Gå til innhold

Ny Gamer Laptop, 10k omtrent

Cell_v14

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har lurt på om jeg skal kjøpe en gamer bærbar til januar (oh du hellige stipend)

Jeg har spekulert her å der og har funnet ut at:

1. jeg vil ha 17 tommer skjerm helst!

2. så mye ram som mulig!

3. Et skjermkort som funke (nei å nei til alt under 7600)

av det jeg har funnet så er det

Fujitsu Siemens Amilo Xi1546

i_162546-300x200.jpg

https://prisguiden.no/product.php?productId=46819

Denne ser ut som et beist, men det står ingen hardware info (rykter sir Prosessoren er en T2400 og det er installert 1gb med minne) om den hos forhandlerne så jeg må sende litt emailer her å der. men X1800...woff den vil jeg ha

Netshops sine Zepto

img_-1834273528_0.jpg

Der har jeg sett en god del maskiner...men det er 2 stk på slogen (hyblen sitt navn) som har den, og jeg syntes skjermen var litt liten ass (14:huff og 15:tja)

HP Pavilion dv9041ea

img_769935306_0.jpg

Ser ut som en zepto styla litt med amd prosessor og 17 tommer skjerm kortsagt.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40911

PRIS: 10,000 kronestykker max (svarte skal jo leve i 30 dager)

Skal brukes i TG, gidder ikke å drege med 100 tonn pc på fly :tease:

Har dere flere alternativer eller anbefalier noen av disse pling på man!

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prosessoren er en T2400 og det er installert 1gb med minne

7433185[/snapback]

Er det FS'en du mener?, ai. Da var den jo litt digg da.

Synd at tilbudet til computercity.no er borte, det var et meget godt tilbud. Men om du skal kjøpe en i januar er det litt tidlig å spørre nå, markedet endrer seg fort, og det blir lansert nye datamaskiner.

Digg side, den må man lagre :roll:

Jah er sant det du sir, men jeg får iallefall en pekepinne på hva jeg kan forvente til pengene.

Lenke til kommentar

Tror det bare er 80 gb hdd på den FSCen, men den har jo det klart råeste skjermkortet i denne prisklassen. Link til test av den aktuelle modellen (tror det er denne som selges billigst i Norge): http://www.notebookreview.com/default.asp?...Fujitsu+Siemens

EDIT: du har mulighet for å sette i en disk til å bruke dem i RAID. Byggekvaliteten er visst upåklagelig, men batteriet varer maks 2 timer så noe særlig til reisekompis er den ikke.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene.

7437478[/snapback]

Har vært tilbud på denne flere steder. Blant annet på netshop, siba og nå på computer city. Bruttern har selv kjøpt den, til 9999kr på Siba for noen uker siden.

Prøvde den litt i går og fikk rett og slett lyst på en selv!

Kjempe maskin til den prisen! :)

Bare vil minne om en ting, på HP Pavilion dv9041 får man med gratis Windows vista, det gjør man ikke på den bruttern kjøpte.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
HP-tilbudet er jo ganske "sinnsykt" da. Lenge siden ejg så et såpass bra tilbud. Skjermkortet er jo litt slappere enn i FSCen, men den har stort sett bedre spesifikasjoner på alt det andre og gir mye for pengene.

7437478[/snapback]

Har vært tilbud på denne flere steder. Blant annet på netshop, siba og nå på computer city. Bruttern har selv kjøpt den, til 9999kr på Siba for noen uker siden.

Bare vil minne om en ting, på HP Pavilion dv9041 får man med gratis Windows vista, det gjør man ikke på den bruttern kjøpte.

7437646[/snapback]

Jo du får gratis Vista med DV8336ea også i følge HP suport i dag.....

Lenke til kommentar

En liten forskjell jada-jada. 9060 er vell medie-senter pc mens 8336 er "vanlig" xp om jeg ikke tar feil. Dermed vil home premium koste 6-700,- med sistnevnte, men vil koste 50,- med førstnevnte. Allikevel vil jeg ikke si at billigere windowsoppgradering gjør 9060 til et bedre kjøp siden den er underlegen 8336 på det aller meste.

Lenke til kommentar

7437478[/snapback]

7437646[/snapback]

Jo du får gratis Vista med DV8336ea også i følge HP suport i dag.....

7437888[/snapback]

Egentlig så får man jo en god del for pengene ja, men hvis jeg kunne ha kasta bort vista og hubben f.eks for å spart litt penger så hadde jeg gjort det on the fly :D

Lenke til kommentar
En liten forskjell jada-jada. 9060 er vell medie-senter pc mens 8336 er "vanlig" xp om jeg ikke tar feil. Dermed vil home premium koste 6-700,- med sistnevnte, men vil koste 50,- med førstnevnte. Allikevel vil jeg ikke si at billigere windowsoppgradering gjør 9060 til et bedre kjøp siden den er underlegen 8336 på det aller meste.

7438118[/snapback]

Nei du tar feil Delevar man betaler kun for frakten av CD platene til denne maskinen....."bekreftet av HP"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...