Hobbytobben Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har ingen peiling på javascript eller PHP! Det jeg prøver å få til er at PHP skal skrive informasjon jeg har fått fra javascript til en fil. Som f.eks: <?php $my_data = "<script type='text/javascript'> document.write(document.referrer) </script>"; $fp = fopen("tekst.doc", "a"); fwrite($fp, $my_data); fclose($fp); ?> Men det jeg får i filen da er jo såklart: "<script type='text......... Som sagt, jeg har ingen peiling på hva jeg driver med! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 $my_data = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $fp = fopen("tekst.doc", "a"); fwrite($fp, $my_data); fclose($fp); PHP kjøres på serveren, du vil derfor ikke kunne "kjøre" JS i PHP... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er det mulig å returnere verdier fra JS, og så tilegne dem i en PHP variabel? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) kan ikke stort JS, men: <?php if (!isset($_GET['var']) { ?> <script> var noe = "hei"; location.href("<?php echo $PHP_SELF; ?>?var="+noe); </script> <?php else { echo $_GET['var']; } ?> Bør printe "hei" hvis man retter opp JS-koden, som sikkert er feil Edit: Men hvorfor vil du gjøre det? Endret 5. desember 2006 av ZoRaC Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 JS og php kan lett kombineres, men man må se på om det er verdt å klusse med JS:P Altså om målet helliger middelet. JS kan brukes feks til finne koordinater fra pekeren for å så sende til php for parsing av klikk. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 husk at ditt phpprogram er ferdig for lenge siden når javascriptet starter opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå