Gå til innhold

Doom 3 med gf TI4200?

f.HiTmAn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umulig å si, det er over et halvt år til Doom3 skal være ute. Men John Carmack sa at med Geforce3 ville Doom3 være spillbart, og med 128mb så burde du også ha nok til textures. Så jeg tipper at du fint vil kunne spille det, dersom ikke id software bestemmer seg for at 90% av spillkjøperne ikke vil være i stand til å kjøpe det nye spillet deres.... neppe et veldig taktisk trekk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:14, skrev mad_arab:

Umulig å si, det er over et halvt år til Doom3 skal være ute. Men John Carmack sa at med Geforce3 ville Doom3 være spillbart, og med 128mb så burde du også ha nok til textures. Så jeg tipper at du fint vil kunne spille det, dersom ikke id software bestemmer seg for at 90% av spillkjøperne ikke vil være i stand til å kjøpe det nye spillet deres.... neppe et veldig taktisk trekk.

Takker for hjelpen :grin:

Lenke til kommentar

Det går nok greit å kjøre Doom3, men fps din vil nok ligge på rundt 10-20 fps (altså laggy) når du møter på noen eller flere monstre.

Det er en grunn for at ID software har sagt at man helst/minst må ha Ati 9700pro for å kunne kjøre det smooth :smile:

Lenke til kommentar

Uthentet fra http://fedespil.dk/?-=-&id=1086

-----------------------------------------------

"Når Doom 3 rammer butikkerne i midten af 2003, bør du ikke glæde dig for tidligt, medmindre din computer er udstyret med det bedste af det bedste.

PC Gamer har nemlig udarbejdet de forventede systemkrav til spillet - og det er ikke så lidt, der kræves for at kunne køre 3D-spillet. Bladet turde ikke byde på en processorhastighed, men hverken R300 eller Ti 4600 klarer Doom 3's gigantiske krav.

Mnimumskrav:

Grafikkort: Radeon 9700 Pro som minimum

Ram: 512 MB DDR-ram

CPU: Pentium 4 eller Athlon XP

Lyd: 5.1 Dolby Surround (anbefales)"

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:22, skrev DirtyDog:

Det går nok greit å kjøre Doom3, men fps din vil nok ligge på rundt 10-20 fps (altså laggy) når du møter på noen eller flere monstre.

Det er en grunn for at ID software har sagt at man helst/minst må ha Ati 9700pro for å kunne kjøre det smooth :smile:

Tull! hvordan kan du vite dette? Jeg har sett en med Ti 4200 og bra fps. Og det var selvsagt på den alphaen som er leaka.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:42, skrev DirtyDog:

Quote:

Tull! hvordan kan du vite dette? Jeg har sett en med Ti 4200 og bra fps. Og det var selvsagt på den alphaen som er leaka.

Jeg sitter på P4 2,4ghz gf4ti4200 256mbddr og i alphaen lå jeg på 4 fps på de mest krevende områdene...

Da var du uheldig, han jeg kjenner har og 2.4ghz og hadde bra fps hele tiden. Tror han har 512 mb RAM. Det har nok endel å si. Dessuten er dette alpha så det kommer nok til å gå mye glattere når den endelige versjonen kommer.

[ Denne Melding var redigert av: nekroz på 2002-11-18 17:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:38, skrev DirtyDog:

Uthentet fra

-----------------------------------------------

"Når Doom 3 rammer butikkerne i midten af 2003, bør du ikke glæde dig for tidligt, medmindre din computer er udstyret med det bedste af det bedste.

PC Gamer har nemlig udarbejdet de forventede systemkrav til spillet - og det er ikke så lidt, der kræves for at kunne køre 3D-spillet. Bladet turde ikke byde på en processorhastighed, men hverken R300 eller Ti 4600 klarer Doom 3's gigantiske krav.

Mnimumskrav:

Grafikkort: Radeon 9700 Pro som minimum

Ram: 512 MB DDR-ram

CPU: Pentium 4 eller Athlon XP

Lyd: 5.1 Dolby Surround (anbefales)"

Det her er jo spekulasjoner, og svært urealistiske spekulasjoner sådan, med litt patching får man jo tilogmed kjørt den buggy alfaen med ok ytelse, avhenger jo såklart av når det kommer ut, men minnimumskravene tviler jeg meget sterkt på at blir så høye.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 16:42, skrev DirtyDog:

Jeg sitter på P4 2,4ghz gf4ti4200 256mbddr og i alphaen lå jeg på 4 fps på de mest krevende områdene...

Hallo! Alpha. ALPHA! Med litt tweaking gikk det glatt her (AMD XP1600 Gf3Ti200, 512MB), så det er nok PEBCAK, ikke maskinen.

Lenke til kommentar

Vel og greit nok at spillet kommer til å bli meget krevende for hardwaren, men om id software legger alle de personene som brukte 2-3000 kroner på et GF4 i stikka, ja da kommer det til å klikke for meg og MANGE andre. Om Doom3 skulle kreve et Radeon 9700Pro for å kjøre glatt så vill det være en skam for id! Som flere over meg har sagt så ville det være et MEGET dårlig valg økonomisk sett også, de kan ikke forvente at folk vil oppgradere sin 2GHz med GF4 Ti4400 bare for å spille spillet.... alle har ikke like mye penger som deg Mr. Carmack. Vel vel, tiden vil vise hva som vil skje, men jeg håper for id's ære at de ikke sender ut spillet med de systemkrava som enkelte har hinta til ovenfor, det hadde bare blitt for dumt! For jeeg er i hver fall blant dem som ikke har planer om å oppgradere p4+GF4 systmemet mitt med det første......

Lenke til kommentar

Slapp av!

Som en del av dere har vært inne på ville det være dumt(ikke stygt) å lansere ett spill med så høye systemkrav at du automatisk ekskluderer en stor andel av målgruppen.

Selvfølgelig blir dette et spill som krever bra med ressurser, men ingen spillprodusent vil se nytteverdien av å lansere et spill til en så snever målgruppe som enkelte hevder.

Det at det skal sette høye krav til hardware og det ene med det andre, kan man jo ta med en klype salt et halv år før lansering. Det er god markedsføring å si dette nå, for å gjøre hypen om det ultimate doom med sinnsyk grafikk som ingen har sett før større, for så å moderere seg noe, og glede med at mange vil kunne spille spillet når det nærmer seg lansering.

Selv om det ikke virker slik, når man tar en titt på spesifikasjonene til majoriteten av de som ytrer seg her på forumet, så er det ingen spill lansert idag, som ikke er spillbare med utstyr som var topp for 2 år siden. Noe som er en nødvendighet for spillutviklerne som trenger en viss størrelse på markedet, og ikke bare kan satse på at alle verdens unge kaster sine gamle geforce4 og kjøper nye kort.

Det er derfor man har muligheten til forskjellige innstillinger da folkens, for å treffe en så bred målgruppe som mulig :wink:

Lenke til kommentar

iD lager en kool 3d motor og et crappy spill på den, jeg kommer nok til å få hets her nå, men Doom 3 ser bare imponerende ut teknisk (har og bare sett den alphaen, så kan jo ikke uttale meg...) Deretter lever de på å selge 3d motoren og la noen andre ta seg av "kule spill prosjekter".

Spør du meg så er Doom det eneste skikkelig kule spillet de har laga, Quake serien var jo bare Doom med forbedra teknikk og litt annen setting, og etter hva jeg har sett/lest så eretter min mening, Doom 3 akurat det samme, bare mye kul, ny teknologi.

pma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...