Gå til innhold

Compaq Notebook & Original Windows CD

LateEntry

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt en compaq nc8430, og oppdager at det ikke følger med en windows original cd. Compaq har satset alt på sitt eget backup og recovery opplegg, med egen recovery partisjon og det hele. Jeg tenkte imidlertid å strippe windows med f.eks. nLite - hvordan kan jeg eventuelt gjøre dette? Anyone??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre man betaler for full lisens, så bruker alle HP/Compaq maskiner recovery-partisjon om dagen. Om du f.eks. ringer support, så vil du kun få tilsendt gjenopprettingssett så vidt jeg vet (har lite med nx/nc/nw å gjøre). Det betyr i så fall at du kun får tilsendt DVD-sett med image, ikke installasjonsplate. Så det lite aktuelle forslaget er egentlig det eneste alternativet med mindre du laster ned en XP Pro OEM iso-fil og bruker nøkkelen som står på undersiden av maskinen for installasjon (ja, det er faktisk lovlig så lenge nøkkelen du bruker er den som fulgte med maskinen).

Lenke til kommentar

har fått tilsendt både norsk og englesk versjon av winxp pro til min nx6310, det er oem installasjon cder (jeg ba om cd og ikke dvd). Forøvrig veldig hyggelig support for bedriftsbærbare hos HP. har selv bruk nlite for å legge til sata driveren slik at jeg kan installere xp uten diskettstasjon...

Endret av mandela
Lenke til kommentar

nei, det kan jeg ikke siden jeg ennå ikke har reinstallert operativsystemet. eneste garantien jeg har er personen jeg snakket med i support som sa at jeg skal bruke serienummeret som er på klistremerket under maskinen med de tilsendte cdene.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

la til sata driver med nlite, men den resulterende bootcd'en klarte ikke å identifisere noen harddisk initialt under windows installasjonen, skrudde derfor av sata i bios og det funket fint. taper jeg noe (ytelsesmessig, eller andre ting) ved å skru av sata i bios

??

Lenke til kommentar

min sata disk blir gjenkjent under install (men nå har jeg kun testet om cden fungerer, så jeg valgte å ikke gjøre noe når jeg fikk opp partisjonen som kunne brukes til install). Forøvrig så fungerte ikke den første cden jeg lagde, trolig pga feil bruk av programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...