fredblic Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har en gammel pc som jeg fikk hos noen folk når de kjøpte seg ny for en stund tilbake siden. Problemet med den er at den har nå ødelagt tilsammen 3 strømforsyninger. Alle tre har det sagt *pang* i og det har kommet litt røyk ut av dem. Altså de har blitt ødelagt (for de av dere som ikke skjønnte det ^^) Så lurer jeg på, hvor kan den feilen ligge som får PSU'ene til å si *pang*? jeg lurer på dette fordi jeg har lyst til å kunne ta vare på noe av hardwaren. Dere må ikke si akkurat hvilket komponent som gjør disse tingene bare si hvilken komponenter som ikke gjør det, sånn at jeg kan ta dem ut og ta vare på dem. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kanskje det er alt for krevende komponenter en psu klarer Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hva slags PSU'er er det du bruker? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg vet at Dell har byttet om kabler i sine PC'er slik at om du setter inn andre komponenter enn Dell sine, så går de til h*****. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det vil være nyttig å vite om det smeller med det samme du setter på strøm første gang, eller om de har virket en stund før det smeller? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 det som skjedde var at: Noen folk hadde en gammel pc som PSU'en var ødelagt på. jeg sa ja til å bygge dem en ny vis jeg kunne få de gamle delene. dette var da greit og jeg fikk skaffa meg en ny PSU. Jeg koblet alt til og det funka som det skulle i et par dager, men så 4 dagen elns så, mens jeg satt å så på film på PC'en, så plutselig kom det et lysglimt opp av PSU'en og pc'en daua. Etter en liten stund fikk jeg skaffa meg ny PSU og denne virka også i et par dager. men denne ble ikke ødelagt mens jeg hadde pc'en på en gang så det er nokk ikke fordi PSU'ene er for svak. Den gikk i lufta mens jeg satt å gjorde lekser. Hva kan det være som gjør det her? første PSU som gikk var en gammal 200W, andre var en epsilon 300W og tredje var en ganske gammel north-q 250W systemet som kjørte er: AMD 1500+, 512 mb ram, GeForce FX 5200, et MSI hovedkort, en 80 GB western digital og et stk nettverkskort. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 BUMP! ingen som har peiling her? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 sier avlesninger av spenninger i bios noe spesielt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du kan ikke regne med at det er mulig å si noe om årsaken ut fra dette. Man må åpne PSU og vite hva man skal se etter for å se hva som har skjedd. Kan være at PSU er for gammel, med inntørkede kondensatorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå