kaarejohan85 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei! Jeg har fått i oppdrag å sette opp en filserver for et minimum av penger. Grunnen til det er at maskinen som har alle diskene i dag, er i daglig bruk til alt mulig. Skanning, utskrift, Photoshop osv.. Det har vært en del nedetid på denne maskinen. Tror mye av dette skyldes at det er altfor mye maskinvare tilknyttet denne. Printere, digital-kamera, TV-kort.... Jeg tror det hadde vært lettere med å skilt ut de to RAID Arrayene som står i denne maskinen til en egen filserver. Det jeg lurer på om det er noen som har anbefalinger til hva en bør tenke på: - Tenker da på brikkesett og prosessor osv. (Har hatt en del tull med VIA brikkesett og AMD prosessorer). - Han som skal ha filserveren jobber som fotograf og har veldig mange store bildefiler han jobber med i Photoshop. Vil ytelsen med å jobbe mot en filserver være vesentlig dårligere dersom det er GBit nettverkstilkobling mellom maskinene? - Diskene i RAID Araryene er satt opp med speiling. Dette har vist seg å være veldig viktig, da det de siste årene har bltt ødelagt. Er det noen som har noen forslag til forbedring eller er speiling fornuftig i dette tilfellet da dataene på disken er av stor betydning. Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Mirror/speiling av to identiske disker, for å skåne bilder og slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå