Gå til innhold

Nytt AGP skjermkort!

steffi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt AGP skjermkort. Jeg har nå Asus Radeon 9600 pro. Men det jeg er litt bekymret for er at jeg lurer på om jeg ikke har bra nok PC - jeg har AMD sempron 3000+ og et ganke dålig gigabyte HK. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Er det noen som har noe forslag?

Takker for svar på forhånd :)

Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326980

Mvh

Steffi^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke absolutt må ha skjermkort akkurat nå, anbefaler jeg på det sterkeste å vente til X1950pro er å få tak i. Det er veldig mye bedre enn 7600gt, og koster bare et par hundre kroner mer.

Så lenge du har 8x agp, vil det funke fint. Du vil få kjempemye bedre ytelse i spill enn med 9600pro, og du vil kunne kjøre alle nyere spill helt fint. Men du vil få enda bedre ytelse hvis du også legger mellom 500 og 1000 kroner i en ny prosessor. Men det er bare hvis du har et socket 939-hovedkort. Har du s754, er det nok lite å hente i ny prosessor. Da må du i så fall kjøpe nytt hovedkort og RAM, og det kan bli en heller dyr affære. Og det kan være like greit å bare kjøpe nytt skjermkort, for så å oppgradere igjen om en stund.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt AGP skjermkort. Jeg har nå Asus Radeon 9600 pro. Men det jeg er litt bekymret for er at jeg lurer på om jeg ikke har bra nok PC - jeg har AMD sempron 3000+ og et ganke dålig gigabyte HK. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Er det noen som har noe forslag?

Takker for svar på forhånd :)

Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326980

Mvh

Steffi^

7434033[/snapback]

Med en så svak cpu er nok det kortet greit nok. Tror ikke du har så mye å hente på X1950pro, og du får kortet før jul :thumbup:

Billigere HER

Lenke til kommentar

Hmm. Siden dere sier det ikke er noe vist i å kjøpe nytt skjermkort får jeg vel klare meg med det jeg har og oppgradere den til neste år isede:) Har s754 så er ikke så mye jeg kan gjøre med cpu osv.

takk for gode svar:)

Lenke til kommentar
Hmm. Siden dere sier det ikke er noe vist i å kjøpe nytt skjermkort får jeg vel klare meg med det jeg har og oppgradere den til neste år isede:) Har s754 så er ikke så mye jeg kan gjøre med cpu osv.

7442240[/snapback]

Hey hey, for all del. En oppgradering til f.eks X1650pro/7600GS/7600GT vil være et bra steg. Med tanke på at du spiller med et 9600 kort i dag vil du merke ENORM forskjell med disse kortene. X1950pro derimot vil være et mye bedre kort enn 7600GT. Det vil føre til at CPU'en ALLTID vil være en flaskehals. Det blir penger ut av vinduet. X1950pro koster en liten 1000 lapp mer enn disse kortene. Spander derfor et av de foreslåtte kortene og legg til en rambrikke, Jeg vet ikke hvor mye RAM du har, men hvis du satser på 1-2 GB vil du ha glede av maskina 1-2 år til.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

7442240[/snapback]

Hey hey, for all del. En oppgradering til f.eks X1650pro/ vil være et bra steg. Med tanke på at du spiller med et 9600 kort i dag vil du merke ENORM forskjell med disse kortene. derimot vil være et mye bedre kort enn 7600GT. Det vil føre til at CPU'en ALLTID vil være en flaskehals. Det blir penger ut av vinduet. X1950pro koster en liten 1000 lapp mer enn disse kortene. Spander derfor et av de foreslåtte kortene og legg til en rambrikke, Jeg vet ikke hvor mye RAM du har, men hvis du satser på 1-2 GB vil du ha glede av maskina 1-2 år til.

7442870[/snapback]

Jeg har 1gb RAM. Men ''Det vil føre til at CPU'en ALLTID vil være en flaskehals.'' mener du at jeg ikke bør kjøpe X1950pro å heller satse på 7600GS/7600GT ?

Lenke til kommentar

7442240[/snapback]

Hey hey, for all del. En oppgradering til f.eks X1650pro/ vil være et bra steg. Med tanke på at du spiller med et 9600 kort i dag vil du merke ENORM forskjell med disse kortene. derimot vil være et mye bedre kort enn 7600GT. Det vil føre til at CPU'en ALLTID vil være en flaskehals. Det blir penger ut av vinduet. X1950pro koster en liten 1000 lapp mer enn disse kortene. Spander derfor et av de foreslåtte kortene og legg til en rambrikke, Jeg vet ikke hvor mye RAM du har, men hvis du satser på 1-2 GB vil du ha glede av maskina 1-2 år til.

7442870[/snapback]

Jeg har 1gb RAM. Men ''Det vil føre til at CPU'en ALLTID vil være en flaskehals.'' mener du at jeg ikke bør kjøpe X1950pro å heller satse på 7600GS/7600GT ?

7456429[/snapback]

Ja, helt klart. Sempron og Celeron er svakere enn "fullversjon" AMD og intel CPU. Det betyr ikke så mye for eldre spill, de vil gå greit. Ihvertfall med et skjermkort som ikke bremser deg. Nye titler vil uansett kreve både topp cpu og skjermkort for god ytelse. Det finnes benchmarker på cpu'er på nett. En liten google runde, og du vil finne noen referanser mot andre CPU'er. et 7600GS/GT mener jeg vil være godt avstemt mot din CPU. Det er vanskelig å si hvor mye bedre den blir, men det blir et STORT hopp oppover.

Eksempel: Bygde ut en Athlon 2400+ med et 7600GS, den kjører BF2 på 1024x768 med all grafikk på maks, men uten AA/AF. Det går helt strykende. Med innstillinger noe under dette burde din maskin også klare BF2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...