentlig (ran, voldtekt osv), mener jeg at dem burde sendes rett ut igjen. Dette er et ønske som aldri kommer til å bli innvidd, men det hadde vært fint. PS. Jeg er ikke rasist, bare skeptisk til innvandring. Enig i det argumentet. Helt greit at invandrere kommer til landet, men hvis de starter med noe tull, er det rett ut! Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:11, skrev SirHartge:Det var vel ingen som turte.. var vel ingen som turte å la være å gå i tog når benjamin strøk med da... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:45, skrev SirHartge:Da har ikke du skjønt poenget. Joda, jeg tar poenget, men jeg tror ikke du tar det. Quote: Det hadde vært det samme om en hvit person hadde blitt kjeppjaget i afrika og ropt rasiste ord etter han. Da hadde nok alle de hvite samlet seg på en plass.. Hvis jeg ikke hadde kjent personen, så hadde jeg ikke møtt opp. Hvorfor skulle jeg det? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Den 2002-11-20 21:31, skrev zuperMensch: Quote: Joda, jeg tar poenget, men jeg tror ikke du tar det. Det kan vi sikkert si uendelig mange ganger til hverandre. Quote: Hvis jeg ikke hadde kjent personen, så hadde jeg ikke møtt opp. Hvorfor skulle jeg det? For å vise din støtte. Men det er ikke alle som gjør det.. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Go Robert! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:22, skrev Noldus:var vel ingen som turte å la være å gå i tog når benjamin strøk med da... Meget godt poeng! Man blir sett på som utskudd hvis man ikke følger strømmen. Hvis man skal være konsekvent med likestillingen mellom rasene bør ingen skille mellom enkeltsaker der forbrytelsen er den samme, bare fordi offeret i den ene saken var av en annen farge. Da er jo rasene slett ikke likestilt. Mørke (negre! Man får jo ikke lov å bruke dette såkalt negativt ladede ordet lenger uten å få skjeve blikk) hevder at hverdagsrasismen er verst. Javel, da burde de være rimelig forbannet over oppmøtet på Rådhusplassen! Det er fint at folk tar avstand fra rasisme, men ting utarter seg lett til det patetiske. Nok om det! En annen ting folk elsker å slenge om seg, er frasen "hvis de ikke oppfører seg, hiv dem ut". Javel? Man kan ikke kaste ut norske startsborgere uten meget god grunn, så dette argumentet er bortkastet. Man burde heller være mer forsiktig med å dele ut norsk statsborgerskap. Jeg vet om mange her i Stavanger som absolutt ikke fortjener det. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 hehe... les signaturen min, SirHartge :smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 20:49, skrev SirHartge: Quote: Den 2002-11-20 20:42, skrev SnowDOG_: SÅ lenge det ikke påvirker meg på noen måte kan fok gjøre ka de vil med sitt liv..... "Så lenge jeg kan har det bra så gir jeg **** i hvordan de andre har det" Jeg tror ikke det var det han mente. Poenget er vel at folk må få lov til å mene akkurat det de vil, eller gjøre akkurat det de vil med livet sitt, så lenge de ikke skader meg (eller andre). LeD Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 14:26, skrev durabit: Jeg er også veldig skeptisk til selvbestemt abort som er en samfunnsbeslutning tatt for å ivareta individuell egoisme i samfunnet. Abort er tross alt drap på et menneskefoster. Det merkelige er at jeg klarer å provosere veldig mange personer i dette landet ved å påstå at det burde vært krav til abort dersom en fostervannsprøve viste at fosteret var sterkt sykelig eller kanskje *****loid. Det mener de er kynisk. Men er det noe bedre å ta abort pga. egoisme? Så lenge det er innenfor rammene (hvor mange uker er det?), så mener jeg det er helt i orden med abort. Jeg mener man ikke tar noe liv når det er snakk om en celleklump. Dessuten er det helt og holdent opp til kvinnen som bærer fosteret hva hun vil og ikke vil. Hvis fosteret er sykt (mongoloid eller andre alvorlige skavanker), så synes jeg man gjør fosteret en tjeneste ved å ta abort, for ikke å snakke om tjenesten man yter samfunnet. Folk flest synes jeg er en kynisk dritt når jeg nevner dette, men det er deres problem. Det er da fortsatt ytringsfrihet her i landet, selv om det virker som noen ivrer etter å avskaffe det. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:14, skrev starfish:Det er greit at utlendinger kommer, bosetter seg på lovlig vis og lever et normalt lovlig liv.Det som ikke er greit, er at hvis vedkommende misbruker sin unike sjanse til å leve i Norge i harmoni. Hvis dem misbruker sin sjanse til å oppføre seg ordentlig (ran, voldtekt osv), mener jeg at dem burde sendes rett ut igjen. Dette er et ønske som aldri kommer til å bli innvidd, men det hadde vært fint. PS. Jeg er ikke rasist, bare skeptisk til innvandring. Eg er 100% enig!! Kommer du til norge fra land der du kan bli drept og har lyst på ett nytt liv i fred kommer du ikke her og lager f*enskap og altmulig ulovlig. Da er det heller rett ut med de! Mvh en utlending Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:50, skrev LeD: Quote: Den 2002-11-20 20:49, skrev SirHartge: Quote: Den 2002-11-20 20:42, skrev SnowDOG_: SÅ lenge det ikke påvirker meg på noen måte kan fok gjøre ka de vil med sitt liv..... "Så lenge jeg kan har det bra så gir jeg **** i hvordan de andre har det" Jeg tror ikke det var det han mente. Poenget er vel at folk må få lov til å mene akkurat det de vil, eller gjøre akkurat det de vil med livet sitt, så lenge de ikke skader meg (eller andre). LeD Takk led det var akkurat det eg mente! :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 21:46, skrev zuperMensch:En annen ting folk elsker å slenge om seg, er frasen "hvis de ikke oppfører seg, hiv dem ut".Javel? Man kan ikke kaste ut norske startsborgere uten meget god grunn, så dette argumentet er bortkastet. Jupp. Og etter den argumentasjonen så veit eg om veldig mange kvite etniske nordmenn som burde vore kasta ut i same slengen. Det er heller ikkje rart at enkelte innvandrarar kjem i uheldige miljø og gjer dumme ting. Med den stigmatiseringa dei møter når dei kjem til landet så er det ikkje så lett å få ok arbeid. Det må vere veldig frustrerande for td. velutdanna helsepersonell som blir sett til å vaske fordi dei er frå eit land utafor EØS, samtidig som det er eit skrikande behov for dei i det norske helsevesenet. Ein stakkars mørkhuda blir liksom ikkje godtatt før han trivs best med lusekofte, likar å gå på ski med anorakk og snakkar dialekt. Han bør helst vere meir nordmann enn nordmenn flest. Og dette snakket om at 'raseblanding' gjev ufordelaktig utsjånad? Vel det får no vere opp til den enkelte om ein syns at folk som er litt forskjellige frå ein sjølv er stygge, men etter mi meining så er det veldig, veldig mange stygge kvite menneske. Iallfall ikkje færre enn av andre hudfarger. Så om mi oppleving av kvardagsrasismen. Eg hadde sommarjobb ved ei kjøttbedrift og pakka karbonader og andre tvilsamme kjøttprodukt. Ein god del av arbeidsstyrken var kvinner i 40-50-60 åra frå lokalområdet. Der jobba det og ein kinesar og ein frå Somalia. Fyren frå Somalia var ikkje veldig arbeidssam, og likte ikkje særleg at han var plassert der av arbeidskontoret. Raskt kom dei middelaldrande kvinnene på banen og tiska i krokane, og som ein kvit normal fyr frå lokalområdet så fekk og eg innsikt i kva dei tenkte: "Disse ***** negrene som kommer hit og forventer å få alt uten å jobbe". Han skjønte jo dette, fordi han vart hakka på for måten han gjorde jobben på, og han forsvann ganske fort. Nestemann er kinesaren. Han har familie å forsørge og kanskje ikkje noko veldig stort sosialt nettverk, så han står på og jobbar. Veldig rask og dyktig, og han tek frivillig ekstravakter. Snakkar bra engelsk, men heller lite norsk og slit derfor med å få kontakt med bygdedamene som knapt har grunnskulen innabords. Og på nytt får eg innsikt i kva dei tenkjer: "Jævla kinesere som kommer hit tar jobbene fra oss. Jobber døgnet rundt, sikkert for å kjøpe Mercedes" Men vidare er det og ein del andre folk som jobbar der, folk som ikkje er av dei mest oppvakte blant oss, eller som kanskje er litt late, men heldigvis så er dei kvite og snakkar norsk språk. Da seier damene: "Ja, han er jo ikke så rask og flink, men han gjør da en jobb. Stakkar, han får jo ingen annen jobb, og så er han jo så koselig. Vi må ta vare på han, og hjelpe han så han ikke føler seg utenfor" Det siste her viser at damene ikkje er onde, dei vil sikkert alle godt, men dessverre så er det ein del fordommar ute og går som gjer livet surt for den som ser litt forskjellig ut. Ellers mitt forhold til venner med innvandrarbakgrunn: vi kan vere ueinige om ting, men jadden er eg ueinig med mange nordmenn og. Eg har funne å ha meir til felles med desse med annan bakgrunn enn med dei fleste eg gjekk på barne- og ungdomskule med. Eit lite poeng til: veldig mange av dei som kjem hit gjer det på grunn av dei vil ha ein vestleg og sekularisert livsstil. Dei vil ikkje bo i eit land med undertrykking og despotar som statsleiarar og der religionen set strenge grenser for kva du kan gjere og meine. Ta imot og ver glad for at dei har valt Norge som det landet dei vil bidra til. Når det er sagt så har eg inga toleranse for kriminalitet og snylting, men det gjeld alle som bor i dette landet. Eg er eitrande forbanna på alle trygdesnyltarar i Norge, og det er ikkje få... Edit: nokre leifar [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-11-21 01:42 ] Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Veldig bra innlegg, Ola. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ja det må eg si. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Du tar vel ikke den narkojævelen for seriøs? Etter 20 år på trygd med heroin konstant i blod tilførselen kan man ikke bli bra i hodet. :wink: Jeg er ikke noe spesiell arier jævel selv, hadde jeg opplevd det samme som deg hadde jeg enten banka opp jævelen, eller kort sagt brukt "fortrengnings-metoden". Det er en skam at det forsatt er en NS nordmenn igjen i samfunnet. Jeg vil nok gjette at om en eller to generasjoner er rasismen i Norge utryddet. Nordmenn er ikke en bestemt rase (eller hva for noe jalla du vil kalle det), det er mennesker som bor i Norge! Blond hår og blå øyer my ass. Masse nordmenn med brune øyer og brunt hår, masse nordmenn med masse hårfarger mao. Jeg har ikke merket noe spesiell rasisme her jeg bor, selvom alle skal ha det til å være verdens største nazi høl (les: hokksund). Det forekommer sikkert, men hører jeg det selv går jeg sterkt til verks (les: vold) . For meg er du som alle andre: Ola Nordmann... _________________ +#hw.no@undernet -etter klar beskjed fra Lepseland -------Panasonic Toyota Racing------- [ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-11-20 22:47 ] Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:46, skrev MrA|: men hører jeg det selv går jeg sterkt til verks (les: vold) . Og dette mener du er den beste metoden? Man har rett til å forsvare seg under angrep, men å angripe noen pga meningene deres er absurd. Og for å ta en gjentakelse til; i et samfunn med flere raser, et såkalt segmentert samfunn, vil aldri rasismen forsvinne. Det er ren utopi å tro annet. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:52, skrev zuperMensch: Quote: Den 2002-11-20 22:46, skrev MrA|: men hører jeg det selv går jeg sterkt til verks (les: vold) . Og dette mener du er den beste metoden? Man har rett til å forsvare seg under angrep, men å angripe noen pga meningene deres er absurd. Og for å ta en gjentakelse til; i et samfunn med flere raser, et såkalt segmentert samfunn, vil aldri rasismen forsvinne. Det er ren utopi å tro annet. Er du medlem av Vigrid? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 [drømme-seg-langt-bort] Ah, om dette landet bare kunne vært tomt for alle idioter, rånere, voldtekstmenn, ransmenn, mobbere, generelle overgripere, osv... [/drømme-seg-langt-bort] Bah. Flytt til ei bygd, folkens. Å bli en minoritet skal ikke så mye til. Annerledes meninger&stil&tankegang er mer enn nok. Menmen. Folk (generelt) kan leve og tusle. Så lenge de er snille og greie og ikke utnytter, raner, dreper, og sånt. Selv velger jeg venner fordi de er bra folk. Ikke på grunn av hudfargen. (Hun som lærte meg Delta Force 2, er neger. Og har visstnok ei feit bestemor som røyker illeluktende sigarer. Og ei av de på skolen min, som jeg spiller CS med, er meget meget asiatisk av utseende.) [bitter] De dårligste menneskene jeg vet (tidligere med-elever blant annet) er innfødte norske statsborgere. Drittsekker. Hadde jeg fått sjangsen, hadde jeg tømt ei bøtte saftig kumøkk i hodet på hver av dem. [/bitter] (Men nå er det på tide å legge meg. ) Pluss at uten meninger hadde verden vært kjipere. Og dette er en fin motvekt mot en ellers lyserosa medie-verden. Hurra! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:58, skrev MrA|:Er du medlem av Vigrid? Nei, det er jeg ikke. Dumt spørsmål. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 22:40, skrev Ola PeK: Bra innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå