A-Jay Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En svensk meterolog sier at Skandinavia vil være helt snøfritt om 20 år. Nå ble jeg dog veldig skeptisk, det er en veldig radikal og bastant spådom, gjort av folk som har problemer med å varsle korrekt to dager frem i tid Men tenk om det skulle stemme. Hvilke konsekvenser skulle det hatt for oss skandinaver da? En ting vet jeg. Da slipper jeg endelig å måke snø! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Synes det er forferdelig uten snø... snøsport er sinnsykt morsomt.. :\ vil vel også ha store betydninger for faunaen? Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Stakkars folk som satser skianlegg ^^ Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det betyr at jeg slipper å sette motorsykkelen på vinterlagring, som hadde vært utrolig bra. Ulempen er at jeg er gammel om 20 år. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hadde vært deilig. Hater snø. Så gjenstår det å se om dette skjer da, eller om det bare er klimafrikene som benytter el nino og værtrykket som har gitt oss varme til å fremme sin egne interesser. Personlig spår jeg snø til neste år. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Plager meg veldig lite. Dette betyr null slafs og jeg kan kjøre med sommerdekka mine hele året. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg trenger snø i desember. Det er så mørkt uten. Endret 5. desember 2006 av unge thendrup Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Eg har ikkje det store behovet for snø i byar, men i høgare strøk kan det bli ganske stusseleg. Deilig å ta ein skiferie på fjellet, schuuup, schuuup, schuuup! Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) En svensk meterolog sier at Skandinavia vil være helt snøfritt om 20 år. Kjempe greier Endret 5. desember 2006 av jolleguten Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Et snøfritt Skandinavia hadde vært finfint ^^ Scooter hele året Null stress med å gå etc... Digg Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis snøen forsvinner fra scandinavia så blir jeg veldig trist..det blir ikke det norge jeg kjenner. Samtidig så synes jeg frykten er reell. Det blir bare mindre og mindre snø gjennomsnitlig og det er synd. Jeg får dessuten noen penger for å måke hos huseieren..så det hadde vært synd å gå glipp av de lappene.. Nei jeg får bare håpe de gamle gudene snur dette rundt igjen..jeg vil ha snø!! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 For rundt 10 år siden husker jeg vi hadde rundt meteren med snø på Jæren, etter den tid har det vært snø årlig, dog mindre og mindre hvert år. Nå sitter vi har i desember og det tordner og regner (10 grader pluss etc), er ikke helt slikt man får julestemning av. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det hadde vært virkelig kjipt! 4 mørke måneder med regn og kulde. Vinteren er skikkelig skjip uten snø. Er spådd at det kommer veldig lite snø i år også. Men vi får håpe på en hvit jul! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg trenger snø i desember. Det er så mørkt uten. Sant det. Kan ikke norge investere noen oljemilliarder i romreflektorer eller noe slikt? Lenke til kommentar
hsds Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvis snøen forsvinner fra scandinavia så blir jeg veldig trist..det blir ikke det norge jeg kjenner. Samtidig så synes jeg frykten er reell. Det blir bare mindre og mindre snø gjennomsnitlig og det er synd. Jeg får dessuten noen penger for å måke hos huseieren..så det hadde vært synd å gå glipp av de lappene.. Nei jeg får bare håpe de gamle gudene snur dette rundt igjen..jeg vil ha snø!! 7434544[/snapback] Hvis du fremdeles er avhengig av de lappene om 20 år så har du kanskje et problem Nei, snøen blir det mindre og mindre av og for min del er det fint egentlig. Meg og vintersport går ikke akkurat hånd i hånd.. - hsds Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er ikke som før nei, da jeg var liten lå som regel snøen fra oktober til mars og noen ganger helt fram til mai. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg er litt overrasket over at folk ikke er mer kritisk til det denne fyren sier Det er jo en ganske utrolig spådom han kom med. I fjor vinter var det forøvrig svært mye snø, i Nord-Norge snødde det endog på 17. mai Så spørsmålet er, er denne milde vinteren vi opplever nå bare en midlertidig "glipp" (slik som for to vintre siden, vinteren både før og etter denne vinteren var svært snørik på Østlandet) eller er det en del av en større tendens? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 jeg syns det hadde vært bra om det ble ikke noe snø på veiene og fortau, men blir litt stusslig om det ikke blir noe snø på fjellet og i skibakker Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Uttalelser fra såkalte eksperter blir alltid blåst opp i tabloidene, dersom været ikke svarer til våre forventinger. Jeg snakket nettopp med min far over telefon, og han kunne skryte av flere januardøgn med over 15 grader på 60-tallet. Svingninger i temperatur er ikke noe nytt, og nå må vi heller ikke glemme snømengdene som kom i oktober. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Uttalelser fra såkalte eksperter blir alltid blåst opp i tabloidene, dersom været ikke svarer til våre forventinger. Jeg snakket nettopp med min far over telefon, og han kunne skryte av flere januardøgn med over 15 grader på 60-tallet. Svingninger i temperatur er ikke noe nytt, og nå må vi heller ikke glemme snømengdene som kom i oktober. 7435666[/snapback] Nettopp! Når vi har snørike vintre står det knapt noe om global oppvarming i mediene, men med en gang temperaturen kommer over nullpunktet midt på vinteren er det store oppslag om global oppvarming og klimakatastrofe i mediene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå