Torjus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, driver å lager en meny til den nye hjemmesida, men sliter med å laget et ikon til galleriet. Til nå så har jeg: Mann = Profil Brev = Kontakt Tenkeboble = Blogg Kamera e.l = Galleri Trenger ikke å være kamera, men noe som symboliserer at det er et galleri. Ikonet skal kun være i fargen hvit og i max størrelse: 30x30 px. Må passe med de andre ikonen (se under) Noen som kan hjelpe meg? Har kommet frem til dette: Ikonet helt til venstre er galleriet, men er ikke fornøyd med ikonet. Pga det er en filmrull, og det skal være et bildegalleri. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Gå for silluetten av en sånn gammel filmrull. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Lar du deg inspirere av Geir, Fuzzy? Uansett, hva med en polaroid-ramme? Altså lik bredde på topp-, venstre- og høyre-sida av ramma, men bred under. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Tar du bildene selv? Hvilket utstyr bruker du i så fall? Trenger du hjelp til å lage ikonet, eller bare inspirasjon? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Tar du bildene selv? Hvilket utstyr bruker du i så fall? 7456724[/snapback] Unnskyld? Om jeg tar bildene jeg har i galleriet selv? Ja... Trenger du hjelp til å lage ikonet, eller bare inspirasjon? 7456724[/snapback] Selve ikonet, men inspirasjon er også fint. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Tar du bildene selv? Hvilket utstyr bruker du i så fall? 7456724[/snapback] Unnskyld? Om jeg tar bildene jeg har i galleriet selv? Ja... 7456762[/snapback] Vel, er jo noen som har som hobby å bruke bilderedigering til å lage egne versjoner... hvem vet. Men bruker du et speilreflekskamera kan det jo være en ide å lage et ikon ut i fra dette. Bruker du et kompaktkamera er det litt dumt å ha bilde av et kamera du ikke har. Bruker du et digitalkamera blir det dessuten for dumt å ha en filmrull som ikon. Med mindre man har det som hensikt. Annet utstyr kan jo også være interessant. Stativ, filter osv. kan bli til stilige ikoner. Tenkte bare å få litt bakgrunnsinfo før jeg begynner på et slikt ikon. Skal se hva jeg kan klare. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Å, skjønner Det er egentlig forskjellig... De fleste er tatt med mobilkamera, mens noen med speilrefleks og resten er bakgrunner osv. Hva med en filmrull, eller noe sånt? Kompaktkamera muligens. Bare det symboliserer at det er et galleri man kommer til når man trykker på ikonet Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) 1: 2: 3: (har "polaroidbilde" lagret som psd, kan sende det om du ønsker) Endret 8. desember 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Pent! Skulle ønske jeg kunne lage ikoner. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 1: 2: 3: (har "polaroidbilde" lagret som psd, kan sende det om du ønsker) 7457941[/snapback] Wow, imponerende! Likte spesielt nr 2! Har du .psd filen til den? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Likte #1 best, jeg. Nr. 2 er ikke noe folk assosierer med bilder, nødvendigvis, selv om det skal forestille et polaroid-bilde. Nr. 1 er mer tydelig og entydig, etter min mening. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Sant, men jeg synes ikke det lignet så veldig på et kamera? eller? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ikoner skal jo være grafiske framstillinger av ting, gjerne så enkelt og banalt som mulig. Jeg ser at det er et kamera umiddelbart, men om du ikke har sett litt eldre typer kameraer før, vil det jo ikke gi mening... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 @The_Fire: Jeg tror jeg bruke kamera ikonet! Men kunne du gjort meg en tjeneste til? Kunne du ha byttet hvitfargen til svart på dette bildet: Bare på kamera ikonet. Jeg har gjort det selv på de andre, men på ditt ikon så ble alt så pixlete når jeg skiftet fargen til svart Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tok du bare malespann? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Nei, replace color. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Fikser det på mandag. Har ikke Photoshop på denne pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå