Penrin Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Heisann. Overksriften sier sitt. Lurer på hvor mange IDE dikser jeg kan kjøre sammen, evt med kontrollerkort. Har hovedkortet noe grense for mange disker jeg kan ha? Håper på kjappe svar, Mvh Stian Kolrud Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 egentlig ikke. det er vel antall pci porter som stopper deg. Og du kan legge for ex. 8 disker til raid5 og få en bokstav så det er ikke noe problem. Så hvis du har ett normalt hovedkort av eldre type så har du vel 5 pci porter , då blir det med 4 port kontroler 4x5+2 = 22 porter. Master + slave på hver blir 44 disker. du bør jo ha litt strøm for og drive 44 disker da. du får sikkert større kontroller også hvis det ikke er nok med 4 kanaler. evnt s-ata 16 porter. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 To disker per kontroller. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Tror jeg har et kontrollerkort liggende, men hvis jeg har 6 IDE disker, må jeg kjøre noe i RAID da eller? Vet ikek hva RAID er og hvordan det fumgerer... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du trenger ikke og kjøre raid nei. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Takker og bukker! Da skal jeg sette i det kortet, om jeg finner det Har 1x160 1x120 1x20 1x10 og 3x40 Men ikke sikker på om den på 10 er defekt... Endret 5. desember 2006 av Stian Kolrud Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 En annen ting: Ikke helt klok når det gjelder HDDer, men må jeg ha en master og en slave på hver IDE kontroller? Eller kan jeg kjøre slaver hele veien? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En annen ting: Ikke helt klok når det gjelder HDDer, men må jeg ha en master og en slave på hver IDE kontroller? Eller kan jeg kjøre slaver hele veien? 7432071[/snapback] Master i såfall. Om du har to disker per IDE kabel kan du velge Cable select på alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå