TCi Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Tråden er rensket for rot og unødvendig prat. Vennligst forhold dere til emnet. Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Dette Sony apparatet det er patent på mener jeg å ha sett Youtube video av, skal se om jeg kan oppdrive videoen senere idag. Men hovedsakelig gikk det ut på at det var to stykker med laptops som satt mot hverandre på et bord, en lyskanon i taket prosjekterte bilde fra laptoppene på bordet og et lerret på den ene enden av bordet. Dermed kunne man med en fjernkontroll flytte Windows vinduer ut fra din egen laptopskjerm på bordet og opp på lerretet, slik at folk kunne se på det rundt bordet. Det kunne jo selvfølgelig tenkes at Sony vil lage noe slikt til PS3, men det så fryktelig dyrt ut, så jeg tviler litt. Tror egentlig det bare er ment til konferanserom osv. Endret 6. desember 2006 av ResidentDante Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Wiimoten ble vel ikke vist offentlig før september 2005? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Wiimoten ble vel ikke vist offentlig før september 2005? 7436176[/snapback] Det stemmer. På Tokyo Game Show. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Wiimoten ble vel ikke vist offentlig før september 2005? 7436176[/snapback] Det stemmer. På Tokyo Game Show. 7436262[/snapback] Husker jeg godt. Jeg satt nemlig oppe og så på live-streaming. Må si jeg fikk kick. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 "Bit dere merke i at søknad om godkjennelse av patentet ble sendt den 27. mai 2005." Så, de sente inn søknad før Wii sin ble vist? Jaja, skal si meg enig i att Nintendo ofte har vært ute med nye og innovative ideer i spill bransjen, men noen her ser ut til å ha mistet litt perspektiv. Og om Sony sente inn søknad før nintendo sin ble kjent har de vel utviklet sin egen teknologi før de hadde visste mye om nintendo sin? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 "Bit dere merke i at søknad om godkjennelse av patentet ble sendt den 27. mai 2005." Så, de sente inn søknad før Wii sin ble vist? Jaja, skal si meg enig i att Nintendo ofte har vært ute med nye og innovative ideer i spill bransjen, men noen her ser ut til å ha mistet litt perspektiv. Og om Sony sente inn søknad før nintendo sin ble kjent har de vel utviklet sin egen teknologi før de hadde visste mye om nintendo sin? 7436296[/snapback] Men når sendte Nintendo inn sin patent? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har de det da? Aner ikke hvor man skal se etter slikt Er mange som ikke sender inn patenter, og man kan ikke ta patent på noe som allerede er tatt patent på. Pepsi og Cola har ikke sent inn patenter på sine oppskrifter siden da vil "alle" vite hvordan å lage de. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hehe, jeg ville nå ha kjøpt en sony wiimote hvertfall. Spiller null trille for meg hvor idéen opprinnelig kom fra. Gøy virker det hvertfall. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Enig. Og jeg er helt sikker på at dette som Nintendo her har kommet først med (som muligens Sony eller for alt jeg vet Nidar hadde patent på først), vil bli en ny standard på spillkonsoller i fremtiden. Med mindre Wii-mote flopper helt da og viser seg å være en heller dårlig egnet måte å spille på. Men det er det jo lite som tilsier foreløpig. Selvsagt er det gøy nå som Wii er helt nytt, og alle er helt gira på å bruke armbevegelser for å spille. Og med dette kan Nintendo nok en gang ha satt en ny standard. Det som blir avgjørende vil vise seg lengre fram i tid, når folk har hatt Wii en stund, og kan fortelle om dette fungerte virkelig bra, eller om man begynte å savne en vanlig måte å styre på etterhvert. Jeg forutser verken det ene eller det andre. Men om nå Sony skulle komme med en lignende kontroll i neste generasjon (Og MS også for den del), hva gjør vel det? Ok, så har de hentet inspirasjon fra (kopiert som mange foretrekker å si her) Nintendo. Men det gjør da vel ingenting? Disse selskapene har kopiert fra hverandre lenge nå, og det gjør meg ingenting om den PlayStation4-kontrollen jeg holder i hånden om en 7 års tid er basert på en idé opprinnelig utviklet av Nintendo. Nintendo har satt standarden for konsollspilling flere ganger før, hvorfor skulle de ikke gjøre det igjen? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Men når sendte Nintendo inn sin patent? 7436307[/snapback] Jeg har ikke peiling på sånt, men jeg tipper at det ville vært rykter om wiimoten før de viste den frem om nintendo hadde patentert idéen på forhånd? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 En wiimote kunne sikkert vært grei den, til sitt formål. Intiutivt human/machine interface uten tvil. Man snakker om å peke på det man vil ha, og enklere kan det vel egentlig ikke bli uten at man går over på en USB plugg i nesa med sensorer rett på hypofysen. Men man har da vitterlig en begrensing i funksjoner i forhold til en konvensjonell håndkontroller både når det gjelder ergronomi og antall funksjoner. Ja, man har knapper på en wiimote også og man har nunchuck og slikt, men av det jeg har sett er ikke wiimoten ergronomisk utformet til den grad at man kan ha fingrene liggende over knappene slik man gjør på en konvensjonell kontroller. Man har selvfølgelig en knapp på nunchucken og en trigger på wiimoten som er ergronomisk utformet, men de øvrige knappene ser det ut for meg som man enten må fikle seg frem til eller se på kontrolleren før man trykker. Slik det fremstår for meg, har man mye mindre funksjoner på en wiimote/nunchuck løsning enn hva man har på en konvensjonell kontroller. Vær grei og korriger meg om jeg tar feil. Det kan være at dette argumentet har blitt benyttet x antall ganger, men jeg har personlig ikke sett noen svar som har overbevist meg om at wiimote/nunchuck løsningen er den kontrollerløsningen som tillater deg å "koble" deg inn på en best mulig måte på det du skal kontrollere innen et spill. Men jeg ser utvilsomt nytten i en kontroll som tillater deg fri bevegelse i x, y og z selv om jeg synes det går på bekostning av en del andre funksjoner.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vær grei og korriger meg om jeg tar feil. Det kan være at dette argumentet har blitt benyttet x antall ganger, men jeg har personlig ikke sett noen svar som har overbevist meg om at wiimote/nunchuck løsningen er den kontrollerløsningen som tillater deg å "koble" deg inn på en best mulig måte på det du skal kontrollere innen et spill. Wiimoten er selvsagt mer intuitiv/enklere å bruke, og de klarer jo å finne løsninger for FPS-spill, Madden, osv. Så jeg tror ikke mangelen på knapper blir noe problem. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Takket være bevegelsessensorene i Wii trenger man ikke så mange knapper. For eksempel kan man gjøre slik at man lader ved å trekke kontrollen raskt bak og frem igjen. Man kan si at figuren skal hoppe når man flipper kontrollen oppover osv. Derfor behøver ikke Wiimoten så mange knapper. Man ilegger bare sensorene flere oppgaver. Det som er kult med dette er jo at en knapp kun kan utføre en oppgave i et bestemt tidsrom eller under en bestemt handling. For eksempel vil en x på Xbox kontrollen kun kunne lade våpenet under bakkekamp i Halo 2. På den måten er knapper egentlig litt ufunksjonelle. Jeg ville tro at de få knappene på Wii blir et minimalt problem! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Husker også eg blei meget skeptisk til knapper og slikt på wii kontrollern. Men etter å ha sett fleire funksjoner blitt bygget opå under sensoren så forsvant bekymringene ganske kjappt Lenke til kommentar
Askeflink Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dessuten har Wiimote+nunchuck flere knapper enn Super Smash Bros Melee bruker. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sony, verdens største kopimaskin. Tror ikke de har nok hoder på sony til å tenke inovativt. Kanskje få hode ut av grafikk bøtta og tenke litt selvstendig er det de har godt av. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sony, verdens største kopimaskin. Tror ikke de har nok hoder på sony til å tenke inovativt. Kanskje få hode ut av grafikk bøtta og tenke litt selvstendig er det de har godt av. 7441593[/snapback] Eyetoy, singstar, Ico, Shadow of the Colussus, og utallige andre produkter og spill motsier deg der. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Flaut at Singstar faktisk kom... Kjøp dere en karaokemaskin hvis dere føler for å synge på den måten.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Flaut at Singstar faktisk kom... Kjøp dere en karaokemaskin hvis dere føler for å synge på den måten.. 7442576[/snapback] Flaut? Kanskje. Innovativt? Definitivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå