Gå til innhold

Rasisme

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-20 13:16, skrev zuperMensch:

Hva morderen sa og ikke sa er lite interessant.

Da har ikke du skjønt poenget.

Quote:

Det ville være akkurat like grufullt hvis en hvit person ble kjeppjaget noen meter av 3 personer som roper og skriker, men et slikt mord ville ikke samlet tusenvis på Rådhusplassen.

Det hadde vært det samme om en hvit person hadde blitt kjeppjaget i afrika og ropt rasiste ord etter han. Da hadde nok alle de hvite samlet seg på en plass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-20 11:41, skrev SirHartge:

Quote:

Den 2002-11-20 03:15, skrev SnowDOG_:

Noen som sa at raseblandingen ikke var bra? Hmm syns de fleste kvinner som er blandet er deilig eg! f.eks Asiat/hvit asiat/svart latino/hvit hvit/svart Asiat/latino latino/svart..........
:roll:

Helt enig

Ehhh...ikke enig. Ta en titt på Ricki Lake en kveld. Mange eksempler på ufordelaktige blandinger der.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 15:53, skrev durabit:

Quote:

Den 2002-11-20 11:41, skrev SirHartge:

Quote:

Noen som sa at raseblandingen ikke var bra? Hmm syns de fleste kvinner som er blandet er deilig eg! f.eks Asiat/hvit asiat/svart latino/hvit hvit/svart Asiat/latino latino/svart..........

Helt enig

Ehhh...ikke enig. Ta en titt på Ricki Lake en kveld. Mange eksempler på ufordelaktige blandinger der.

Lol :lol: man ser ikke på ricky lake for å se på pene kvinner. Hahaha eg har vært i usa 3 ganger og eg må si at det var vanskelig å holde ann i bånd. På ricky lake kommer det bare low lifes!

Uvitenhet! riste på hodet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 15:30, skrev LeD:

Ja, de fleste mennesker er dumme, og må beskyttes mot religion, politikk, sterke meninger og annen hjernevasking. Det er flott at "staten" og "samfunnet" vet hva som er best for oss, slik at vi slipper å bry de dumme hjernene våre på slikt.

LeD

Jeg skjønner sarkasmen i ditt utsagn, men du må også fortstå sannheten i mitt. Ingen er født på like premisser til denne verden, og det er desverre mennesker som ikke har den samme innlærings evnen som mange andre. Dette gjelder heldigvis et fåtall individer, men disse individene kan gjøre stor skade med et snevert menneske syn. Vi har heldigvis vår rett til å kritisere og sette spørsmålstegn ved visse aspekter ellers så hadde Norge vært ett totalitært regime og vi hadde vært hjernedøde zombier uten andre meninger en de til staten.

Nei nå har jeg og LeD gått for langt utenfor topic her, ha en ellers god dag :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 16:03, skrev SnowDOG_:

Lol
:lol:
man ser ikke på ricky lake for å se på pene kvinner. Hahaha eg har vært i usa 3 ganger og eg må si at det var vanskelig å holde ann i bånd. På ricky lake kommer det bare low lifes!

Uvitenhet! riste på hodet.

Hehe, litt provokasjon er gøy. Hva var det du sa du har i bånd :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

SirHartge skrev (2002-11-20 11:41):

Quote:

Helt enig

Ikke eg er det? Bra damer ja det er eg enig i. Men om det forsetter så er alle innbyggerne i dette landet blandigsraser. Ingen hvite nordmen lenger(er ikke rasist)
Lenke til kommentar

Quote:

SirHartge skrev (2002-11-20 20:34):

Hvorfor skal nordmenn være bleikfishvite da?

Det har vel med det at de som er hvithudet i det norske samfunnet vil bevare det slik, men sammtidig ha inn variasjon.

Og da er den grensa som hele tiden som må diskuteres og testet.

Lenke til kommentar

Quote:

SirHartge skrev (2002-11-20 20:34):

Quote:

Den 2002-11-20 20:30, skrev Kjetil Lura:

Men om det forsetter så er alle innbyggerne i dette landet blandigsraser. Ingen hvite nordmen lenger(er ikke rasist)

Hvorfor skal nordmenn være bleikfishvite da?

Si meg sir? Ser du ikke det negative i det da. Nordboerne "skal" være blekeansikter.
Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

Den 2002-11-20 00:17, skrev kim_a55:

Synes hele opplegget er teit, og at rasisme er helt ok egentlig.

Rasisme er ikke helt ok. Rasismen bygger på forestillingen om at noen raser er høyerestående, mens andre raser er laverestående. Som jeg har sagt tidligere fins det ikke noe vitenskapelig bevis på dette tullet.

Det som derimot er helt ok, er at Nordmenn er skeptiske til innvandring.

Lenke til kommentar

Quote:

Det hadde vært det samme om en hvit person hadde blitt kjeppjaget i afrika og ropt rasiste ord etter han. Da hadde nok alle de hvite samlet seg på en plass..

det du beskriver nå har jo mer eller mindre skjedd.

tenker på hvite farmere i sør-afrika. ingen som gikk i tog for å minnes de drepte der nei.

Lenke til kommentar

Det er greit at utlendinger kommer, bosetter seg på lovlig vis og lever et normalt lovlig liv.

Det som ikke er greit, er at hvis vedkommende misbruker sin unike sjanse til å leve i Norge i harmoni. Hvis dem misbruker sin sjanse til å oppføre seg ordentlig (ran, voldtekt osv), mener jeg at dem burde sendes rett ut igjen. Dette er et ønske som aldri kommer til å bli innvidd, men det hadde vært fint.

PS. Jeg er ikke rasist, bare skeptisk til innvandring.

Lenke til kommentar

For å gå litt mer tilbake til det orginale innlegget. Jeg har lyst å fortelle om noe jeg opplevde på tbanen på vei hjem fra jobb for ca et halvt år siden.

Ved Oslo S kom det på en lettere beruset same og sette seg ned ved siden av meg. (jeg antar han var same, han både så og hørtes ut som en same). Etter ca 2 minutter reiste han seg og gikk bort til en mørkhudet person og begynte å ramse opp masse pisspreik. "Se til å komme deg av t-banen din ***** svarting", "Kom deg ut av landet vårt ditt ****s avskumm", etc, etc.

Den mørkhudede personen reiste seg opp, og samen begynte å slå etter han, men han klarte lett å "dodge" unna alle slagene hans. Etterhvert begynte det å reise seg opp flere personer som stod klar til å bryte inn.

Hele greia endte med at den mørkhudede personen gikk av på neste stopp. Akkurat der og da håpet jeg at han ikke ville gjøre det for det var lett for alle å se at dersom det hadde blitt en slosskamp, så hadde samen blitt grisebanket og fått en vellfortjent lærepenge. (Jeg er passifist, men akkurat der og da så syns jeg virkelig han trengte en lærepenge som han bare kunne fått på det viset)

Etterpå kom samen tilbake og sette seg ved siden av meg. Han bød meg på Jägermeister, som jeg takket høfflig nei til og resten av turen drev han sa slike ting til meg som: "Faen, jeg hadde ham nesten. Hadde ikke den ***** feige negeren stukket av hadde jeg knust han", "Fy ****. Kommer her og tror de er noe. ***** utlendinger", "jobbene våre tar dem også" etc. etc.

Jeg gjorde mitt beste for å ignorere fyren, og late som om jeg ikke hørte ham. Men inni meg boblet det. Jeg hadde en veldig stor trang (som jeg heldigvis klarte å undertrykke) til å si til samen at han skulle se til å komme seg opp til polarsirkelen hvor han hørte hjemme og kose seg med reinsdyra sine. Og at ***** lapp-samer ikke noe å gjøre i Oslo.

Personlig er jeg passifist og helt imot noen form for voldsbruk. Prøver i hvertfall å være det, da jeg tror at vold ikke har noen hensikt annet enn å skape konflikter.

Jeg er heller ikke rasist. Men jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt skeptisk til store gjenger av personer med utenlandsk opprinnelse. Jeg syns at personer som kommer til Norge bør behandles nøyaktig likt som nordmenn med det unntaket av personer som ikke enda har fått statsborgerskap og bryter loven. Slike personer burde kastes ut uten bønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...