Cell_v14 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Hey! Jeg har lurt på om jeg skal kjøpe en gamer bærbar til januar (oh du hellige stipend) Jeg har spekulert her å der og har funnet ut at: 1. jeg vil ha 17 tommer skjerm helst! 2. så mye ram som mulig! 3. Et skjermkort som funke (nei å nei til alt under 7600) av det jeg har funnet så er det Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 https://prisguiden.no/product.php?productId=46819 Denne ser ut som et beist, men det står ingen hardware info (rykter sir Prosessoren er en T2400 og det er installert 1gb med minne) om den hos forhandlerne så jeg må sende litt emailer her å der. men X1800...woff den vil jeg ha Netshops sine Zepto Der har jeg sett en god del maskiner...men det er 2 stk på slogen (hyblen sitt navn) som har den, og jeg syntes skjermen var litt liten ass (14:huff og 15:tja) HP Pavilion dv9041ea Ser ut som en zepto styla litt med amd prosessor og 17 tommer skjerm kortsagt. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40911 PRIS: 10,000 kronestykker max (svarte skal jo leve i 30 dager) Skal brukes i TG, gidder ikke å drege med 100 tonn pc på fly Har dere flere alternativer eller anbefalier noen av disse pling på man! Endret 5. desember 2006 av Cell_v14 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Prosessoren er en T2400 og det er installert 1gb med minne Endret 5. desember 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Synd at tilbudet til computercity.no er borte, det var et meget godt tilbud. Men om du skal kjøpe en i januar er det litt tidlig å spørre nå, markedet endrer seg fort, og det blir lansert nye datamaskiner. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Prosessoren er en T2400 og det er installert 1gb med minne 7433185[/snapback] Er det FS'en du mener?, ai. Da var den jo litt digg da. Synd at tilbudet til computercity.no er borte, det var et meget godt tilbud. Men om du skal kjøpe en i januar er det litt tidlig å spørre nå, markedet endrer seg fort, og det blir lansert nye datamaskiner. Digg side, den må man lagre Jah er sant det du sir, men jeg får iallefall en pekepinne på hva jeg kan forvente til pengene. Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Denne kan kanskje være noe? HP Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Denne kan kanskje være noe? HP 7433603[/snapback] What shit 2 gig ram man, da kan man installere vista Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Oj, det var det tilbudet jeg nevnte tideligere. Dette er et utrolig bra tilbud! Spørs om det varer til Januar. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Oj, det var det tilbudet jeg nevnte tideligere. Dette er et utrolig bra tilbud! Spørs om det varer til Januar. 7434264[/snapback] Er jo to nettbutikker som har hatt dette tilbudet og gått tomme så her bør man få ræva i gir..... "knallmaskin" Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Tror dere den HP-maskinen utgår i løpet av Desember? Hadde tenkt å kjøpe en bærbar i januar, men dette er jo et veldig bra tilbud, så lurer på om jeg må inn på sparekontoen å "låne" litt Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Tror det bare er 80 gb hdd på den FSCen, men den har jo det klart råeste skjermkortet i denne prisklassen. Link til test av den aktuelle modellen (tror det er denne som selges billigst i Norge): http://www.notebookreview.com/default.asp?...Fujitsu+Siemens EDIT: du har mulighet for å sette i en disk til å bruke dem i RAID. Byggekvaliteten er visst upåklagelig, men batteriet varer maks 2 timer så noe særlig til reisekompis er den ikke. Endret 6. desember 2006 av Delavar Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 wah mulighet for 2 harddisker man. Men men får finne ut i januar, forhåpentligvis så er det sinnsyke tilbud Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene. 7437478[/snapback] Har vært tilbud på denne flere steder. Blant annet på netshop, siba og nå på computer city. Bruttern har selv kjøpt den, til 9999kr på Siba for noen uker siden. Prøvde den litt i går og fikk rett og slett lyst på en selv! Kjempe maskin til den prisen! Bare vil minne om en ting, på HP Pavilion dv9041 får man med gratis Windows vista, det gjør man ikke på den bruttern kjøpte. Endret 6. desember 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene. 7437478[/snapback] Har vært tilbud på denne flere steder. Blant annet på netshop, siba og nå på computer city. Bruttern har selv kjøpt den, til 9999kr på Siba for noen uker siden. Prøvde den litt i går og fikk rett og slett lyst på en selv! Kjempe maskin til den prisen! Bare vil minne om en ting, på HP Pavilion dv9041 får man med gratis Windows vista, det gjør man ikke på den bruttern kjøpte. 7437646[/snapback] Jo du får gratis Vista med DV8336ea også i følge HP suport i dag..... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 En liten forskjell jada-jada. 9060 er vell medie-senter pc mens 8336 er "vanlig" xp om jeg ikke tar feil. Dermed vil home premium koste 6-700,- med sistnevnte, men vil koste 50,- med førstnevnte. Allikevel vil jeg ikke si at billigere windowsoppgradering gjør 9060 til et bedre kjøp siden den er underlegen 8336 på det aller meste. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene. 7437478[/snapback] Har vært tilbud på denne flere steder. Blant annet på netshop, siba og nå på computer city. Bruttern har selv kjøpt den, til 9999kr på Siba for noen uker siden. Prøvde den litt i går og fikk rett og slett lyst på en selv! Kjempe maskin til den prisen! Bare vil minne om en ting, på HP Pavilion dv9041 får man med gratis Windows vista, det gjør man ikke på den bruttern kjøpte. 7437646[/snapback] Jo du får gratis Vista med DV8336ea også i følge HP suport i dag..... 7437888[/snapback] Egentlig så får man jo en god del for pengene ja, men hvis jeg kunne ha kasta bort vista og hubben f.eks for å spart litt penger så hadde jeg gjort det on the fly Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vista koster jo uansett ikke noe ekstra, bare PR-stunt fra MS. Den hubben koster kanskje maks 200,- Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Vista koster jo uansett ikke noe ekstra, bare PR-stunt fra MS. Den hubben koster kanskje maks 200,- 7438167[/snapback] Men hvordan kan må få vista når det egentlig kommer ut 20 januar? Lenke til kommentar
remmm Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du får gratis oppgradering til Vista når det kommer ut Må vente til 30. Januar før du får det. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) En liten forskjell jada-jada. 9060 er vell medie-senter pc mens 8336 er "vanlig" xp om jeg ikke tar feil. Dermed vil home premium koste 6-700,- med sistnevnte, men vil koste 50,- med førstnevnte. Allikevel vil jeg ikke si at billigere windowsoppgradering gjør 9060 til et bedre kjøp siden den er underlegen 8336 på det aller meste. 7438118[/snapback] Nei du tar feil Delevar man betaler kun for frakten av CD platene til denne maskinen....."bekreftet av HP" Endret 6. desember 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå