Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tnett.

Anbefalte innlegg

http://tnett.no/

Hvis dere ser på siste feilmelding fra 17.November så har tnett klart å slette ALT av kundenes data og epost.

Er dette akseptabelt i det hele tatt?

Min gamling diskuterte med meg og sa at det er nesten som at man kan saksøke totalnett.

Pluss at de har hatt ombygging av server-rommet i 1 uke og hastigheten på ALLE brukerene på sortland hav vært under ISDN. Bare så vidt man kan sitte på IRC.

Et lite eksempel på hastighet kan du se her:

http://home.no.net/hlothram/pix/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke akseptabelt at de ikke har kjørt backup på en annen måte enn raid 1.

På den andre siden så bør jo enhver bruker ha backup av saker og ting liggende hos seg selv. Selv den beste ISP kan få fatale feil på systemet.

Med tanke på hastigheten, så har vel tnett opplyst sine kunder om hva som skjer, så du har vel egentlig ikke noen grunn til å saksøke dem. Det eneste jeg kan tenke meg er at de kan kompensere med redusert regning.

Husk nå på at tnett er en knøtt liten tilbyder av bredband og såvidt meg bekjent noen pionerer på området. De har garantert begrensede midler og leverer sikkert et produkt som de fleste er svært fornøyd med med tanke på alternativene (eller kanskje mangelen på disse). Anbefaler at du "cut them some slack". Vi trenger nemlig flere som dem som tar opp konkurransen mot de store, stygge ulvene ute på dette markedet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 14:41, skrev B|Real:

Hvis dere ser på siste feilmelding fra 17.November så har tnett klart å slette ALT av kundenes data og epost.

Er dette akseptabelt i det hele tatt?

Min gamling diskuterte med meg og sa at det er nesten som at man kan saksøke totalnett.

Tja, spesielt profft er det ikke, men det er heller ikke så profft og ikke ha backup av viktige data som man måtte legge ut på f.eks en webside.

Og e-posten regner jeg med er pop3 og da er jo dette basert på at den lastes ned på en maskin, bruker en bare webmail så er jo dette litt trist men kanskje ikke spesielt smart hvis det var viktige dokumenter man hadde.

Jeg antar at det er en kontrakt som begrenser ISP sitt ansvar i forhold til slikt så saksøking er nok ingen god ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...