Barkster Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Tenker på å kjøpe et Tvkort til pc'en men vet at det er en del kort der ute som rett og slett er for dårlige. derfor trenger jeg litt hjelp med valg. kan sikker spytte i 3000,- men da skal det være best of the best Endret 5. desember 2006 av Barkster Lenke til kommentar
aMo Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hmm.. Jeg er egentlig ikke så sikker på om det er TV-korta eller softwaren som er værst.. På mitt Terratec-kort kan jeg velge deinterlacing elelr ikke deinterlacing, og uten ser det ræva ut, og med ser det grumsete ut.. Man kan jo ikke velge HVA SLAGS deinterlacing.. Og her tror jeg problemet ligger.. Ikke nødvendigvis i selve tv-kortet, da mange av de rimelige bruker samme tunere som i dyrere varianter (og gjerne TV'er også).. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) har selv lett etter state of the art tvkort der man f.eks. velge hva slags deinterlacing man evt vil kjøre, som f.eks. komprimere til divx i hardware. Det nermeste jeg har kommet er en boks fra plextor som har mulighet for hardware divx og mpeg 1/2 komprimering, men ingen spesielle valg for deinterlacing. Likevell blir kvaliteten upåklagelig, men ikke state of the art. Selv har jeg et gammelt hauppauge pvr-150 som funker ganske bra etter en del finjustering av komprimeringsinnstillinger. Oppdakene blir ikke deinterlacet, så det må evt gjøres i etterkant med autoGK hvis man skal komprimere fra mpeg2 til divx. Har ikke prøvd dvb kort med parabolenhet. Det hadde forsåvidt vært veldig interessant. Hvis dere finner andre alternativ er jeg nysjerrig Endret 5. desember 2006 av JKJK Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Anbefaler å bruke ett vanlig Hauppauge PVR150 (jeg har selv 350) og heller bruke en god tv-ut tilkobling fra skjemkortet og bruke Windows Media Center (du kan laste Vista RC1 ned gratis og RC2 med litt flaks/kunnskap). På denne måten får du god løsning. Bruk da den best tilkoblingen til tv som tven støtter. -Du får skjermkort med både DVI, RGB, s-video osv når det gjelder utganger. EDIT: Har du hovedkort med to PCIe x16 spor et det jo bare å putte ett til niddels grafikkort til 500kr med den rette tilkobingen oppi det ledige sporet. Greit å kjøpe tv-kort for under 1000kr Om ett år eller to må du gjerne kaste tv-kortet uansett, pga utbygging av digital nett, og siden det sendes i MPEG4 tror jeg ikke det hjelper å kjøpe dagens "hybridkort". En viktig ting når du ser etter tvkort: Sjekk at det støttes av Vista, det gjør bla ikke Hauppauge 500 med to tunere. EDIT2: Forresten har du tenkt å kjøre dette på en data-lcd-skjerm? Endret 5. desember 2006 av Kong Basse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå