exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Lastet det opp nå http://home.chello.no/~srensen/Undervannsjakt/index.html /Jan Tore Endret 7. desember 2006 av exess15 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Du har jo float:left; på body i CSS... da vil jo hele siden ligge til venstre uansett. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Der kom den jaggu:P Hva synes dere om siden så langt? Prøvde å få til et clean design. Skal jo hoste info, så vil ikke ha for mye dill dall! /Jan Tore Endret 7. desember 2006 av exess15 Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Nå mangler jeg bare en rute av borders eller en farge boks i midten hvor jeg skal poste nyheter og diverse.. Lov å bruke tabeller når man skal lage medlemstabell? Eller må CSS til her og? /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvorfor har du running og - i menyen? ser ikke så kult ut... se om du kan finne noen "finere" menyer her: http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ Likte ikke den bakgrunnsgreia på menye, den fargen og formen... Se om du finner noen kulere farger her: http://www.colorschemer.com/schemes/index.php?sort=rating Lykke til videre! Bare å stille spm hvis du lurer på noe! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nå mangler jeg bare en rute av borders eller en farge boks i midten hvor jeg skal poste nyheter og diverse.. Lov å bruke tabeller når man skal lage medlemstabell? Eller må CSS til her og? /Jan Tore 7451279[/snapback] Det er lov å bruke tabeller, men ikke til design av siden. Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Okay /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Du burde lære deg å bruke css enda mer en det du gjør, lag <div id="meny"> f.eks i html, så fiker du på design i css. Ikke bruk align left og slikt i html, Det blir fort rot. Endret 7. desember 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Skal se til å lære meg det og rette opp i ting etter hvert.. Hvordan passet denne menyen, selv synes jeg den ble i det meste laget.. /Jan Tore Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 kutt ut -'ene så blir det bedre. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Ja, den ble litt for voldsom, prøv å endre den litt slik at den passer inn i ditt design.. ul#navlist <- dette er ul taggene i menyen ul#navlist li <- Dette er li taggene ul#navlist li a <- Dette er linkene ul#navlist li a:link <- Fargen på linken ul#navlist li a:hover <- Hover på boksene, (når du tar musa over) Endret 7. desember 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Passet de bedre nå eller? /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nei, de er litt for tjukke. Sett ned padding i ul#navlist li a Bytt fargene, ser ikke bra ut..passer lissom ikke inn.. border-left: <- det er den boksen til venstre i menyen Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Nå synes jeg menyen passet bedre! /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ser ikke noe forskjell jeg.. er det på http://home.chello.no/~srensen/Undervannsjakt/index.html ? Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Glemte å laste opp stylesheeten på ny.. Gjør det når jeg kommer hjem fra skolen! /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Syntes den ikke den passet inn, prøv å bytte det bakgrunnsbilde der hvor det står "meny" ---- Kanskje denne faller i smak: css: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #left ul { list-style: none; padding-bottom: 4px; } #left li { padding-bottom: 2px; display: block; border-bottom: 1px solid #ffffff; } #left li a:hover { padding-bottom: 2px; display: block; border-left: 5px solid #ffffff; } li a { color: #666666; text-decoration: none; } li a:hover { color: #000000; text-decoration: none; } li .active { padding-bottom: 2px; display: block; border-left: 5px solid #ffffff; color: #000000; } HTML: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <div id="left"> <h3>Einarg.com</h3> <ul> <li><a href="#" class="active">Hovedsiden</a></li> <li><a href="#">Medlemmer</a></li> <li><a href="#">Informasjon</a></li> <li><a href="#">Undervannsjakt</a></li> <li><a href="#">Utstyr</a></li> </ul> </div> Hva med å sette siden i en "boks". Slik at menyen ikke trekker seg helt ut til venstre, men at den holder seg innenfor en grense. Kanskje litt dårlig forklart, men snakker da om noe slikt: http://www.ndesign-studio.com/url] Den "hvite delen" er boksen *Huff* så dårlig forklart Endret 8. desember 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Nå ser du hvordan jeg lagde menyen. Synes det er litt vanskelig med ruter og sånn(CSS Div)... Vanskelig å få de til å passe der jeg vil ha dem uten at andre ting flytter seg.. /Jan Tore Lenke til kommentar
eigan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Da har du feil i css koden din...Ting skal ikke flytte seg rett uten videre... Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Synes det begynner å ligne noe jeg nå, men føler noe mangler. Noen ideer til hva som kan legges til eller endres? Lurer også på om jeg ikke skal ha farge inne i news-boksen.. http://home.chello.no/~srensen/Undervannsjakt /Jan Tore Endret 8. desember 2006 av exess15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå