Gå til innhold

Philips 200P7ES, 20" til 1605 kr

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig lyst på julegave fra amentio......

Snakket med en fra en annen nettbutikk som jeg kjenner og de hadde måtte levere produktene alikevel. (Geforce FX kort i sin tid). Etter dette har de satt opp et annet system som gjør at prisene først blir bekreftet etter manuel sjekk.

Vi kan "hjelpe" bransjen å bli bedre :D

De må bare levere meg noen skjermer først, så ordne rutinene etterpå :!:

Sjekker opp eg. Mail sendt til rett instans

Ingenting å tape.

edit:skrivefeiler

Endret av flemmz
Lenke til kommentar

Dette er ett klassisk eksempel der butikken blir nødt til å selge for den feile prisen! I og med at flere butikker har annonsert produktet til denne prisen og at prisen heller ikke er urimelig lav (en finner skjermer på den størrelsen som ikke koster veldig mye mer.)

Smart Club ble jo nødt til å selge en haug med grafikkort billig her for noen år siden, etter at de la ut varen til salg langt under reell pris.

Lenke til kommentar

Jeg ringte nå forbrukerrådet og fortalte om mitt tilfelle, bestilt fra Pcexpress, fikk ordrebekreftelse (2 stk) og dagen etter når jeg logget meg inn for å se på ordren var den kansellert. Ingen mail, ingen beskjed av noe som helst slag.

Men det står jo på sidene til Pcexpress at de har "forbehold mot trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel."

Forbrukerrådet mente at de var i sin rett da til å kunne kansellere ordren, men synes det var litt rart siden de hadde på lager og ikke oppga noen grunn... Men pga. at selve kjøpet ikke hadde skjedd enda (kun fått ordrebekreftelse) så var det ikke mye man kunne gjøre.

Hun visste heller ikke om at det stod noe om akkurat dette i forbrukerkjøpsloven.

Ikke vet jeg, men det høres nå logisk ut.

Lenke til kommentar

Dette har vel skjedd rimelig mange ganger, og sålenge de har tatt forbehold om trykkfeil og endring av priser uten varsel har vi lite vi skulle ha sagt.

Eneste grunn til at det var en heldig dame som fikk kjøpt en Playstation2 til 10 kr. var pga. at hun ringte inn og spurte noe sånt som "Svært hvor billig ps2 var nå da, stemmer dette?" og selgeren svarte ja uten å ha sjekket etter (De hadde tilbud på den).

Lenke til kommentar

Ja dette er logisk, men det skal visstnok være bindende når du har en bekreftelse fra deres side. Og når noen reserverer beløpet på kortet ditt. Men men for se hva svar jeg får. Deres Kjøpebetingelser kan uansett ikke være dårligere for forbrukeren en kjøpsloven.

:D

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp borti noe lignende. Mamoz.no solgte i går 19'' Sony skjerm til 495,- som jeg og en kompis kastet oss på og bestilte. Jeg fikk bekreftelse på e-post, og beløpet ble reservert fra konto. Men i dag da jeg sjekket sto det at ordren hadde blitt kansellert.

Leste så gjennom kjøpsvilkårene til mamoz og fant følgende:

"All informasjon på Mamoz-nettsider er gyldige med forbehold om feil. Ordre som inneholder feil kan kanselleres av Mamoz uten begrunnelse. Mamoz forbeholder seg rett til leveringsnekt."

Har jeg likevel noe å stille opp med?

Lenke til kommentar

Er jo veldig lett å skylde på leverandør her. Hvordan skal evt en kjøper kunne kontrollere dette i etterkant? At alle disse nettbutikkene sparer kostnader på å maskinellt lese priser fra leverandør, deretter legge på avanse og til slutt poste prisen direkte i nettbutikken uten noen som helst sikkerhetsrutine (som evt tar høyde for plutselige prisfall el.), skal da jammensanten ikke gå utover meg som kjøper en vare i god tro.

If you are always cutting corners, you are bound to hit something sooner or later.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm i dag fikk jeg regning på kredittkortet mitt, der er det trekt hele summen fra PcExpress på 1818kr, enda de bare kansellerte ordren dagen etter at jeg bestilte!

Hvordan stiller saken seg da, når det er trekt penger, har jeg da krav på å også få varen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...