Herr Brun Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Brand og Peer Gynt sitter og venter på dommen. En skal til helvete, en til himmelen. Hvem skal hvor, og hvorfor? Noen som har ideer til meg? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Brand og Peer Gynt sitter og venter på dommen. En skal til helvete, en til himmelen. Hvem skal hvor, og hvorfor? Noen som har ideer til meg? 7434924[/snapback] Per Gynt skal vel ned? Ha seg med troll (nesten i hvert fall) fører vel ingen til paradis. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hmm. Peer Gynt havner hos knappestøperen, ikke i Helvete. Peer: La meg skrifte i en fart Og bringe deg attesten Knappestøperen: Ja bringer du den, er jo saken klar At du blir for knappeskjehistorien spart Men orderen, Peer Avsluttes med: Peer: En prest om jeg så skal gripe ham med tenger Nå er jeg usikker på hvor dette bærer, men Peer skal finne Jostedalspresten og skrifte for sine synder, slik at Knappestøperen ikke får sjelen hans. Endret 7. desember 2006 av Marley Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Hmm. Peer Gynt havner hos knappestøperen, ikke i Helvete. 7445888[/snapback] Han blir jo reddet fra knappestøperen? Dvs, vi vet ikke. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hmm. Peer Gynt havner hos knappestøperen, ikke i Helvete. 7445888[/snapback] Han blir jo reddet fra knappestøperen? Dvs, vi vet ikke. 7445909[/snapback] Sjekk editen. Han er ikke en stor nok synder til å havne i helvete, så om han reddes fra Knappestøperen, så kan vi ikke annet enn å anta at han kommer til paradiset. Endret 7. desember 2006 av Marley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå