omhelle Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 jeg har satt sammen min nye data, og når jeg slår den på kommer det en pipelyd hva kan det komme av ?? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Litt mer info kanskje. Hva kommer på skjermen? Ingenting? Hvilken pipelyder (i hvilken "takt" kommer de), og hvilket hovedkort? Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 skjermen er helt svart. det er et asus p5b det er bare en pipe lyd som har samme takt piiiiiiiiiiiiiiiiip Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Om du da har manualen til HK så pleier det å stå der hva pipene betyr helt spesifikt. Hører du om harddisken jobber? Går cpuvifte? Alt er plugget helt i? Ta å plukk fra hverandre og start opp med bare det absolutt nødvendigste Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 har ikke tenkt over det, kan se i manualen om det står noe der.. takk Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 One beep: keyboard controller error, refresh time error, no master drive detected http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...e2620_p5b_b.pdf Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Om maskinen bare lager en lang, sammenhengde pipelyd, indikerer det som oftest at CPU er gåen, eller ikke riktig satt i. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du har husket på å koble ekstern strøm på skjermkortet? Wintel Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) det er ingen plass og koble til ekstern strøm til skjermkortet.. kan det vere cpuèn når cpu vifta går rundt ??, og det går jo ikke å sett den i feil.. Endret 6. desember 2006 av omhelle Lenke til kommentar
mbe054 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan være at viften til Cpuen ikke går får samme pipelyd i pcen når neon lyset kommer inn i viften Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 cpu vifta går, det har jeg sjekka.. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sjekk at ram-brikkene sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) ok, kan gjøre det, men jeg er ganske sikker på at jeg fikk cpuèn skikkelig i.. kan det vere noe feil med ram brikkene, kommer det pipelyd da ?? Endret 6. desember 2006 av omhelle Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 er det ingen som vet noe ?? Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 er det ingen som vet noe ?? 7441111[/snapback] He he Du pøser liksom ikke på med info. Regner med du ikke får noe bilde heller. 1# Har du flere Ram brikker, fjern 1 og se om det hjelper. 2# Sjekk att du har koblet til alle kabler(Harddisk, strøm, etc) 3# Sjekk att Gfx kortet ditt sitter som det skal. 4# Hvis du har en RPMControlled CPU vifte så kan den skape noe krøll 1gang. 5# Vær sikker på att PSU er kraftig nok. 6# Se att ingen pinner på CPU´n er bøyde. 1# Start på nytt, ta ifra hverandre hele pc´n og begynn på nytt. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 på mitt skjermkort piiper det om jeg ikke kobler til ekstern strøm fra psu sjekk det Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 er det ingen som vet noe ?? 7441111[/snapback] He he Du pøser liksom ikke på med info. Regner med du ikke får noe bilde heller. 1# Har du flere Ram brikker, fjern 1 og se om det hjelper. 2# Sjekk att du har koblet til alle kabler(Harddisk, strøm, etc) 3# Sjekk att Gfx kortet ditt sitter som det skal. 4# Hvis du har en RPMControlled CPU vifte så kan den skape noe krøll 1gang. 5# Vær sikker på att PSU er kraftig nok. 6# Se att ingen pinner på CPU´n er bøyde. 1# Start på nytt, ta ifra hverandre hele pc´n og begynn på nytt. 7443393[/snapback] Eller kutt ut mye på punkt 2. KUN ha på cpu, EN minnebrikke, Gfx og strøm og test da. Da kommer du hvertfall i bios om de primære delene som er koblet på da fungerer. Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 ok.. takker for alle svar, jeg får prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå