Gjest Slettet+142 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei.. har egentlig aldri forstått helt dette her med register_globals. hva er forskjellen på om den er av eller på? har sett her, men forstår fremdeles ikke hva det vil si om EGPCS er globale variabler eller ikke OT: Fint nr. av antall poster mariyo Bruker Registrert: 25/03-2006 Innlegg: 666 Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 http://no.php.net/manual/en/security.globals.php Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) takk jeg gjør visst en alt for dårlig jobb ved å lese men hvis jeg har forstått rett, så kan jeg, med register_globals on, gjøre dette: <?php // si at url = test.php?user=mariyo //$user = $_GET['user']; echo $user; ?> litt vel dårlig eksempel(se signatur), men så trenger jeg ikke å bruke $user = $_GET['user']; for at $user skal ha verdien av $_get['user'] ? Endret 5. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Stemmer det. Se for deg denne: // Fra skjema if ($password == "the_password") { $login = true; } if ($login) { // Hemmelig data her! } index.php?login=true og voila! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 okey takk for hjelpen flott at jeg har lært å benytte meg av "superarraysene" istedenfor sånn som vi har gjort i eksemplene her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå