Wooho Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Åssen skal jeg forklare dette? På Escorten min er det ikke noe lys på kupevarmebrytere. Det vil si at 50% av dem lyser og resten gjør det ikke. Legger ved et bildet som forklarer saken bedre. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Vil anta at det er 1 pære for hver bryter, så sikkert 2 som har gått... Vet ikke nøyaktig hvordan man bytter disse. Solgte nettopp escorten min, og Haynes manualen med den, så har ikke andre tips enn å se her. Mye nyttig lesning.. Kanskje man kan nå baksiden ved å ta ut stereoen.. men blir bare gjetning. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Der sa du noen, glemte ut at jeg hadde Haynes boka, så da skal jeg bla meg litt gjennom boken. Satser på at det står noe der. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hadde det samme problemet på min Audi 80. Der var det bare å vippe ut selve vriderne å så hadde du omtrent fri tilgang til pæra. Jeg så for meg å ta av panelene rundt bryterne og hele røklet. Vet ikke hvordan det er på Escorten, men siden den har vri-brytere så var det iallefall et tips Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Er ofte slik at når en pære ryker så ryker flere. På bilen min så måtte jeg demontere halve dashen for å komme til. Lenke til kommentar
Mitt_Nick Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er 1 pære for hver bryter. Og du må ta av hele det dekselet. Pass på de "fjærklemmene" som holder det fast, de flakser f... i vold når jeg tok av min. Men fant de heldigvis igjen. Også er det 2 skruer som må ut. Har samme problem på min nå... Lyset har gått i klokka og den ene bryteren. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Det er 1 pære for hver bryter. Og du må ta av hele det dekselet. Pass på de "fjærklemmene" som holder det fast, de flakser f... i vold når jeg tok av min. Men fant de heldigvis igjen. Også er det 2 skruer som må ut. Har samme problem på min nå... Lyset har gått i klokka og den ene bryteren. 7443971[/snapback] Høres ut som at du har vært borti i lignende. Var og sjekke den platsikenb i bilen (tok den ikke av) så etter de to skruene og lurer på om det er disse do skruene som ligger rett ved speedometer dashen (se de to øverste bildene)? Så lurer jeg på hvilken side jeg skal starte på å ta av plastiken på (plastiken er jo alt i en del, se de 2 nederste bildene)) etter å ha tatt av de to skruene. Er det bare å bruke makt, går den lett av ve då bruke hendene eller må en bruke en skrutrekker? Må bare vente på at regnet skal gi seg før jeg går i gang med arbeidet. Lenke til kommentar
Mitt_Nick Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er 1 pære for hver bryter. Og du må ta av hele det dekselet. Pass på de "fjærklemmene" som holder det fast, de flakser f... i vold når jeg tok av min. Men fant de heldigvis igjen. Også er det 2 skruer som må ut. Har samme problem på min nå... Lyset har gått i klokka og den ene bryteren. 7443971[/snapback] Høres ut som at du har vært borti i lignende. Var og sjekke den platsikenb i bilen (tok den ikke av) så etter de to skruene og lurer på om det er disse do skruene som ligger rett ved speedometer dashen (se de to øverste bildene)? Så lurer jeg på hvilken side jeg skal starte på å ta av plastiken på (plastiken er jo alt i en del, se de 2 nederste bildene)) etter å ha tatt av de to skruene. Er det bare å bruke makt, går den lett av ve då bruke hendene eller må en bruke en skrutrekker? Må bare vente på at regnet skal gi seg før jeg går i gang med arbeidet. 7455340[/snapback] Det er bare å skru ut de 2 skruene og deretter ta et skrujern og trekke det ut. Ikke vanskelig i det hele tatt. Men pass på at du tar av kablene bak, de må ut av kontakten før du får det helt ut. Er bare å ta hele ramma løs og trekke det litt ut så tar du ut kablene fra kontaktene bak. Det er enkelt nå som jeg har gjort det ett par ganger Spiller ingen rolle hvem side du begynner på, men tror det er enklest å begynne på høyre side... Blir litt enklere også hvis du drar rattet helt ut og setter "blinker-bryteren" ned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå