panzerwolf Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er jo lov å prøve seg, men jeg mener det er litt drøyt å dra inn forbrukerrådet for å få skjermen til feil pris Lenke til kommentar
Lowtech Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Min er fortsatt under behandling.Kanskje skal ta å kanselere den. 7445071[/snapback] Er vel egentlig ingen vits for deg å kansellere den, bare la den stå ut, og hvis det ikke blir noe av blir den fort nok kansellert fra leverandøren din. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg har veldig lyst på julegave fra amentio...... Snakket med en fra en annen nettbutikk som jeg kjenner og de hadde måtte levere produktene alikevel. (Geforce FX kort i sin tid). Etter dette har de satt opp et annet system som gjør at prisene først blir bekreftet etter manuel sjekk. Vi kan "hjelpe" bransjen å bli bedre De må bare levere meg noen skjermer først, så ordne rutinene etterpå :!: Sjekker opp eg. Mail sendt til rett instans Ingenting å tape. edit:skrivefeiler Endret 7. desember 2006 av flemmz Lenke til kommentar
ketle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Dette er ett klassisk eksempel der butikken blir nødt til å selge for den feile prisen! I og med at flere butikker har annonsert produktet til denne prisen og at prisen heller ikke er urimelig lav (en finner skjermer på den størrelsen som ikke koster veldig mye mer.) Smart Club ble jo nødt til å selge en haug med grafikkort billig her for noen år siden, etter at de la ut varen til salg langt under reell pris. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg må nesten si jeg begynner å bli lei av denne feilprisingen. Det går jo knapt en uke uten at Amentio og de andre butikkene har flere "kjempetilbud". Gjør de dette kun for å få registrert kunder osv, eller har de virkelig en så dårlig leverandør? Lenke til kommentar
Lowtech Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg ringte nå forbrukerrådet og fortalte om mitt tilfelle, bestilt fra Pcexpress, fikk ordrebekreftelse (2 stk) og dagen etter når jeg logget meg inn for å se på ordren var den kansellert. Ingen mail, ingen beskjed av noe som helst slag. Men det står jo på sidene til Pcexpress at de har "forbehold mot trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel." Forbrukerrådet mente at de var i sin rett da til å kunne kansellere ordren, men synes det var litt rart siden de hadde på lager og ikke oppga noen grunn... Men pga. at selve kjøpet ikke hadde skjedd enda (kun fått ordrebekreftelse) så var det ikke mye man kunne gjøre. Hun visste heller ikke om at det stod noe om akkurat dette i forbrukerkjøpsloven. Ikke vet jeg, men det høres nå logisk ut. Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Dette har vel skjedd rimelig mange ganger, og sålenge de har tatt forbehold om trykkfeil og endring av priser uten varsel har vi lite vi skulle ha sagt. Eneste grunn til at det var en heldig dame som fikk kjøpt en Playstation2 til 10 kr. var pga. at hun ringte inn og spurte noe sånt som "Svært hvor billig ps2 var nå da, stemmer dette?" og selgeren svarte ja uten å ha sjekket etter (De hadde tilbud på den). Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ja dette er logisk, men det skal visstnok være bindende når du har en bekreftelse fra deres side. Og når noen reserverer beløpet på kortet ditt. Men men for se hva svar jeg får. Deres Kjøpebetingelser kan uansett ikke være dårligere for forbrukeren en kjøpsloven. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kan ikke si annet enn at denne prisen er urimelig lav. Kon komplett sitt tilbud som gjør det mulig å skaffe en med tilsvarende oppløsning og størrelse til under det dobbelte av prisen. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg var nettopp borti noe lignende. Mamoz.no solgte i går 19'' Sony skjerm til 495,- som jeg og en kompis kastet oss på og bestilte. Jeg fikk bekreftelse på e-post, og beløpet ble reservert fra konto. Men i dag da jeg sjekket sto det at ordren hadde blitt kansellert. Leste så gjennom kjøpsvilkårene til mamoz og fant følgende: "All informasjon på Mamoz-nettsider er gyldige med forbehold om feil. Ordre som inneholder feil kan kanselleres av Mamoz uten begrunnelse. Mamoz forbeholder seg rett til leveringsnekt." Har jeg likevel noe å stille opp med? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg vil påstå at prisen var ikke urimelig lav når omtrent 5 nettbutikker hadde like lav pris. Det som vel egentlig må undersøkes er når en avtale om kjøp defineres som bindende fra selgers side. Fått noe svar flemmz? Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Kjøpet er bindende for selger når man har trykket kjøp og kjøpet når selgers maskin. Om det står noe angående ordrebekreftelse i salgsvilkår er salget bindende når man får ordrebekreftelse. Men å gå videre med en sånn sak kan være veldig tidkrevende. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 produkt leverandøren har gitt feil pris til butikkene! derfor har så mange butikker feil pris, derfor er prisen slik. helt likt det som skjedde med sony skjermene, forbehold om trykkfeil, ordren kansellert, kjøper ender opp med ingenting Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er jo veldig lett å skylde på leverandør her. Hvordan skal evt en kjøper kunne kontrollere dette i etterkant? At alle disse nettbutikkene sparer kostnader på å maskinellt lese priser fra leverandør, deretter legge på avanse og til slutt poste prisen direkte i nettbutikken uten noen som helst sikkerhetsrutine (som evt tar høyde for plutselige prisfall el.), skal da jammensanten ikke gå utover meg som kjøper en vare i god tro. If you are always cutting corners, you are bound to hit something sooner or later. Lenke til kommentar
Lowtech Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hmm i dag fikk jeg regning på kredittkortet mitt, der er det trekt hele summen fra PcExpress på 1818kr, enda de bare kansellerte ordren dagen etter at jeg bestilte! Hvordan stiller saken seg da, når det er trekt penger, har jeg da krav på å også få varen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå