Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverksadapter henger seg opp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig oppgradert min tilårskomne stasjonære pc fra Win2K til WinXP (corp. edition). Jeg bruker trådløst nettverk med wep kryptering, nettverksadapteret er et DLink DWL-122 (11b nett). Ruteren er en Zyxel Zyair B-2000 v2 (11b nett).

Da jeg kjørte Win2K fungerte dette problemfritt. Etter oppgraderingen opplever jeg til stadighet at nettverksadapteret (eller nettverksforbindelsen) henger seg opp. De fleste gangene kan jeg løse dette ved å kjøre repair funksjonen tilknyttet nettverksoppkoblingen, men enkelte ganger må jeg restarte maskinen for å komme videre.

Jeg har også forsøkt med et annet nettverksadapter, et Netgear WG111v2 (g nett) - driveren er ikke "godkjent" av Microsoft. Det samme problemet gjør seg gjeldende også med dette adapteret.

Jeg har selvsagt lastet ned de siste driverne til nettverksadapterne fra produsentenes nettsider.

Problemene er isolert til denne ene maskinen, øvrige enheter tilknyttet ruteren fungerer prikkfritt. Jeg tror derfor ikke det er nettverksforbindelsen som skaper problemer.

Håper noen skarpe hjerner har noen forslag til hva dette kan skyldes, setter stor pris på hjelp og forslag.

eigilbok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...