Sindre90 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 jeg har en ganske ny laptop som jeg nettopp kjørte antivirus på og etter den hadde slettet de filene som den mente var virus kommer jeg meg ikke på internett.... det såt at den ikke har no standar getaway eller noe i den duren noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvilken pc skriver du på nå?, sitter du i esamme nett som laptop´en ? I såfall kan du legge inn samme gateway som på den pc´en du skriver på.... Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 kanskje litt dumt spm. men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Nå tar jeg utgangspunkt i at du kjører Windows XP. På den pc´en som fungerer går du på Start og Kjør. I kjør-boksen skriver du cmd og klikke ok. Da åpnes et kommandolinjevindu. I det vinduet skriver du "ipconfig /all" (uten anførselstegn). Her vil du få opp alle nettverksdata, legg merke til der det står Gateway, den adressen som står der (kan f.eks. være 192.168.0.1) skal du legge in på laptop´en. Det gjør du ved å åpne Kontrollpanel og velge Nettverkstilkoblinger. Her velger du den tilkoblingen du bruker (som regel enten lokal tilkobling eller trådløs tilkobling), du skal her høyreklikke og velge egenskaper. I det første vinduet (heter Generelt) skal du se under Denne tilkoblingen bruker følgende elementer: Her skal du finne Internett-protokoll (TCP/IP). Dobbeltklikk på den. HEr får du opp et nytt vindu som heter Generelt, klikk på Avansert..., nederst i følgende vindu finner du Gateway. Klikk på Legg til... I neste vindu kan du skrive inn den adressen du fant på første maskin. Klikk så på Legg til, så klikker du på OK tre ganger. Test ut Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Mulig winsock har blitt litt korrupt. Start->kjør, skriv: netsh winsock reset Restart pc'n Evt. kan du hente ned Winsockfix og kjøre scriptet. Endret 5. desember 2006 av norbat Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 hmmm det funka faktisk med den til norbat der takker så mye tak for raske svar av deg persistent;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå