Gå til innhold

Ingvar Ambjørnsens bøker

Anbefalte innlegg

Hvilken bøker av Ambjørnsen har du lest? Liker du skrivestilen hans? Hva synes du er dårlig med hans bøker? Kort og godt en tråd der du kjan diskutere alt som har med Ambjørnsen og gjøre. Min favorittbok av Ambjørnsen er nok: Hvite niggere fordi den er så god. Ellers liker jeg også bøkene om Elling temmelig godt selv om filmene var skuffene dårlig. Skriv din mening om Ambjørnsen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen stor lesehest, men har lest noen av ungdomsbøkene til Ambjørnsen(bl.a. alle Pelle og Proffen bøkene). Han skriver godt, bruker en del litt gammeldagse ord og uttrykk som likevel er ganske freshe, det har jeg sansen for. Tror han kan få ungdommen interresert i litteratur.

Lenke til kommentar

Hadde særemne om Ingvar Ambjørnsen i fjor, og leste i den forbindelse en god del tekster av ham. "Fugleredet", "innocentia park", "Delvis til stede", "Giftige Løgner" og en krimbok, "Den mekaniske kvinnen". Av disse vil jeg spesielt anbefale de to siste som kom ut, "Delvis til stede", som er en novellesamling med masse makabre og underlige noveller, og romanen "innocentia park", om en aldrende riking i Hamburg. Utrolig gode bøker, innocentia park er den beste romanen jeg har lest.

EDIT: skrivestilen hans er veldig rett ut, han bruker få vanskelige bilder. Samtidig skjer det såpass mye mellom linjene at man må dykke godt inn i bøkene for virkelig å fatte handlingen. Det er heller ikke en sånn type Dan Brown-bok som er spennende akkurat når du leser den, så glemmer du den 5 min etterpå. Du går og tenker på avslutningen og handlingen lenge etterpå.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...