A-Jay Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Det kommer an på hvilke år det er snakk om, er det snakk om for eksempel 1920, 1940, 1960, 1980 og i år, kan jeg si meg enig. Men om det for eksempel er snakk om 1997, 1999, 2002, 2004 og i år, vel da ville tallene talt for seg selv 7452728[/snapback] (© Meterologisk institutt) Som vi ser, har det vært topper mange ganger spredt utover århundet (1925, 1930 1949, 1973, 1992). Det gir kanskje svar på spørsmålet ditt Strategy-player Denne statistikken, som viser hele året, ikke bare vinter, kan dog være litt oppsiktvekkende. (© Meterologisk institutt) Her ser vi nemlig at toppene blir tettere jo nærmere i dag vi kommer. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Onar Åm har også presentert noen grafer, som viser at det er en klar sammenheng mellom solaktivitet og temperatursvingninger. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1161680300.74 Verdens største laboratorium for partikkelfysikk undersøker kosmisk stråling og skydannelse. - Det er viktig at vi ser på alt som kan føre til temperaturendringer, ikke bare på CO2, sier professor Egil Lillestøl ved Universitetet i Bergen For et par uker siden annonserte en forskergruppe ved Danish National Space Center at de hadde påvist mekanismen for hvordan atomære partikler fra verdensrommet påvirker skydannelsen på jorda http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1160125513.16 En kontroversiell teori om hvordan kosmisk stråling påvirker klimaet på jorda, er styrket. Danske forskere har for første gang påvist mekanismen for hvordan atomære partikler fra verdensrommet påvirker skydannelsen. Og når det gjelder den oppsiktsvekkende grafen om norge må jeg påpeke at ja, den gjelder bare norge. Det som er interessant er den globale temperaturen. Det er klart det alltid vil finnes regionale svingninger. Endret 9. desember 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå