kizzykazz Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Les første post Treng råd til brannmur, ja... Takk for svar! Lenke til kommentar
shabador Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Here you go: http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm 30 dagers prøvetid, etter det blir fjernstyring av brannmuren og noen andre avanserte funksjoner skrudd av, samt man får litt plaging med spørsmål om du vil registrere. Men det er en liten pris å betale med tanke på kvaliteten. Endret 9. januar 2007 av shabador Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Enig der. Sunbelt Keiro firewall, er fantastisk. Anbefales. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Igjen må jeg bare få påpeke at det er helt absurd at man skal måtte betale når det finnes gratisalternativer som er både kraftigere og sikrere. Det er dyrt å bare bruke Windows. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Igjen må jeg bare få påpeke at det er helt absurd at man skal måtte betale når det finnes gratisalternativer som er både kraftigere og sikrere. Det er dyrt å bare bruke Windows. 7684494[/snapback] Det finnes mange gode gratisalternativer, ja. Men disse er som oftest veldig lite nybegynner-vennlig. Om man har nok av kunskaper (men mangler en ekstra pc som man kan dedikere som firewall), kan man jo prøve seg på Safety.Net http://www.netveda.com/consumer/safetynet.htm Men Sunbelt Kerio er så og si gratis, med tanke på at Ola Nordmann ikke har behov for de avanserte funksjonene som blir deaktivert etter 30 dager. Denne brannmuren er også ekstremt enkel å få satt opp. Eneste problemet med Kerio er at noen gamle programmer/spill (Baldur's Gate 1 for eksempel) ikke vil starte sin setup.exe mens Kerio kjører. Ekstremt merkelig, men er ikke verre enn å disable brannmuren før man kjører setup.exe, for så å enable den igjen. Vil også anbefale å skru av alle popup-blockers og slike ting man finner under web-fanen i konfigurasjonen, da det er bedre å bruke egne programmer til dette (Opera eller Firefox klarer seg fint selv for eksempel). Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) shabador: Da prøver eg Safety.Net Virkar til no ganske bra, og Kerio har eg også prøvd Men det er ei stund sia, men fungerte ikkje skikkeleg med pcen... Mystisk. EDIT: Safety.Net gjer jobben sin veldig bra! Men berre lurte, korleis opnar eg portar i denne brannmuren? Via Security, Advanced Internet Firewall og så? Hadde planar om å få µtorrent opp og kjøre igjen. Endret 10. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
shabador Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det er på det stedet du skal legge til services og applications du vil skal ha tilgang til å motta og sende, ja. Men for at uTorrent skal komme opp på listen under "Applications", må du gå inn på Groups -> Applications -> New -> Skriv uTorrent som tittel for eksempel, og finn frem filbanen til uTorrent og legg den til. Etter dette kan du finne den inne på Advanced Internet Firewall. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Det er på det stedet du skal legge til services og applications du vil skal ha tilgang til å motta og sende, ja. Men for at uTorrent skal komme opp på listen under "Applications", må du gå inn på Groups -> Applications -> New -> Skriv uTorrent som tittel for eksempel, og finn frem filbanen til uTorrent og legg den til. Etter dette kan du finne den inne på Advanced Internet Firewall. 7693526[/snapback] Ja det har eg gjort no. Så la eg til full tilgang på in and out traffic, la til TCP og UDP, og apply. Men µtorrent seier eg det ikkje har tilgang enda. Noko eg har gløymt og gjere? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 De fleste routere kommer da med innebygd brannmur, til antivirus anbefaler jeg http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? Bare ikke legg inn toolbaren så går alt bra. Det er forsåvidt en AOL-sponset versjon av Kaspersky hvis noen lurer. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Den innebygde brannmuren i router skal, etter det eg har høyrt, ikkje vere god nok. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det kommer jo helt av på hva produsenten av routeren har hevet med, men i de fleste tilfeller er det bedre en software-baserte brannmurer. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Slik ser det ut hos meg, og uTorrent fungerer fint: http://shabhome.mine.nu/safetynet1.jpg http://shabhome.mine.nu/safetynet2.jpg Husk å sjekk at windows firewallen er slått av, og at routeren forwarder riktige porter til deg. EDIT: Legger til "forsiden" også. http://shabhome.mine.nu/safetynet3.jpg Endret 11. januar 2007 av shabador Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Da fungerar det fint shabador! Men kjem ein sikkerhetsadvarsel om at Safety.Net er skrudd av. Synst det var litt rart! Lenke til kommentar
shabador Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Okay... De hørtes litt merkelig ut... Kanskje en omstart hjelper på. Ta gjerne et screenshot av advarselen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har lett lenge etter en ny brannmur selv, etter at sygate ikke oppdateres lengre. Prøvde comodo men gav opp da man får opp advarsler hele tiden. Prøver nå netveda Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Kanskje det ikkje er feilmelding likevel. Treng sikkert berre ein restart. EDIT: Litt lite bilde... Endret 11. januar 2007 av kazzkizz Lenke til kommentar
shabador Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ah. Det er bare det at Windows friker ut pga du ikke bruker deres brannmur. Bare til å ignorere. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Flottings Meget bra brannmur! Kjem at det har blokka noko til Windows Live Messenger, port 2469, lurer på om det er nokon som ikkje får tak i meg pga det. Gjer MSN fri trafikk eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå