Gå til innhold

Gainward GeForce 7950GT vs?

Rambo82

Anbefalte innlegg

Tenkte meg ett nytt skjermkort til jul.

Har sett litt på Gainward GeForce 7950GT(256mb) Pci-E. Pris:2195,-

Har for øyeblikket Nvidia 6600(256mb) Pci-E.

Vil jeg merke stor forskjell ?,eller er det bare "litt" bedre?

Noen som har tips til bedre eller tilsvarende(IKKE Radeon) ,til rundt 1700-2300 kr?

Er det bedre å gå for f.eks ett 7900 etc. med 512mb minne heller, til samme pris ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel 512Mb blir bedre utnyttet på høyere oppløsninger er jeg nokså sikker på ....

7900GTO er rimlig og har 512mb og yter en del bedre ;)

Men det ser ut til at de har gått ut av produksjon og det var snakk om at de bare skulle gå til Ferdigmanskiner, men noen ble da solgt ;)

Om du skulle bestemme deg for 7900GTO har jeg 2stk for mye av dem for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Noen som har tips til bedre eller tilsvarende(IKKE Radeon) ,til rundt 1700-2300 kr?

Er det bedre å gå for f.eks ett 7900 etc. med 512mb minne heller, til samme pris ?

7431179[/snapback]

Du vil merke stor forskjell med ett 7950GT, men om du hadde fått tak i ett gto, ville jeg heller valgt dette, da disse er noe bedre til samme prisen, og GTO'kortet er velldig klokkevenlig med orginal kjøler.

Lenke til kommentar
Vel 512Mb blir bedre utnyttet på høyere oppløsninger er jeg nokså sikker på ....

7900GTO er rimlig og har 512mb og yter en del bedre ;)

Men det ser ut til at de har gått ut av produksjon og det var snakk om at de bare skulle gå til Ferdigmanskiner, men noen ble da solgt ;)

Om du skulle bestemme deg for 7900GTO har jeg 2stk for mye av dem for å si det sånn ;)

7431291[/snapback]

hva skal du ha for ett da?

Lenke til kommentar

7431179[/snapback]

Du vil merke stor forskjell med ett 7950GT, men om du hadde fått tak i ett gto, ville jeg heller valgt dette, da disse er noe bedre til samme prisen, og GTO'kortet er velldig klokkevenlig med orginal kjøler.

7431921[/snapback]

Jepp, har også GTO og er et kongekort til den prisen, og nok temmelig mye mer ytelse for pengene enn 7950GT. Eneste er at det tar "dobbelt" plass i forhold til et vanlig kort pga kjøleren, men det burde ikke være noe problem i et kabinett av normal størrelse. Anbefaler i hvertfall GTO uannsett om du skal klokke eller ikke.

Lenke til kommentar
jamen har ikke 7950gt en bedre grafikkprossesor da?

har jo ikke alt å si at 7950gt har 580mhz speed og 7900gto har 650mhz vel?

7436922[/snapback]

GTO har nokk en god del kraftigere core. Eneste som på stock er bedre på 7950GT enn GTO er litt kjappere minne, men minne kan som sagt lett klokkes til 800 Mhz, og da har 7950GT lite å stille opp med.

Lenke til kommentar
Ikke glem hdcp støtte på 7950 gt da. 7900 GTO er dessuten ikke såå mye billigere enn 7950 GT. For en hundrings ekstra får du kort et kort med 512 mb minne og passiv kjøler!

7438224[/snapback]

HDCP er egentlig bare noe tull, kansje det blir greit å ha om 4-5 år, men når den tid kommer kan du trolig kjøpe ett mye bedre kort en både GTO og GT for noen hudrelapper. GTO-kortet har 512 minne det også, og kjøleren er så og si helt lydløs på idle. Dessuten kan jeg aldri tenke meg at passiv kjøler er så veldig godt hvis du etterhvert vil prøve å klokke litt.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...