jogil Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Noen som har en Netgear WGR614 v5, som låser seg i ny og ne? Det er snakk om to-tre ganger ukentlig, og dette skaper en masse problemer. For at nettet skal komme igjen, må routeren restartes. Dermed er all internett ( også IP-telefoni ) nede inntil jeg kommer hjem fra jobb. Firmware er oppgradert. Skal forsøke å gi en oversikt over nettverket. PS:Nettverket kan ikke endres! Fibermodem->Netgear router->SMC router->IP-telefoni router Portene ut fra router 1: 1. Vidre til SMC-router 2. Til en PC, brukes kun til spill 3. Til en PC, som kjører servere: FTP-server, http-server og MySQL-server. Til tider stor traffikk på denne. ( porter forwardet ) 4. Til en PC, brukes kun til å hoste ventrilo-servere, porter forwardet. Portene ut fra SMC-router: 1. Videre til en IP-telefoni router 2. Til en PC Trådløst fra denne routeren til to andre PC'er i huset. Er det noen som ble noe klok av dette? Poenget; vil ha en stabil router. Edit: Flere skrivefeil Endret 5. desember 2006 av jogil Lenke til kommentar
sekt Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har du hørt med ISP om problemet? Kan være linja inn som ødelegger. Lenke til kommentar
jogil Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Dette har ikke noe med isp å gjøre, kun routeren Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hadde samme problemet som deg. bare at jeg hadde versjon 6, mener jeg å huske. Jeg løste problemet ved å kjøpe en linksys WRT54GS. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hvorfor kjører du to routere-? kjøp en switch så kjører du bare en router smc routern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå