Gå til innhold

nye servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-18 15:25, skrev iceraven:

Hvorfor ikke p4 xeon? erre prisen kanskje? :razz:


Hva koster noe slikt...skjønner ikke åffer den skal bråke så jævlig egentlig...er jo bare ide disker i den? eller tar jeg feil?




 

XEON koster for mye i forhold til ytelsen. Det går mye på CPU, men også på hovedkort. Videre er MP mye bedre til database enn XEON, spesielt på Linux.

 

Sist, men ikke minst, så er alle de andre serverne våre basert på dual MP. Å ha en felles platform gjør ting noe enklere å administrere. Vi har fortsatt ikke hatt feil eller stabilitetesproblemer med noen av de i alt 8 dual MP'ene våre. Eneste er en disk som har gått, men det har lite med AMD/Intel å gjøre.

 

SCSI hadde nok hatt noe bedre ytelse, men vi håper at WD 120 GB 8 MB cache også vil dra unna litt. Problemet her er at SCSI koster forholdsvis mye penger. Vi får se om en ny server og oppgradert versjon av forumet kan gjøre susen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


peach skrev (2002-11-18 15:51):

Endelig ny server til forumet! Det har vært tregt. Er det så veldig viktig med raske disker i et forum? Du får vel plass til det meste i ramen..?


 

Vi får se hvor mye det hjelper. Dagens server er en dual MP 1800+ med 1 GB RAM og 2 x 60 GB IBM disker med 2 MB cache. Noe bedre vil det kjøte i alle fall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 17:07, skrev Goldelf:

"Hør på lyden", noe så nerdete da. lå vell og dro loffen dere i hw.no og hørte på dette klippet.


 

Hehe... er det ikke nokså "nerdete" mye av det som foregår her?(ment positivt hvis noen lurte) :grin:

 

... Meeeen jeg ville ikke hadde de boksene på soverommet mitt likevel :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...