pierce007 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg skal snart flytte - og i det borettslaget leggerde nå fiber. Kan få en 6/3 linke til 449,- som jeg i utgangspunktet mener er dyrt ift andre lignende tilbud. De vil også levere tlf, tv osv. Men jeg kommer vel til og fortsette med parabol, og tenker ikke bruke tlf. Har letet etter andre tilbydere - litt, og bla funnet ut at mimer.no kan gi meg ADSL2, 20Mbit linje til 499,-. Finner sikkert andre og, men ikke lettet så godt enda. Hva bør en egentlig velge? Fiber er jo fremtiden på en måte, men samtidig vil jo ADSL2 gi meg mye bedre hastighet til nesten samme pris.... Fordeler/ulpemer/feedback taes imot med stor takk. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan prøve å ta det i korte trekk. Fordeler Fiber: - Støyfritt - Gode linjer - Fremtiden - Uavhengig av Telenor - Bedre uthastigheter Ulemper: - Dyr installasjon? - Dyrt dersom man kun skal ha internett biten? - En del barnesykdommer dersom det er nytt i gata (dersom montørene slurver litt med fiberskøytene, har snakket med et selskap som måtte rydde opp etter et annet selskap som la kabler for SFB). - Du er knyttet kun mot en ISP ADSL Fordeler: - rimligere installasjonspris og mnd pris - Gode innhastigheter (om du bor på rett plass) - Du kan skifte ISP om du er misfornøyd Ulemper: - Kan hende du har 0,4 kabel til huset eller en kabel fra 60tallet som har begynt å bli dårlig, slikt prioriteres ikke da Norsk lov pålegger kun analog telefon og det er kablene gode nok til - Telenoravgiften - Uthastigheten er begrenset Var vel det jeg kom på i farta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå