BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Word is, that the SONY playstation 4 is to be made of pure light, and feature a unique 'time machine' functionality.. Lenke til kommentar
kurrikill Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Nå må vi holde oss til de bulgjære forsøkskaninene før antall desimaler i sirkeldiagrammet går i overskudd her, gutter! Lenke til kommentar
nilox Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Om noen år vil HDTV være mer utbredt, og da vil Nintendo i følge dem selv komme med en HD-konsoll. Jeg tror de færreste er villige til å betale blodprisen man må ut med for HD-utstyr og HD-innhold i dag. Men etter som tiden går blir det billigere, og om noen år vil altså HD være det folk flest har. 7433184[/snapback] Det er jo ingen blodpris. TV har alltid vært dyrt, HD eller ei. Du får idag HDTV'er som er mye billigere enn min 32" widescreen var. Til og med min gamle far vil bytte ut den gamle Grundigen med "slik en som er helt flat". Dæ æ mæssom så praktisk. Og han kan koble kommune-laptopen sin på den (uten jeg helt vet hva han skal med det).Har inntrykket av at HDTV er vanligere enn vi tror, uten at jeg har noe tall på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 enig der.. man kan få en HD TV til rundt 5000kr og det er ikke dyrt for en tv. men skal du ha 42, 50" eller mer blir det jo dyrt. HD.DVD spiller kommer til og bli litt dyr i starten, men det var DVD spiller. husker selv på den tiden at jeg ville ha en DVD spiller men måtte vente over 1år før jeg fikk kjøpt meg en.. nå koster jo dvd spiller helt ned i 500kr Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Så da går Sony tilbake på ENDA en ting de sa fra E3 2005....10-års livsyklus på PS3. Er det noe av det de sa på E3 2005 som faktisk har vist seg å stemme? Det er nå man ønsker seg en tidsmaskin for å gå tilbake til gamer.no anno 2005 og si: Friggin told you so. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Så da går Sony tilbake på ENDA en ting de sa fra E3 2005....10-års livsyklus på PS3.Er det noe av det de sa på E3 2005 som faktisk har vist seg å stemme? Det er nå man ønsker seg en tidsmaskin for å gå tilbake til gamer.no anno 2005 og si: Friggin told you so. 7435235[/snapback] Sony kunne ha kommet med en ny konsoll vært år, og samtidig hatt 10 års livsyklus på alle sammen? Hva i all verden er det du mener de går tilbake på?? Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har inntrykket av at HDTV er vanligere enn vi tror, uten at jeg har noe tall på det. 7435149[/snapback] Kan være det stemmer. Men jeg tviler litt på at det er "normen" i dag å ha det. Min gamle mor sitter med et 32" ws crt enda, og så godt som alle kompisene mine sitter med crt. Ikke har de surround heller. Så i "min sfære" er det hvertfall relativt lite utbredt. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kan være det stemmer. Men jeg tviler litt på at det er "normen" i dag å ha det. Min gamle mor sitter med et 32" ws crt enda, og så godt som alle kompisene mine sitter med crt. Ikke har de surround heller. Så i "min sfære" er det hvertfall relativt lite utbredt. 7435372[/snapback] Føler det er mye sånn med foreldregenerasjonen at de kjøper en TV mannen i butikken sier er bra, og så bruker de den til den går i stykker. Så tror HDTV-utbredelsen hemmes veldig av folk med holdningen "jeg har jo tv som funker, jeg trenger ikke disse håvegreiene" Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det tror jeg og. Og det er jo ikke direkte dumt å ha den holdningen, om man skal dra det inn i "bruk og kast samfunnet" delen av hjernen. Jeg hadde heller ikke sittet med HDtv i dag, om det ikke var for at den fordømmare gamle crt burken lå med buken i været for ei tid siden. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det er nå man ønsker seg en tidsmaskin for å gå tilbake til gamer.no anno 2005 og si: Friggin told you so. For det første måtte du da hatt en tidsmaskin, for det andre måtte du også ha hatt rett. Sony har bare sagt at det kommer en PS4. Det er alt. Kan være det stemmer. Men jeg tviler litt på at det er "normen" i dag å ha det. Min gamle mor sitter med et 32" ws crt enda, og så godt som alle kompisene mine sitter med crt. Ikke har de surround heller. Så i "min sfære" er det hvertfall relativt lite utbredt. Nei jeg er enig i at det ikke er "normen". Men jeg tror kanskje det er like før det er det. Alle mine kompiser sitter med CRT også, inkludert meg selv som sagt. Men veldig mange har lyst på og snakker om å kjøpe seg HDTV. Føler det er mye sånn med foreldregenerasjonen at de kjøper en TV mannen i butikken sier er bra, og så bruker de den til den går i stykker. Så tror HDTV-utbredelsen hemmes veldig av folk med holdningen "jeg har jo tv som funker, jeg trenger ikke disse håvegreiene" Ja faren min er faktisk sånn av seg når det gjelder bil. Han nekter å kjøpe ny før den gamle slutter å gå. Derfor syns jeg det var svært merkverdig at han ville ha ny TV selv om den gamle forsåvidt virker. Det fikk meg til å tenke at det måtte være andre grunner til det. Jeg tror ikke det er riktig at alle som kjøper HDTV gjør det fordi TV'en har gått i stykker eller for å bruke den til HD-innhold. Jeg tror mange som kjøper HDTV ikke vet hva HD er engang. Forøvrig vil jeg legge til at til og med bestefar har HDTV! En 40" plasma, no less. :!: Han kjøpte ny på grunnlag av at det tok så lang tid for den gamle å skru seg på, han syns det er veldig fint at den er flat og syns bildet er veldig fint. Han bruker den kun til å se på NRK. Han vet ikke hva HD er, og tviler på at jeg hadde klart å forklare han det heller. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg tror ikke det er riktig at alle som kjøper HDTV gjør det fordi TV'en har gått i stykker eller for å bruke den til HD-innhold. Jeg tror mange som kjøper HDTV ikke vet hva HD er engang. 7435488[/snapback] Delvis det som var poenget. Foreldregenerasjonen vil sannsynligvis primært ikke kjøpe en HDTV fordi de ønsker HD, men fordi slimåle..*host* elkjøp-selgeren overbeviser dem om at joda, de de vil ikke klare seg uten sånn håve og TVen er veeeeeldig billig med tanke på alle vriompeisjusterersnurrepiperiene en får med på kjøpet. Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det var jo sånn de greide å få folk til å kjøpe crt i ws for noen år siden også. Selgere var flinke til å påpeke at "nå er det rett rundt svingen at nrk blir i widescreen, og da må du ha det for å se tv" omtrent. Fakta er jo at det er nå nylig det har kommet noen sendinger i 16:9. Men gi skjermene i de tusen hjem noen få år på å ryke, og en god del fler vil sitte med HDtv. Og da kommer snuske meg nintendo med HD støtte. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hahahah... var klar for å kommenter PS4 saken, men denne debatten er jo helt avsporet.. snakker om HDTV og neste nintendo... goosh... Tror ikke jeg skal bidra mer =) Lykke til med HDTV og ny nintendo Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er jo ingen blodpris. TV har alltid vært dyrt, HD eller ei. Du får idag HDTV'er som er mye billigere enn min 32" widescreen var. Hvis du skal ha billigmodeller så blir det gjerne så som så med kvaliteten. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Her var det ikke mye on-topic igjen gitt. Skjønner ikke at folk lar seg lure så lett til å tro på at aviser og nettsider skriver. Sony har jo ikke gått ut offentlig og sagt at "Ja, PlayStation 4 kommer i 2010, basta". Det var et rykte om at PS4 aldri ville komme, og på spørsmål om det så måtte de selvsagt avkrefte det. I tillegg sa det at den ville komme tidligst i 2010. Tidligst er tydeligvis et ord mange har problemer med å forstå. Og Itavisen selv omformulerer jo nærmest dette til "PS4 kommer i 2010". Er jo ikke noe nytt at Sony er tidlig ute og bekrefter neste konsoll. Det gikk ikke lenge etter at PS2 var sluppet i 2000, så kom de med bekreftelsen på at PlayStation 3 ville komme. En periode var det vel prat om at den ville komme allerede i 2003. Og som vi alle har sett, det ble visst en 3-4 år forsinket. Tipper vi kan begynne å prate om PlayStation 4 en eller annen gang i 2012. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Der er sjølvsagt litt forskjellig mellom dei rimelegaste HDTV-ane, men ein får dei som har grei kvalitet der òg. Det er godt mogleg at mange vil vente til apparatet dei har no tek kvelden før dei kjøper nytt, men for oss som er bittelitt opptekne av å ha noko som er bra, er der per i dag god tilgong både på HDTVar som kan skildrast som "gode og rimelege", og kjelder som kan gi dei eit HD-signal. Og då vil mange kjøpe. I motsetning til Widescreen vs. 4:3, representerar HD vs. vanleg ei ganske stor og synleg forbetring. Sjølv om dei ikkje ønsker å gjere det, konkurrerar Nintendo i praksis mot konsollar som er i stand til å produsere eit mykje betre bilete, og etter kvart som fleire og fleire får HDTV, vil Wii sjå mindre og mindre attraktiv ut. Det er positivt at dei har planar om å støtte HDTV om nokre år, men eg meiner det burde ha gjort det allereie no, for å henge med i svingane. Der er mykje fint å seie om Wii, men reint teknisk står den litt med eine foten planta i forrige generasjon. For min eigen del, ville eg garantert ha kjøpt Wii ved lansering dersom han hadde støtta HDTV. Sidan han ikkje gjer det, blir det no sannsynlegvis til at eg klarar meg med Gamecube og PS2 fram til PS3 kjem, og so kjøper Wii på eit seinare tidspunkt. Kay Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Syns ikke ITavisen er særlig objektive når det gjelder sony for å være ærlig. Men denne artikkelen sier jo ikke at PS4 vil komme i 2010, men tidligst i 2010. Og dere kan jo se hva ITavisen skrev om PS3 for noen år siden: http://www.itavisen.no/.spill/playstation+.../art247684.html Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) det er nok lett å si sånn nå, men det er ikke sikkert det kommer en PS4 om det skulle vise seg at PS3 gjør det dårlig. ikke at jeg personlig tror det, men det er en mulighet. samtidig så kan det jo hende at de prøver med en konsoll til om PS3 ikke skulle gjøre det bra, for å prøve å recoupe litt av tapet, men da må de nok revurdere high tech tankegangen sin, og ikke slippe PS4 med et nytt proprietært optisk drev i tillegg til en helt ny type cpu. Endret 6. desember 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Syns ikke ITavisen er særlig objektive når det gjelder sony for å være ærlig. Men denne artikkelen sier jo ikke at PS4 vil komme i 2010, men tidligst i 2010. Og dere kan jo se hva ITavisen skrev om PS3 for noen år siden: http://www.itavisen.no/.spill/playstation+.../art247684.html 7437025[/snapback] Idiotar. Eg har ikkje hatt for vane å lese ITavisen, men det lille eg har sett imponerar ikkje akkurat. Det verkar som det går på tabloid-oppslag og feilinformasjon. Berre ta ein titt på den artikkelen som er utgangspunkt for denne tråden. I samme artikkel står det "SNART UTDATERT? Ifølge Sony kan vi vente oss PlayStation 4 i løpet av 2010." ein stad og "2010 er naturligvis bare en løs spekulasjon, i realiteten er det nok mange flere år til vi ser en oppfølger." ein annan stad. Ikkje akkurat journalistikk i topp-klasse, dette her. Kay Lenke til kommentar
nilox Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvis du skal ha billigmodeller så blir det gjerne så som så med kvaliteten. 7436105[/snapback] Om vi snakker om folk som ikke vet hva HD er så har jeg erfart at de ikke er spesielt nøye på kvaliteten, så lenge det ikke er snakk om noe veldig merkbart.Men såklart, jo mer du punger ut med, jo bedre kvalitet får du. Men du får faktisk rimelige HDTV'er med helt grei kvalitet per i dag. Men nå begynner kanskje OT'en å ta av litt her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg