WaterMarked Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvor mye tjener man på multicore når man spiller. Tenker spesielt på at den ene kjernen styrer opperativsystemet og den andre tar seg av spillet. Nå mener jeg viss spillet ikke er laget for multicore. Vil ikke ytelsen øke noen % pga det får en hel kjerne som slipper å holde orden på feks win-xp? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skyt meg hvis jeg tar feil men det blir omtrent som å ha en prosessor til spillet og en til win-xp. Ihverttfal i terorien, i praksis så må jo spillet snakke med OS (win-xp) og da blir jo hastigheten dratt litt ned fordi de "to" prosessorene må snakke med hverandre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Se f.eks HER. Der kan du sammenligne ytelse i div applikasjoner og med forskjellige CPU. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det kommer helt an på. Om det er et spill som ikke har noe som helst støtte for multikjærner vil forskjellen være veldig liten. Men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en med dual core fordi de fleste spill som kommer i fremtiden vil støtte dette + at det er så mye mer behagelig å jobbe i windows med det:) Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Fikk svar på det jeg lurte på nå. Ja jeg har tenkt å kjøpe dualcore eller hva det heter. Uansett, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå